Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Průměrný London Philharmonic Orchestra s kvalitním dirigentem Vladimirem Jurowskim
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Průměrný London Philharmonic Orchestra s kvalitním dirigentem Vladimirem Jurowskim

Ačkoliv má orchestr ve skupině dechových nástrojů několik výtečných hráčů a velmi kvalitní žesťovou skupinu, celkový obraz i nasazení neposkytly takovou zvukovou hostinu, jakou jsem očekával.

Libor Nováček sen.
Publikováno 09/09/2017
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Vladimir Jurowski, London Philharmonic Orchestra – Dvořákova Praha 8. 9. 2017 (zdroj Dvořákova Praha / foto © Petra Hajská)

K rozčarování přispěla i úvodní interpretace Dvořákova díla Polednice, která byla zřejmě vyžádána dramaturgií festivalu Dvořákova Praha. Řada nepřesností, rozostřené ladění dechové skupiny ani hlubší ponor Vladimira Jurowského nevytvořily ideální obraz Dvořákova dramatického díla.

Prokofjevův Houslový koncert č. 1 klade na interpreta mimořádné technické nároky a Alina Ibragimova se svými štíhlými prsty je zvládá ve skocích, v intonační brilanci i zvonkových trylcích se stříbrnou precizností mimořádně skvěle. Ačkoliv dává do hry veškerou energii, provedení i kvůli málo barevnému nástroji, jednorychlostnímu vibratu a méně modulujícímu tónu přepjatého smyčce nevyznělo ve vší své barevné opulenci. I v Bartókově přídavku chybělo zvukové kouzlo a pel, a to i ve smyčcové sekci London Philharmonic Orchestra.

Jurowského provedení Šostakovičovy Symfonie č. 11 bylo elegické, zvukově opulentní a dirigent ukázal, že svými výraznými gesty dovede účinně využít dominanci nástrojových skupin. Hebké pizzicato smyčců, nádherné sólo anglického rohu, tmavé lesní rohy, medový tón violové sekce i bryskní efekty šestičlenné sekce bicích nástrojů daly dílu vše, co mu patří. I když bych si dokázal představit naléhavější zpodobnění velkého otroctví, které tehdy v Rusku panovalo.

Hodnocení autora glosy: 70%

 

Dvořákova Praha 2017
London Philharmonic Orchestra, Jurowski, Ibragimova
Alina Ibragimova (housle)
Dirigent: Vladimir Jurowski
London Philharmonic Orchestra
8. září 2017 Dvořákova síň Rudolfina Praha

program:
Antonín Dvořák: Polednice, op. 108, B. 196
Sergej Prokofjev: Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19
Dmitrij Šostakovič: Symfonie č. 11 g moll, op. 103 „Rok 1905“

www.dvorakovapraha.cz

TémataAlina IbragimovaDvořákova PrahaLondon Philharmonic OrchestraVladimir Jurowski
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Nezdolný elán ve službách opery. Jiřina Marková-Krystlíková slaví šedesátiny
Další článek Vášeň pro českou operu. Sedmdesátiny oslaví britský režisér David Pountney
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up