Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení MET musí Netrebko zaplatit za zrušená představení
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seLifestyleOperaZe světa

MET musí Netrebko zaplatit za zrušená představení

Arbitr rozhodl, že Metropolitní opera v New Yorku musí sopranistce Anně Netrebko vyplatit náhradu ve výši více než 200 000 dolarů za představení, která byla v loňském roce zrušena poté, co ředitel MET Peter Gelb přerušil styky s „umělci podporovanými Putinem“.

redakce
Publikováno 19/03/2023
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Anna Netrebko (foto Anna Netrebko)
Anna Netrebko (foto Anna Netrebko)

Arbitr vydal rozhodnutí již minulý měsíc, zveřejněno bylo až nyní – MET je povinna zaplatit Anně Netrebko náhradu za 13 zrušených představení (a to včetně Dona Carla v této sezoně a za role v operách Síla osudu a Andrea Chénier, ve kterých se měla objevit v sezoně příští). Podle rozhodce smluvní ujednání známé jako „pay or play“ vyžaduje, aby instituce zaplatila účinkujícím, i když se později rozhodne je neangažovat.

MET argumentovala, že Netrebko nemá na zaplacení nárok, protože odmítla splnit její požadavek, aby odsoudila Putina, čímž podle opery porušila doložku etického kodexu. Netrebko v březnu loňského roku konflikt odsoudila a od Putina se distancovala. Za své výroky byla označena za zrádkyni a její nasmlouvaná vystoupení v Rusku byla zrušena.

Rozhodce Howard C. Edelman ve svém prohlášení uvedl, že „není pochyb o tom, že byla Putinovou příznivkyní, na což měla právo,“ a dodal, že „spojenectví s Putinem rozhodně není morálním prohřeškem nebo pochybením, které by bylo samo o sobě žalovatelné.“

Peter Gelb (zdroj Metropolitní opera New York)
Peter Gelb (zdroj Metropolitní opera New York)

Netrebko původně požadovala dalších 400 000 dolarů za angažmá v nadcházejících sezonách, o kterých se teprve jednalo (mělo jít o hlavní roli v Pucciniho Manon Lescaut a Tosce, Verdiho Macbethovi a Čajkovského Pikové dámě). Za zveřejnění nevhodného komentáře jí bylo nařízeno zaplatit 30 000 dolarů.

Peter Gelb prohlásil, že ačkoliv jsou jejich smlouvy postaveny na principu „pay or play“, nepovažovali za morálně správné Netrebko cokoliv platit právě kvůli jejímu spojení s Putinem. „Tím, že zde nevystoupí, MET umělecky ztrácí. Ale není možné, aby Metropolitní opera nebo většina publika tolerovala její přítomnost.“ Zajímavé však je, že ty samé výhrady nemá Gelb k mnoha dalším ruským umělcům, kteří vystupují po boku Valerije Gergijeva a s nimiž spolupráce bez problémů pokračuje.

Sam Wheeler, národní výkonný ředitel Amerického svazu hudebních umělců (American Guild of Musical Artists), který Netrebkovou zastupuje, rozhodnutí pochválil a uvedl, že pomůže chránit práva dalších umělců, kteří žádají o odškodnění za zrušené angažmá. „Pay or play je základem všech našich kolektivních smluv v celé zemi a my budeme vždy v maximální míře chránit jeho ustanovení,“ uvedl.

Mezitím La Scala zveřejnila program na sezonu 2023/2024, ve které Netrebko ztvární roli Alžběty v nové inscenaci Verdiho Dona Carla. Počítá se také s koncertem Netrebko a Jonasem Kaufmannem pod vedením dirigenta Riccarda Chaillyho.

TémataAnna NetrebkoPeter GelbSEZThe Metropolitan Opera New York
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Hora: nečekaný a vzrušující Naharin
Další článek Yuja Wang (zdroj Feast of Music) Album týdne Normana Lebrechta: Yujo, máš na víc!
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up