Mladí pěvci na Pražském jaru poctili Jarmilu Novotnou

Jako dobrý dramaturgický počin v letošním festivalovém ročníku Pražského jara lze označit koncert mladých pěvců, který se uskutečnil v hlavním čase přímo ve Dvořákově síni Rudolfina. Lídrem večera byl Adam Plachetka, který si, až na jednu výjimku, jíž byl tenorista Petr Nekoranec, své kolegy vybral sám na základě vlastních zkušeností z pěveckých kurzů. A tak vedle již dvou zmíněných jmen stanuli před publikem slovenská sopranistka Michaela Kuštěková, mezzosopranistka Simona Mrázová a barytonista Roman Hoza.První část koncertu byla věnována výstupům z Mozartových oper Così fan tutte, Idomeneo a Don Giovanni. Druhá polovina večera patřila italskému belcantu z oper Domenica Cimarosy, Gaetana Donizettiho, Gioachina Rossiniho a Vincenza Belliniho.

Michaela Kuštěková je absolventkou bratislavské konzervatoře a ve studiu pokračuje na VŠMU. K jejím nevýraznějším úspěchům paří nejvyšší ocenění z rakouské Mezinárodní pěvecké soutěže “Ferruccio Tagliavini” a 2. cena ze soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Její výkon se dá považovat za zdařilý, zejména v árii Noriny z prvního jednání Donizettiho opery Don Pasquale. Ve vysokých tónech dokázala svůj hlas krásě rozzářit, střední poloha v některých místech zněla ostřejšími tóny.Simona Mrázová je absolventkou Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě, nyní studuje na Fakultě umění Ostravské univerzity. Při porovnání s ostatními pěvci její výkon nebyl až tak výrazný, působil unylým dojmem a postrádal emoční náboj. Technické obtíže byly velmi patrné zejména v Rossiniho árii z Tancreda.Student pardubické konzervatoře Petr Nekoranec je držitelem druhé ceny v Mezinárodní pěvecké soutěži v Toulouse, po kterém nastoupil jako sólista do Operního studia Bavorské státní opery v Mnichově. Před obecenstvem se blýskl především v árii Tonia z Donizettiho Dcery pluku. Jeho několikrát po sobě nasazovaná vysoká “c” zněla sice ještě více falzetově, ale za to velmi jistě a volně. Plynulé přechody ze střední polohy do vysoké prozatím nemají suverénní lehkost. Doufejme, že jeho hlas v budoucnosti nabude na větší síle a budeme jej považovat za takového českého Juana Diega Floréze.Roman Hoza vystudoval brněnskou JAMU a skvěle zapůsobil nejen hezky zabarveným barytonem, ale také vyzrálým hlasovým projevem.Adam Plachetka své vybrané adepty skvěle doprovázel v duetech a ansámblech a s jeho “projektem” předvést mladé pěvce rozhodně lze sympatizovat. Mladé adepty pěveckého umění doprovázel Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod taktovkou Tomáše Braunera. Koncert byl věnován k poctě velké české sopranistky Jarmily Novotné.

Hodnocení autora glosy: 60%

Pražské jaro 2015
Adam Plachetka uvádí mladé pěvce
Pocta Jarmile Novotné
Michaela Kušteková (soprán)
Simona Mrázová (mezzosoprán)
Petr Nekoranec (tenor)
Roman Hoza (baryton)
Adam Plachetka (basbaryton)
Dirigent: Tomáš Brauner
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
23. května 2015 Dvořákova síň Rudolfina Praha

program:
árie a ansámbly z oper:
– Wolfgang Amadeus Mozart: Così fan tutte, Idomeneo, Don Giovanni
– Domenico Cimarosa: Il matrimonio segreto‘
– Gaetano Donizetti: Dcera pluku, Don Pasquale, Nápoj lásky
– Gioacchino Rossini: Tancredi, Lazebník sevillský
– Vincenzo Bellini: I puritani

www.festival.cz

Foto Zdenek Chrapek

Hodnocení

Vaše hodnocení - A.Plachetka uvádí mladé pěvce (PJ 23.5.2015)

[yasr_visitor_votes postid="167574" size="small"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments