Radim Dolanský: Ke spojení ND a SOP nejspíš dojde

  1. 1
  2. 2

Přestože do začátku večerního představení scházejí celé dvě hodiny, před vchodem do provozní budovy pražské Státní opery postávají nezvykle vzrušeně debatující hloučky lidí. Ano, dnes odpoledne odvolali dočasného ředitele Státní opery Praha, který usiloval o zachování samostatnosti druhého operního domu v metropoli. Co bude dál? Tuhle otázku zaslechnu v různých obměnách několikrát, než projdu až do třetího patra, do velké zasedačky. I tam je docela dost lidí, také očividně rozrušených. To už ale ze židle vstává a přichází Radim Dolanský. V tuto chvíli už odvolaný první muž Státní opery Praha. Pověření k jejímu řízení měl v ruce jen něco málo přes dva měsíce.

 

Jak v se v tuhle chvíli cítíte?

Je mi smutno. Nikoli z toho faktu, že jsem odvolaný, ale z toho, jaký způsob pan ministr zvolil.

Co vám vadilo? Vy jste byl na ministerstvu už včera, že?

Ano, včera jsem ale s panem ministrem nemluvil, jen s panem náměstkem Zdráhalem. Ten mě požádal o předání rozpočtu Státní opery na sezonu 2011-2012 a také dalších materiálů. Z toho jednání ale vůbec nebylo znát, že by k tomu mému odvolání mělo dnes dojít.

Vážně jste ještě včera neměl vůbec žádné tušení, že to takto dopadne?

Víte, já své názory neskrývám. Možná i proto to jsem to tušení měl už delší dobu.

Na základě čeho? Byla to jen intuice? Nebo jste měl nějaké indicie?

Já souhlasím s názorem ministerstva – jak pana ministra, tak i pana Zdráhala , že je něco potřeba s operou v Praze dělat, něco změnit. Souhlasím s tím, že má dojít ke zvýšení kvality obou souborů, že má dojít k zefektivnění provozu. Bohužel se ale neshodneme na způsobu, jakým se to má provést. Já jsem předložil nějaký názor, ovšem ten pan ministr nepřijal, diskuzi nepřipouští… Co více mohu dělat?

Řekl vám ministr hlavní důvody, proč ten váš návrh nepřijímá?

K návrhu samotnému mně jen řekl, že se mnou nesouhlasí… O ničem z toho jsme se nebavili.

Jak vůbec hodnotíte přístup ministerstva k řešení celé té situace?

Je to hlavně o špatné komunikaci. O různých protichůdných vyjádřeních pana náměstka Zdráhala v médiích… Vlastně nevíme, co se v tuto chvíli za takzvanou reformou opery v Praze schovává, nikdo tomu už nerozumí… Nevíme, o co jde. Ministerstvo by mělo své záměry už konečně vysvětlit. Já si myslím, že ty už dávno měly být provedeny příslušné analýzy. Dělat něco za pochodu, to je šílené… Jedna z variant byla, že nový operní a baletní soubor v Praze vznikne už k 30.červnu tohoto roku. Tohle jsem se dozvěděl někdy před měsícem… To je neuvěřitelná představa, to přece nejde… To musí potvrdit každý člověk z praxe.


Vaši vizi budoucnosti Státní opery, kterou jste předkládal ministerstvu, jste zveřejnil, pan ředitel Národního divadla Černý tu svou ale jen předal a neřekl o ní zatím skoro nic. Víte něco víc?


Ty práce jsme odevzdávali na ministerstvu současně 15.února. Já s jeho představami sloučení Státní opery s Národním divadlem pod jeho hlavičku Národního divadla nesouhlasím. A hlavní důvod? Sloučením se provoz opery v Praze nezefektivní. Naopak bude mnohem nákladnější a nedojde ani k požadovanému zvýšení kvality, to v žádném případě. Nemůže se zvýšit kvalita nějakými rekonkurzy, vznikem nového souboru, kvalitu můžete zvednout jen prací s kvalitními inscenátory, dirigenty… To je způsob, který já nabízím.

