Pavol Breslik nejen o tom, koho obdivuje

  1. 1
  2. 2

Donizettiho Lucrezia Borgia v mnichovské Bayerische Staatsoper. I v téhle letos nové inscenaci doslova zazářil čím dál úspěšnější slovenský tenorista Pavol Breslik. Zazářil tak, že ho nezastínila ani stále skvělá superstar Edita Gruberová v titulní roli, jejíhož syna tu představuje.
Bez jakéhokoli přehánění skutečně hvězdná kariéra Pavola Breslika jde strmě nahoru, byť začala vlastně teprve před pár lety, když roku 2005 obdržel ocenění Mladý zpěvák roku, udělované časopisem Opernwelt. Pavol Breslik dosud zpíval hlavně mozartovské role (ale taky Kudrjáše v Kátě Kabanové, Lenského, Nemorina či Narrabotha v Salome), se kterými ho pozvaly už skoro všechny přední světové operní domy, londýnskou Covent Garden či newyorskou Metropolitní nevyjímaje.
Jakým směrem se chce ubírat dál? Co za jeho úspěchy hlavně je? Kdy ho konečně začneme častěji slýchat i u nás? Nejen kvůli tomu jsme Pavola Breslika oslovili. Zastihli jsme ho v Mnichově, odkud nečekaně vstřícně a přátelsky zareagoval – nakonec jsme si hned několikrát aspoň na dálku popovídali i mimo rámec tohoto rozhovoru. Tím spíš doufáme, že nám (nejen) Pavol Breslik odpustí, že jsme si do jeho slovenštiny psané na německém počítači, tedy bez háčků a čárek, netroufli zasahovat…

Už delší dobu se zdá, že vám štěstí skutečně přeje, protože máte jeden úspěch za druhým na předních evropských operních scénách, ale už i za mořem. Čím hlavně to podle vás je? Jak velký podíl na tom má vaše práce na sobě samém, štěstí, náhoda či agenti?
 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments