Nová sezona operních přenosů z Met

Aktualizováno 17.2.2010
Doplněna byla přesná data přenosů a jejich protagonisté a také vyznačeny inscenace, které z definitivního programu nakonec byly vypuštěny.

***

Ještě před tím, než newyorská Metropolitní opera oficiálně zveřejní nejnovější program operních přenosů svých představení do kin v nadcházející sezoně 2011-2012, se neautorizovaný program nového pokračování projektu Met: Live in HD již na internetu objevil.

V této chvíli je znám tento zatím nepotvrzený program přenosů sezony 2011-2012, zahrnující celkem 16 večerů:

15.10.2011
Gaetano Donizetti:
Anna Bolena
nová produkce David McVicar; Marco Armiliato; Anna Netrebko, Elina Garanca, Stephen Costello, Ildar Abdrazakov

(nezařazeno
Giuseppe Verdi:
Nabucco
NN; Maria Guleghina, Yonghoon Lee, Zeljko Lucic, Carlo Colombara)

29.10.2011
Wolfgang Amadeus Mozart:
Don Giovanni
nová produkce Michael Grandage; James Levine; Marina Rebeka, Barbara Frittoli, Mojca Erdmann, Ramón Vargas, Mariusz Kwiecien, Luca Pisaroni, Joshua Bloom, Stefan Kocan

5.11.2011
Richard Wagner:
Siegfried
nová produkce Robert Lepage; James Levine; Deborah Voigt, Gary Lehman, Bryn Terfel, Eric Owens, Gerhard Siegel

19.11.2011
Philip Glass:
Satyagraha
NN; Richard Croft, Rachelle Durkin

3.12.2011
George Frideric Handel:
Rodelinda
Harry Bicket; Renee Fleming, Stephanie Blythe, Andreas Scholl, Iestyn Davies, Kobie van Rensburg

10.12.2011
Charles Gounod:
Faust
nová produkce Des McAnuff (koprodukce ENO); Yannick Nézet-Séguin; Angela Gheorghiu, Jonas Kaufmann, René Pape


21.1.2012

Jeremy Sams
(pasticcio podle G.F.Händela a A.Vivaldiho):
Enchanted Island
nová produkce Phelim McDermott/Julian Crouch; William Christie; Danielle de Niese, Lisette Oropesa, Joyce DiDonato, David Daniels, Anthony Roth Costanzo, Placido Domingo, Luca Pisaroni

11.2.2012
Richard Wagner:
Götterdammerung
nová produkce Robert Lepage; James Levine; Deborah Voigt, Waltraud Meier, Gary Lehman, Iain Paterson

25.2.2012
Giuseppe Verdi:
Ernani
Marco Armiliato; Angela Meade, Salvatore Licitra

(nezařazeno
Modest Petrovič Musorgskij:
Chovanština
NN; Olga Borodina, Vladimir Galouzine, George Gagnidze, Ildar Abdrazakov, John Easterlin)

(nezařazeno
Gaetano Donizetti:
L’elisir d’amore
NN; Diana Damrau, Juan Diego Florez, Mariusz Kwiecien, Alessandro Corbelli )

7.4.2012
Jules Massenet:
Manon
nová produkce Laurent Pelly (koprodukce Covent Garden-La Scala-Toulouse); Fabio Luisi; Anna Netrebko, Piotr Beczala, Paulo Szot

14.4.2012
Giuseppe Verdi:
La Traviata
Fabio Luisi; Natalie Dessay, Matthew Polenzani, Dmitri Hvorostovsky

(nezařazeno
Leoš Janáček:
Věc Makropulos
Jiří Bělohlávek; Karita Mattila, Kurt Streit, David Kuebler, Johan Reuter, Tom Fox)

(nezařazeno
Benjamin Britten:
Billy Budd
NN; John Daszak, Nathan Gunn, James Morris, Allan Glassman)

Mohlo by vás zajímat


31
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
31 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VTSlajer

Tak zase se bude na co tesit, v kinech nebo primo v Met.

Ktere 3 veci byste si nechteli nechat ujit?

Ja bych bral vsema deseti ty 3 posledni zde uvedene:

1) La Traviata s N. Dessay (doufejme, ze tam bude zpivat).

2) Vec Makropulos, v niz nedavno slavili obrovske uspechy v San Francisku dir. J. Belohlavek a K. Mattila. V Met se to objevi po 15 letech.

3) Billy Budd – N. Gunn ma tu roli skoro sitou na telo.

Anonymous

Já osobně se těším hlavně na Annu Bolenu s Garančou a Netrebko….to si určitě nenechám ujít

Jan

No Traviata s Dessay nevím, nevím.

Rozhodně Soumrak Bohů, Chovanština, Billy Bud, Manon, Ernani…

Ale ten, kdo může přímo v Met vidět vše se má. Ty zvuková kouzla, která jdou do kin tomu jen uškodí. Vsaďte se, že Netrebko budou v Anně Boleně zase upravovat pro kina, aby výšky byly "vytažené", jako v Lucii.

To není ono.

VlaM

Mno, jsem trochu zklamán.Wagnera ne, nemám ho rád.Dessay v Traviatě ne, chci ji mít zařazenu jako zpěvačku komických rolí.Na Budda si raději zajedu do Vídně.Nabucco je profláklé, Elixír je profláklý (i když mě trochu láká skvělé obsazení a hlavně Damrau), Giovanni taky profláklý (a nesnáším zednářské paumění), Manon raději ve Vídni (a stejně je to dějově osvícenecký nesmysl).Janáčka nehodlám poslouchat v blbé češtině.Ernaniho vidět za každou cenu nemusím a tam ty dva tituly, co mi moc neříkají, asi taky ne, i když by to možná chtělo lepší reference..Takže to vidím nejspíš na Annu Boleynovou (ve Vídni je beznadějně nedostupná, i… Číst vice »

Anonymous

Zklámání? Jak se to vezme. Někteří zpěváci budou určitě zajímaví. Ale vzhledem k tomu že režijně nové inscenace Met většinou za moc nestojí, tak by největším lákadlem měla být dramaturgie. A to vcelku nic moc není. Fakt to vypadá, jakoby Metropolitní trochu docházel dech. Kvantitou to nezachrání, postupně přicházející rozčarování z přenosů u řady lidí bude tím spíš dál sílit. Karel

Anonymous

VlaM

Proč komických rolí? Dessay je značková interpretka rolí jako Lakmé, Lucia či Ophelia, což rozhodně nejsou role komické?
Otázkou ale je, jestli bude 2012 ještě zpívat.

Pavel Šimáček

Přiznám se, že mi není moc jasné, o čem tu mluvíte. Tohle se hrát konkrétně např. v Praze, tak jsem v divadle každý den.
Heslo dne: Metropolitní dochází dech.

Anonymous

Zajímavých titulů je v tom kvantu překvapivě málo. Množství rozhodně není všechno. Nemyslím, že na komentářích předřečníků by bylo něco nejasného.

Anonymous

Proboha jak může někdo Met poměřovat Prahou?!?

Anonymous

Prosím, co znamená NN ve výčtu účinkujících? Dík

Anonymous

@ predchozi:

NN = v dobe publikace dokumnetu nejasne nebo nepotvrzene obsazeni.

VT

Anonymous

Třeba paní odbornice Drápelová porovnává Prahu jedině s MET.

Anonymous

Ked niekto sedi v divadle kazdy druhy den, samozrejme sa mu po case moze zdat, ze met, viedni a celej opere dochadza dych. ja velky rozdiel od predchazajucich sezon nevidim. zase vyvazeny mainstream a lahodky. tiez si napriklad myslim, ze viedensky billy budd je len tazko prekonatelny, ale je uzasne, za metka prinasa aj tieto u nas skoro nezname kusy a pri janackovi mame len smolu, ze rozumieme dokonale textu. podla mna vyborna sezona. ale neni to uz ono odkedy zomreli callas a pavaroti:) dnesok nestoji za nic. dobre uz bolo :(

Anonymous

Taky proto paní odbornici nikdo neuznává :-) Je tím známá daleko široko, že nemá niveau pro hodnocení a o vzdělání v dané oblasti ani nemluvím. Praxe v Květech za socialismu opravdu nenahradí hudební odborné vzdělání. Navíc pochybuji o tom (z mnoha jejich soupisků a hodnocení), že má hudební sluch. JJ

Anonymous

2 JJ – ano odborné kruhy samozřejmě ví, jakou nickou paní Drápelová je. Nicméně široké veřejnosti jsou její pamflety stále předkládány a navíc je tato dáma našeptávačkou umělecky nekompetentních (Zdráhal a spol).

Anonymous

Dobré odpoledne,
nestačím se divit, jaký pesimismus panuje mezu čtenáři Operaplus. Snad to není tak špatné. Nevím, co je na Manon, Faustovi, Elixíru, Ernanim, Věci Makropulos, Chovanštině atd. tak hrozného. Já osobně se na další přenosy těším.

Tereza

Anonymous

Terezo, to nejsou čtenáři Opera Plus – to je naprosto reprezentativní vzorek lidí, kteří mají k opeře nějaký vztah. Směs všech možných, od snobů až po bezmezně oddané Drápelovce :-)

Anonymous

Terezo, přenosy z MET ani Vámi uvedené tituly tu přeci nikdo nehaní.

Jakl

Vždycky mne pobaví, jak se okolo přenosů z Met strhne válka zastánců a odpůrců. Je to skoro při každé zmínce o přenosech. Takže to opravdu vidím tak, že se jedná spíš o boj dvou táborů. Jednoho, kterým nekritické vychvalování přenosů V. Drápelovou a M. Cikánkem leze na nervy a druhého, který moc opera do hlobky nebaví, ale ty kinoprojekce mají z nějakého důvodu rádi. Osobně vždy dám přednost divadlu, byť v horší kvalitě, ale divadlu. Je to autenticita, zážitek a je pro mne důležité tu atmosféru bezprostřednoti prožívat. Stejně tak jako vím, že reklama na cokoliv se musí brát s… Číst vice »

Jakl

Vždycky mne pobaví, jak se okolo přenosů z Met strhne válka zastánců a odpůrců. Je to skoro při každé zmínce o přenosech. Takže to opravdu vidím tak, že se jedná spíš o boj dvou táborů. Jednoho, kterým nekritické vychvalování přenosů V. Drápelovou a M. Cikánkem leze na nervy a druhého, který moc opera do hlobky nebaví, ale ty kinoprojekce mají z nějakého důvodu rádi. Osobně vždy dám přednost divadlu, byť v horší kvalitě, ale divadlu. Je to autenticita, zážitek a je pro mne důležité tu atmosféru bezprostřednoti prožívat. Stejně tak jako vím, že reklama na cokoliv se musí brát s… Číst vice »

Anonymous

Ale tady přeci nejde o to jestli MET ano, či ne.
Potíž je v tom, že paní Drápelová nesmyslně srovnává místní živou produkci s načančanými přenosy a na základě toho neustále vydává soudy o nízké kvalitě produkcí v našich operních domech.

Anonymous

předchozí: Naprosto s vámi souhlasím a dělá to v celostátním tisku. Nicméně vám mohu říct zcela zodpovědně, že je to celé placené. Agentura Aerofilms a pan Cikánek si dal velkou práci, aby se dostali s pochvalnými články do celostátního tisku. Platí tvrdě a velmi jim to zjevně pomáhá (viz diskuse pod každým přenosem). Kdyby však V. Drápelová měla z těch Květů vypěstované trošku novinářské cti, šla by od toho. I to svědčí o jejím vztahu k opeře a morálním profilu vůbec. Jak může být nestrannou novinářkou, když již léta vychvaluje uměle namodulované marketingově motivované přenosy z Metropolitní a domácí inscenace… Číst vice »

Anonymous

Mimochodem, Karita Mattila má lepší výslovnost češtiny než mnozí naši pěvci. Nikdy nezapomenu na její Jenůfu v Salzburku. Určitě si to nenechte ujít!
Vojtěch Jouza

VlaM

4 Anonymní 9. února 2011 18:05:
.
Dopřejte mi, prosím, tu libůstku, abych si soukromě přiřadil Natalie Dessay do komických rolí. Sopranistek – komediantek zase tolik po světě neběhá a já ji přece raději jako natahovací panenku v Hoffmankách, nevycválanou dceru pluku či bloudící náměsíčnou než jako umírající šlapku v Traviatě. Ty ostatní vámi zmíněné role si, s vaším dovolením, jako divák přece jen nechám pro jiné.

Anonymous

Je fajn, že přenosy z MET jsou – a není jich málo. Každý si může vybrat podle svého gusta. Mám oblíbené (i dosud neoblíbené) skladatele i interprety a rozhoduji se podle toho.Dona Giovanniho můžu vidět/slyšet kdykoli – takže ano!Miluji Verdiho hudbu – takže Traviatu ANO, i když jsem na N.Dessay zvědavá, D.Hvorostovský zpívá krásně, ale na roli starého Germonta mi připadá stále ještě mladý, tenora neznám – nechám se překvapit. Ernani – ano, sla bych i na Nabucco s M.Guleghinou, ale zažili jsme na živo ve Scale nyní Yonghoon Lee – a to byla hrůza. Zpíval, nevěděl co – v… Číst vice »

Anonymous

Buďte rádi, že vybrali do přenosů z MEt českou operu. Barbora

Anonymous

Když už se zmiňujete o české opeře, byli bychom moc rádi, kdyby dali do přenosu z MET Rusalku s Renée Fleming. Viděli jsme s ní tu produkci v MET v dubnu 2004 – nikdy na to nezapomeneme. Je to klasika, ale perfektně udělaná – pohádková scéna – velmi příjemné, oproti ultra moderním produkcím – i velmi zajímavá práce se světlem, Fleming jako Rusalka nezapomenutelná. Dvořákova hudba nádherná. Lituji, že není na DVD z MET natočené.
Hanka

Anonymous

Samozřejmě – nedívala jsem se, ale asi Rusalka v MET asi není momentálně v programu – abych nebyla nařčena, že jsem "mimo"…. Měla jsem na mysli, pokud by byla Rusalka v MET na programu, že bych byla ráda, kdyby ji dali do kin = tu klasickou produkci. Možná místo podobných experimentů, jako byl Nixon a podobná moderna. Hanka

Anonymous

tak na webu národního divadla se již dají najít premiéry na příští sezónu…. a bude to asi značně hubená sezóna.

Opera Plus

Aktualizováno 17.2.2010
Doplněna byla přesná data přenosů a jejich protagonisté a také vyznačeny inscenace, které z definitivního programu nakonec byly vypuštěny.

fandorin

Veliká škoda, že při (očekávané) redukci přenosů vypadla Chovanština, která se přeci jen uvádí zřídka. A samozřejmě i Věc Makropulos, třebaže nejsem milovník Janáčka.