Kdyby vznikl jen jeden soubor s jedním orchestrem a sborem, který by hrál méně představení, než teď obě divadla, myslíte, že ani v takovém případě by se neušetřilo? Třeba právě něco takového ministerstvo chce…

Určitě by se neušetřilo. Navíc by se snížila nabídka opery a baletu v Praze – už to by byl špatný krok. A pokud by se hrálo méně opery v Praze, ušetříme možná nějaké mzdové náklady na orchestr a sbor. Ale ruku v ruce s tím jsou ušlé tržby. Víc právě o tom píšu v mé vizi: Kdybyste například snížil počet členů orchestru o 50, budete muset hrát zhruba o 15 představení ročně méně a dostáváme se do ztráty za ušlé tržby nějakých patnáct, šestnáct miliónů.

Velmi dobře ale víte, že Státní opera nemá peníze na nové premiéry….

Navrhuji využít naší pětačtyřicetiprocentní soběstačnost, kterou pokryjeme náklady na provoz divadla. Pokud by ministerstvo pokrylo naše mzdové náklady, zbývá vyřešit problém financování nových premiér. Před pár dny jsem oslovil primátora Prahy, pana doktora Svobodu, s žádostí o pomoc. Jsem mu vděčný, je nakloněný samostatné existenci SOP, přislíbil finanční pomoc, město by se již od roku 2012 podílelo na financování premiér Státní opery, hovořili jsme o konkrétní částce i o způsobu spolufinancování.

Myslíte, že se v minulosti udělaly při vedení Státní opery nějaké chyby?

Nechci kritizovat své předchůdce. Je tu nějaký stav, který jsem převzal a z něhož jsem se snažil najít východisko. Ten můj návrh na řešení ale nebyl vyslyšen a to mě mrzí.


Vy jste dnes mluvil také s poslanci – ty jste oslovil sám?

Oslovil jsem společně se zaměstnanci Národního divadla podvýbor pro kulturu Poslanecké sněmovny. Pánové a dámy poslanci mě dnes navštívili v kanceláři, měli jsme skoro tříhodinový rozhovor, kde jsem je informoval o mé práci, kterou jsem předal na ministerstvo, o stavu věcí. Na konci při odchodu mně a hlavně samostatnosti Státní opery Praha vyjádřili plnou podporu.

Už je jasné, kdo vás tu vystřídá, byť jako dočasný šéf Státní opery – pan Ondřej Černý, současný ředitel Národního divadla. Co si myslíte, že se bude dít dál?

Bude se usilovně pracovat na spojení obou operních domů…Aspoň všechno tomu nasvědčuje. I výběr pana ředitele Černého…

Myslíte, že to spojení bude úspěšně dokonáno?

Je tu vůle ministerstva… Obávám se, že se to skutečně stane.

Jaká je tady nálada mezi lidmi tady v divadle? Dnes, po vašem odvolání?

Myslím, že naprosto všichni zaměstnanci Státní opery pochopili moje snažení. To, o co mně šlo. V tuto chvíli myslím, že všichni se postavili za mě. Jsem jim za to vděčný. Odcházím sice z postu pověřeného ředitele Státní opery, ale všem těm lidem se i v budoucnu budu moci zpříma podívat do očí…

  1. 1
  2. 2

Související články


Reakcí (60) “Radim Dolanský: Ke spojení ND a SOP nejspíš dojde

  1. Zde rozhovor s p.Dolanským a p.Besserem po odvolání.
    http://www.ct24.cz/kultura/117155-sop-povede-cerny-dolansky-podle-bessera-selhal/
    Na začázku svého příspěvku říká p.Besser, že neví kdo rozehrál hru o slučování SOP a ND a na konci, že p.Černý povede SOP do doby sloučení obou divadel. Tak nevím, buďto špatně slyším nebo ten člověk úplně ztratil soudnost. Poslechněte a posuďte. Tipoval bych, že v krátké době bude již druhý náš ministr potřebovat nemocniční ošetření a následně klid na lůžku.

  2. Kdyby nás pánové z MK utloukali konkrétními argumenty, proč je sloučení cestou ke zkvalitnění inscenací, pracovních podmínek atd., tak se možná nikdo bránit nebude. Zatím ale spíš předvádějí kurz na zmatení nepřítele. Jejich ohánění se (snad) úspěšnými změnami v České filharmonii je ve srovnání se změnami v ND a SOP zcela směšné. Divadelní provoz je nesrovnatelně složitější, ale to je pánům nahoře jedno. Především proto, že tomu nerozumí. Ono je něco jiného dělat bafuňáře berounským hokejistům nebo prodávat zdravou výživu, než řídit vícesouborové divadlo. Jelikož je ale p. Besser prý oblíbencem p. Kalouska a kultura asi to poslední, o čem by se vláda hádala, vidím odchod p. ministra z funkce v nedohlednu. To dřív hodí přes palubu p. Černého. ZV

  3. Ten rozhovor na ct24 s Besserem by se dal nazvat – Kterak pan redaktor pana ministra na svestkach nachytal. Besser se tam v samem zaveru nevedomky priznava, ze Cerny povede SOP az do slouceni obou divadel.
    Jak se stale ohani tou uspesnou transformaci v CF. Nejak nechapu, tim myslel tu vymenu Kasika za Zdrahala a dosazeni Belohlavka? Co je tam dnes jinak?

  4. To 23:12 Bravo,všiml jste si přesně toho,čeho já,jen se divím,že to tu nerozebírá víc lidí,pan ministr nám v rozhovoru do CT24 lhal v přímém přenosu!Na začátku tvrdí něco,co na konci vyvrací.On je už tak zapletený do svých lží,že ani neví,kterou z nich zrovna "hází"lidu poddanému.Jinak Radima je mi líto,ale jsem přesvědčen,že ještě neřekl v SOP poslední slovo!

  5. To, že se pan ministr sám zamotal do vlastních lží, je na MK již téměř takovým folklórem. Ale že si dovolí tvrdit,že Dolanský mydlil schody Dohnanyimu, to je na trestní oznámení pro hnusnou pomluvu. Celé divadlo ví, že když Dohnanyi vyhodil šéfa baletu Ďumbalu, ten si okamžitě běhal stěžovat a donášet na MK, a dělá to i pomocí různých prolhaných dopisů dodnes,tentokrát zase proti stávajícímu vedení, a protože baletní soubor ho pro jeho sprosté chování měl už dost. Takže pan ministr si s tím mydlením schodů nějak spletl jména. Je i klidně možné, že pana Ďumbalu za jeho donašečské zásluhy vymění za dámu baletu paní Vláčilovou. Měli bychom se už postavit takovým bolševickým praktikám MK. Arogance pana ministra jde ruku v ruce s jeho ignorantstvím a buranstvím. Dobře ho vybral pan kníže. Moc děkujeme TOP 09. Tak příště u voleb!

  6. Víte proč je Mareček ředitelem ČF?
    No přece protože je kamarád Zdráhala. A víte proč se bude rekonstruoval SOP? Protože Besser má v rodině stavební firmu,která postavila půl Berouna. A víte proč se koná sloučení? No přece aby se PKF posadila do Staváku. A proč PKF? Protože jí končí v červnu pronájem a Gadasová /čerstvá nečlenka správní rady PKF, spjatá pracovně s jejím předsedou/ je nyní poradkyní Zdráhala a koordinátorkou sloučení. A co na to kulturní veřejnost? Necháme si už líbit úplně všechno?

  7. Jako občasný návštěvník Státní opery děkuju za tento rozhovor, i když mám k tomuto divadlu řadu výhrad. Jsem smutná z toho, jakým způsobem u nás politici postupují. Jsem ale taky smutná z některých komentářů tady, které evidentně patří zaměstnancům SOP i ND. Někdy děsivá úroveň! Evča

  8. Otázka je, co Dolanský ve skutečnosti opravdu svým postojem udělal pro pražskou operu a zaměstnance SOP. Dalo by se též říci, že vůbec nic, ba právě naopak.Myslíte,že je v naší dnešní společnosti legitimní, kdž majitel firmy svému zaměstnanci a podřízenému dá nějaký ukol, on ho nesplní a ještě začne proti němu organizovat akce? každý majitel firmy by takového člověka logicky na hodinu vyhodil a bylo by to normální. Chování SOP připomíná komunistické doby.

  9. upřímně, řadu let se v SOP nedělo nic zajímavého. konzervativní, slabé inscenace Verdiho a Pucciniho … od odchodu Dvořáka s Nekvasilem samá nuda.
    netvrdím, že sloučení s ND a tak narychlo je jediným řešením. ale trochu provětrat ten smrádeček zajištěných existencí v orchestrech a sborech, rozhodně neuškodí.

    pokud dostal dolanský jako zadání připravit sloučení, a místo toho připravuje samostatnou existenci a řídí protesty proti MK, asi skutečně musel být odvolán.

    jím povolaná expertka Elaine Padmore byla z Covent garden vyhozena poté, co ji přivedla na buben.

  10. Anonymovi z MK 14:21: Tak za prv:.Pan Dolanský měl za úkol vypracovat studii, ne připravit sloučení.Studii vypracoval jak nejlépe uměl,podle jeho propočtů by prostě a jednoduše nedošlo sloučením k zefektivnění provozu operních domů.Na tom nevidím nic špatného.Pro mě úkol splnil.
    Za druhé.:Měl připravit další sezonu což opět splnil a dokonce sehnal i finanční podporu, díky které by se mohly realizovat premiéry a podobně.
    Suma sumárum.Plnil co nejsvědomitěji svoje povinnosti pověřeného ředitele SOP. Toto rozhodně není důvod k odvolání.Jen se pan ministr chtěl co nejrychleji zbavit člověka, který není hloupý a má prostě jiný názor.To je totalitní jednání.
    Ke jmenování ředitele Černého ředitelem SOP se snad ani radši nebudu vyjadřovat.Lukáš

  11. To už přestává všechno! Proč je zubař ministrem kultury, když tomu vůbec nerozumí? Proč není nějaký krejčí třeba ministrem zdravotnictví? Hlavně, že se pořád mele o diskusi – když pan Dolanský přijde s nějakou koncepcí – uměleckou i finanční, tak si to nikdo ani nepřečte a je odvolán. Pan Besser se chová hůř jak Zdeněk Nejedlý! Ono by se totiž lehce mohlo stát, že by úroveň SOP brzy předčila ND. Toho souboruje mi líto, je léta zoufale podfinancován a v jeho čele nebylo schopné vedení – naposledy snad za něco stál Drgáč a pak Randová (vezměte jen toho posledního alkoholika, absenci skutečných šéfů). Nyní přijde pověřený ředitel s koncepcí, která by se mohla jevit jako úspěšná a je okamžitě odvolán. Tak to je diskuse? Je to dopředu připravené. Svědomí pana Černého bych nechtěl mít – ale on asi žádné nemá. Zapíše se do historie ND jmenováním nejneschopnějšího šéfa opery, takže jeho sláva je zajištěna!

  12. To je hrozně hloupé, jak se tu hádáte! Mějte rozum, obě vaše lodě se potápí, kulturní veřejnost Vám drží palce a vy se dohadujete, kdo má lepší lodičku! Takhle vás Zdráhal s Besserem stáhnou ke dnu rychleji! Nechte za sebe mluvit raděj ty chytřejší. Mimochodem, co dělá pan Rokos? Zajímá se jen o svoje kšefty s počítačema a o intriky na Senovážném náměstí. Proč si ho platíte, sboristé?

  13. Na netu se někde objevilo, že už je to upečené, sloučí se ND a SO, vyjme se z toho Stavovské divadlo a to dostane do pronájmu dirigent B. pro filharmonii. teď se to musí jen dořešit právně, aby to lidi zkousli…. tak nevím, čas ukáže, zda to byla falešná informace nebo pravda.

  14. Prosba na admina O+> Prosim, zamezte moznosti diskutovat pod clanky o prazskem opernim deni. Stala se z toho stoka pro osobni invektivy slaboduchych jedincu. K nicemu to nevede a je to kontraproduktivni. At si sboriste obou opernich domu diskutuji z oci do oci a neotravuji tu svymi blaboly. Dekuji
    Pavel Kohout – milovnik opery

  15. Pane Kohoute, myslím, že na internetovou diskusi je zde úroveň vcelku dobrá. Srovnejte to s diskusními příspěvky na novinkách.cz, to je přece rozdíl. Nelíbí se mi jen, když někdo používá silné výrazy, jako třeba vy (stoka, bláboly). Děkuji Opeře+ za tuto možnost i za to, že urážlivé a neslušné příspěvky maže.
    Rgyt

  16. Dobré odpoledne pane Kohoute, děkujeme za Váš názor. Podobně jako Vy při čtení některých komentářů – především těch, týkajících se kauzy Státní opery – ani my nejsme nadšeni, řadu z nich navíc musíme kvůli jejich urážlivému obsahu či výrokům, jinak překračujícím meze slušnosti mazat. Věřte, že nás to netěší, a že se právě v těchto dnech zamýšlíme nad možnými změnami, které by tento stav pomohly eliminovat. Na druhou stranu mnoho podobných možností k vyjádření názoru či vedení debaty k dotyčným tématům bohužel není, a proto se zcela zastavit možnost komentářů zatím zdráháme. A navíc: Tyto komentáře jsou do značné míry věrným odrazem jejich autorů, v nejednom případě zaměstnanců obou pražských operních domů, s čímž se chtě nechtě musíme my i Vy smířit.

  17. Tak za prve, diky moznosti anonymity zde na foru, neni dano, kdo urazlive komentare pise – muze to byt klidne nekdo z ministerstva (ono rozhadani lide se snaz ovladaji, tak proc tu nezkusit rozhadat ND a SOP, ze?) a za druhe, zase z jineho soudku (a rozhodne bez urazky) – jak muze pan BSSR delat ministra se svoji krasnou minulosti? Treba zacneme hned v roce 1989 (to vlezl v cervenci!!! do KSC, ze by karierismus? Ale ne, kdo by si to myslel). Dale pak stacil jeste byt krome starosty Berouna vicepresidentem hokejoveho klubu v Beroune. Opera mu asi nic nerika, ledaze by ji zpival Vojtek se svymi Kabaty. Sam prohlasil, ze se mu jejich hudba!!! libi, protoze nema hudebni sluch (jak chce rozeznat kvalitu v opere nechapu). A s tou jeho zubarinou…Ze kulture nerozumi uz ukazal a dovoluje si nekoho odvolavat!!! A jeste s takovym zduvodnenim a takovym zpusobem – mel by si uvedomit, ze uz jakasi revoluce probehla a uz tu neni totalita!!! Hezke pany ma pan Schwarzenberg ve sve TOP09, ktzera je tak postavena na tech tradicich, slusnosti, transparentnosti, kulture apod. Mel by se stydet a neco s tim delat. Misto spani (pardon premysleni) v parlamentu!!!

  18. Také já si myslím, že p. Besser nemá na MK co dělat. Filmaři ho sice včera na Lvech úctivali,protože jim přidal na kinomatografii,byli z něho zcela paf a to herci za film berou poctatně více,než v divadle,tam všichni hrají z lásky,protože tak směšné platy snad mají už jen vrátní a uklízečky. Takže nedělejte si iluzi, že Vás umělce ze SOP podpoří šírší umělecká veřejnost. Je to smutné zjištění.
    Karel

  19. Zubařský manažer pan Besser se skutečně na ministerstvu kultury vyjímá asi tak, jako v 50. letech tzv. "dělničtí ředitelé". Nicméně, v případě dvou operních domů v Praze se, jistě nechtěně, docela trefil. Úroveň opery v hlavním městě jde skutečně stále dolů, shodně např. s úpadkem prestiže České filharmonie a kulturního povědomí u nás vůbec – když stávkovala divadla v r. 1989, byli z toho všichni, včetně tehdejších komunistických mocipánů zasaženi. Dnes mohou v SOP stávkovat či vydat se korporativně třeba do Himalájí – současnými pseudodemokratickými mocipány to ani nehne. A ruku na srdce: kromě několika desítek či nanejvýše stovek zainteresovaných fandů divadla to nechá lhostojnými i většiu obyvatel. Kdyby v Praze potenciálně nezačínal dominový efekt, který hrozí položit některá dobrá provinciální divadla, bylo by mi vcelku lhostejné, kolik málo kvalitních operních domů v Praze působí.

