Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Německý dirigent chce Mou vlast vyprávět jako příběh
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Zprávy

Německý dirigent chce Mou vlast vyprávět jako příběh

ČTK
Publikováno 11/05/2015
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany je podle německého šéfdirigenta Thomase Hengelbrocka geniálním dílem, které bytostně vychází z kulturního povědomí a dějin českého národa. Nejdůležitější při jeho interpretaci je vyprávět příběh, řekl dnes novinářům. Je potěšen, že může být se Symfonickým orchestrem Severoněmeckého rozhlasu u zahájení jubilejního sedmdesátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Má vlast zahajuje festival tradičně 12. května. Poprvé v jeho historii ji přednese německý orchestr.

Rovněž i toto těleso si letos připomíná sedmdesát let od svého založení. Do Prahy navíc zavítalo v době oslav sedmdesátého výročí konce druhé světové války. „Já jsem coby Němec s polskými kořeny rád, že zde mohu být, protože se cítím jako Evropan,“ řekl dnes šéfdirigent. Podle ředitele festivalu Romana Bělora je pozitivní, že byl německý orchestr pozván nezávisle na historických reminiscencích. „Můžeme to dnes brát naprosto svobodně, volně a bez předsudků a dívat se (na spojení české a německé kultury) jako na věci mimořádně inspirující,“ řekl.

Pražské jaro již mnoho let zahajují i zahraniční tělesa, podle ředitele je nicméně náhoda, že na letošek padla volba na Němce. Je rád, že Smetanovo dílo může více proniknout na zahraniční pódia. Jeho odkaz totiž zastiňuje Dvořák a Janáček, míní Bělor.

Symfonický orchestr Severoněmeckého rozhlasu hrál Mou vlast před Pražským jarem opakovaně v Hamburku a okolních městech a podle Hengelbrocka byl o ni velký zájem. Za nejdramatičtější a nejsilnější symfonickou báseň považuje Šárku, zároveň je pro něj impozantní interpretace Tábora a Blaníku. Ty se mimo Českou republiku slýchají jen velmi málo, dodal. Německý houslista a dirigent je znám svým zájmem o historicky poučenou interpretaci všech stylových epoch, i v Mé vlasti budou hudebníci hrát na historické rohy a využívat techniky devatenáctého století.

Foto Bertold Fabricius

TémataMá vlastNDR Elbphilharmonie Orchester HamburkPražské jaroThomas Hengelbrock
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Schubertova Pátá
Další článek Celodenní čekání: Berlínští filharmonikové se nemohou shodnout, kdo bude novým šéfdirigentem
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up