Novým partnerem festivalu Pražské jaro se stal Mastercard

Novým partnerem festivalu Pražské jaro se pro letošní ročník stala společnost Mastercard. Výše poskytnuté částky nebyla zveřejněna. Vedle finanční podpory festivalu toto partnerství přinese návštěvníkům možnost využívání moderního bezhotovostního placení v prostorách Obecního domu.

Na přibližně osmdesátimilionovém rozpočtu festivalu Pražské jaro se veřejná podpora zejména od ministerstva kultury a hlavního města Praha podílí 40 procenty, dalších 40 procent dostává festival od sponzorů, zbylých 20 procent tvoří příjmy z prodeje vstupenek a podpora od mecenášů sdružených v klubu Přátelé Pražského jara.

Rudolfinum – Pražské jaro (zdroj pixabay.com)

„Finanční kondice Pražského jara je velmi dobrá a stabilní. Rozhodně nám nehrozí, že bychom nemohli dostát svým závazkům letos nebo v příštím roce. Samozřejmě máme finanční rezervy, které by měly zabezpečit rozpočet v případě nějakých výkyvů,“ uvedl ředitel festivalu Roman Bělor.

Nejdůležitějším podporovatelem Pražského jara s částkou přibližně 23 milionů korun je tradičně ministerstvo kultury, festival se koná i za významné podpory Hlavního města Prahy, která má rok od roku vzrůstající tendenci. Letos činí 10,5 milionu korun.

Na pozici partnera festivalu zůstává akciová společnost innogy Česká republika. Podílí se nejen na podpoře festivalu, ale i na audiovizuálních projektech. Mimo jiné je 3. června partnerem závěrečného koncertu, na němž Slovenská filharmonie pod vedením dirigenta Jamese Judda představí skladby Zdeňka Fibicha, Eugena Suchoně a Leoše Janáčka.

Partnerem festivalu bude opět agentura CzechTourism a ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. Partnerství se rozvíjí díky tomu, že Pražské jaro je významným ambasadorem české hudební kultury v zahraničí a přispívá k růstu turistiky do České republiky. Generálním mediálním partnerem festivalu je Česká televize. Český rozhlas (ČRo) zastává pozici Hlavního mediálního partnera. Toto partnerství je upevňováno pravidelným vystoupením Symfonického orchestru Českého rozhlasu. Mediálním partnerem v oblasti tištěných a on-line médií je společnost Economia.

Partneři jsou i pro jednotlivé akce. Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) bude i letos technologickým partnerem přímého přenosu zahajovacího koncertu 12. května v parku Kampa. Mezi partnery koncertů se letos zařadí i společnost České aerolinie. Své jméno spojí s koncertem švýcarského orchestru Tonhalle Zürich 22. května. Dalším partnerem je akciová společnost Severočeské vodovody a kanalizace, jež spojí své jméno s koncertem PKF – Prague Philharmonia 23. května. Partnerem koncertu České filharmonie 25. května bude stavební společnost Subterra.

Zahájení internetového předprodeje vstupenek na třiasedmdesátý ročník festivalu Pražské jaro loni 12. prosince tradičně provázel velký zájem příznivců klasické hudby. Ze 39.000 vstupenek jich za prvních pět hodin bylo prodáno či rezervováno přibližně 10.000. „Předprodej vstupenek zatím v podstatě kopíruje loňský rok,“ sdělil mluvčí festivalu Pavel Trojan mladší.

Program loňského dvaasedmdesátého ročníku Pražského jara nabídl 49 koncertů. V prodeji bylo k dispozici přes 35.000 vstupenek, prodáno jich bylo 94 procent. Zcela vyprodáno bylo 37 koncertů včetně závěrečného. Tržby z prodeje vstupenek dosáhly 25,2 milionu Kč, loni to bylo 21,5 milionu Kč.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat