Milánská La Scala poprvé uvede Rusalku

Italský operní dům La Scala v Miláně uvede příští týden poprvé operu Rusalka od Antonína Dvořáka, po premiéře 6. června 2023 bude následovat ještě pět představení. Toto romantické dílo, v němž se mísí pohádkové postavy s postavami reálného světa, nastudovala italská režisérka Emma Dante a dirigovat ho bude Tomáš Hanus.
Antonín Dvořák: Rusalka, Teatro alla Scala (zdroj Teatro alla Scala)
Antonín Dvořák: Rusalka, Teatro alla Scala (zdroj Teatro alla Scala)

Obsazení Rusalky v Teatro alla Scala bude mezinárodní. Hlavní ženskou postavu ztvární ukrajinská sopranistka Olga Bezsmertna, princem jí bude ruský tenorista Dmitry Korchak a roli Cizí kněžny ztvární Ruska Elena Guseva. Jako hajný vystoupí český barytonista Jiří Rajniš, vodníkem bude Jihokorejec Jong-min Pak a Ježibabou německá mezzosopranistka Okka von der Damerau.

“Rusalka je velmi vysokou horou, na kterou nelze vystoupit jen tak ve vycházkové obuvi. To, že smím být při nastudování v La Scale, je až ‘pohádkové’, vždyť je to v tomto slavném divadle poprvé,” uvedl dirigent Tomáš Hanus.

Dvořákova Rusalka měla premiéru v pražském Národním divadle 31. března 1901. Už v roce 1910 ji slyšela Vídeň a americkou premiéru měla v roce 1935 v Chicagu. Na scéně slavné Metropolitní opery v New Yorku se objevila poprvé až v roce 1993, a to s Gabrielou Beňačkovou v titulní roli.

Na Apeninském poloostrově měla opera Rusalka premiéru v roce 1958 v benátském divadle La Fenice, a to v podání pražského Národního divadla. Od té doby ji do svého repertoáru zařadily tři italské operní domy v Turíně (2007), v Římě (2008, 2014) a v Neapoli (2013).

Současná sezona La Scaly začala v prosinci loňského roku ruskou operou Boris Godunov, ve které rovněž vystoupili i ruští pěvci. Tím si slavný milánský operní dům vysloužil od některých kritiku a ukrajinská diplomacie předtím žádala stažení této opery z programu se zdůvodněním, že operu může Rusko využít k propagandě. Vedení ukrajinskou žádost odmítlo, protože opera podle něj nemá nic společného se současnou politickou situací. Umělecký ředitel La Scaly Dominique Meyer uvedl, že opera není apologií žádného režimu, spíše naopak, a označil ji za “fresku brutality moci”.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


5 1 vote
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments