Nathalie Stutzmann a Jean-Pierre Lore vyznamenáni nejvyšším francouzským řádem

Světově proslulá altistka Nathalie Stutzmann a dirigent Jean-Pierre Lore přijali dne 1. ledna 2019 Řád čestné legie (Ordre national de la Légion d'honneur).
Nathalie Stutzmann (zdroj FB)

Nathalie Stutzmann je považována za jednu z nejvýjimečnějších pěvkyň současnosti. Vedle pěvecké kariéry též zazářila jako talentovaná dirigentka: V sezóně 2018/2019 působí jako šéfdirigentka norského Kristiansand Symphony Orchestra, od září 2017 je dirigentkou RTÉ National Symphony Orchestra of Ireland a vedle hostování v řadě světových symfonických či operních orchestrů pravidelně spolupracuje též se São Paulo State Symphony Orchestra.

Rozhlasová stanice BR Klassik dokonce prohlásila Nathalii Stutzmann za „nejlepší altistku světa“. S vlastním komorním ansámblem Orfeo 55, který založila roku 2009, pravidelně natáčí exkluzivně pro label Warner Classics/Erato. Velkého úspěchu se dočkaly zejména nahrávky Bacha, Händela a Vivaldiho, kde Stutzmann účinkovala jako sólistka a zároveň jako dirigentka.

Natalie Stutzmann na sociálních médiích uvedla: „Jsem hluboce šťastná a dojatá, že mohu být 1. ledna 2019 vyznamenána Řádem čestné legie. Vzhledem k tomu, že Čestná legie je nejvyšší ocenění Francie, založené před více než dvěma stoletími, jsem obzvláště hrdá na to, že jsem do tohoto řádu byla přijata za zásluhy coby dirigentka a pěvkyně. Toto vyznamenání je také povzbuzením, sloužit hudbě s vášní a sdílet ji co nejvíce. Nathalie

Řád čestné legie není její prvním vyznamenáním. Od francouzského státu poctěna titulem rytířky Národního řádu za zásluhy (Chevalier de l’Ordre National du Mérite) a roku 2015 též obdržela francouzský Řád za umění a zásluhy (Arts et Lettres).

Francouzský dirigent Jean-Pierre Loré je známý zejména jako vedoucí souboru L’Orchestre Français d’Oratorio, který založil v roce 1972. Orchestr, který měl původně pouhých 12 členů, mění své obsazení dle repertoáru a soustředí se zejména na francouzskou duchovní vokálně instrumentální hudbu 19. a 20. století.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]