  20. Milí rozhádaní členové SOP a ND:
    možná byste mohli začít u sebe. Mám dojem, že za jedinou "změnu" a "reformu" byste přijali zvyšování platů.
    Když pominu stokovitý charakter "diskusí" na tomto serveru, zůstává mi rozum stát nad šílenými teoriemi o Bělohlávkovi, slučování SOP a ND, aby bylo na platy ČF, případně, že PKF obsadí na věky věků Stavovské divadlo.
    Co tady v žádném fóru nezaznělo je, že hodláte hrát a zpívat na vyšší, než podprůměrné úrovni tak, aby i laický posluchač (jako já) nemusel české opery číst z anglických titulků, případně se osypávat ze zvuků orchestru. Aby nemusel sledovat vybavování se hráčů při produkci, nechuť ke hraní a průměrné výkony.
    To jsou věci, které se pouze zvednutím gáží také nevyřeší.
    Co kdybyste přestali plivat na ČF, PKF a sebe navzájem, a začali poctivě pracovat a hrát? Třeba jsou kroky MK vámi nevítané, ale pro nás posluchače dobré?
    Tímto se omlouvám výjimkám, kterých se neprávem dotknu.
    Zdraví vás Marek Šindler, milovník dobré opery.

  21. Ad komentář ze 22:43 – na obranu členů orchestrů ND a SOP je třeba říct, že oba dokážou podat skvělé výkony – záleží hlavně na dirigentech, co je v dané inscenaci vedou. Problém českého pěvectví je bohužel daleko hlubší a jde daleko nad rámec nutnosti číst při představeních anglické titulky, aby se rozumělo české opeře. Začíná to už na konzervatořích a akademiích, kde se hlasy spíše ničí než rozvíjejí a končí to u nekompetentních a vpodstatě nezodpovědných šéfů operních souborů, kteří mladé pěvce naprosto nevhodně obsazují. Problém pražských operních domů pak kromě výše uvedeného ještě spočívá v naprosto tristním manažerském vedení. Mladí šéfové se učí za pochodu nebo staří šéfové a ředitelé se pouze snaží schovávat svou senilitu a alkoholismus. No a konečně zřizovatelé už si nejméně 10 let neodpověděli na otázku, co od operních domů vlastně chtějí, protože reprezentati zřizovatelů zodpovědní za kulturu jsou většinou jen "za zásluhy" dosazení burani, kteří na opeře možná nikdy v životě nebyli (viz současný ministr kultury)

  22. Pane Šindlere, myslím, že používáte zbytečně silná slova. Každý poctivý umělec podává nejlepší výkon, jakého je schopen bez ohledu na ohodnocení. Mluvit o podprůměrných výkonech je urážlivé. Jaké máte vzdělání, že takto soudíte? Podotýkám, že nejsem člen ani jednoho operního souboru, ale troufám si tvrdit, že hudbě rozumím (studoval jsem ji 16 let) a úroveň našich operních domů mi nepřijde špatná, na to, v jakých pracují podmínkách. Tím nemyslím jen ty materiální! Ovšem mnozí milovníci opery jsou, zdá se, snobové a myslí si, že mohou mluvit do všeho. Nu, doufejme, že i oni podávají na svých pracovištích "světové" a nadprůměrné výkony, v tom případě ale nechápu, proč už si nežijeme jako ve Švýcarsku?!

  23. Vážený pane Šindlere,
    vážím si Vašich názorů, přece jen všichni chceme, aby v České republice fungovalo vše na úrovni. Dovoluji si reagovat, protože jsem hrál ještě v tehdejším Smetanové divadle v letech 1987 až 1989. Pro mne bylo angažmá šokem. Nikdo si nedokáže představit, jak těžká je služba v divadelním orchestru. Přitom je divadelní orchestr brán jako korepetitor, hlavní pro diváka je jeviště. Navíc úroveň některých dirigentů byla spíše provozní, nedá se srovnat s dirigenty zvanými k symfonickým orchestrům. V symfonickém orchesru máte před každým koncertem zkoušky, ale představení se tenkrát hrála rovnou-byla nastudovaná. Nedokážu si navíc představit tzv. reformu MK, superorchestr – nevím, kdo by v něm hrál. Protože by musely být nastaveny takové platové podmínky, aby vůbec někdo přišel ke konkurzu. Hudebníci rádi vystupují za sebe, v symfonickém provozu jsou oni ti hlavní, navíc mají více síly se věnovat komorní hudbě než jejich "divadelní" kolegové, lépe se odreagují od velkého zvuku. Ale právě proto, když přijde vvynikající dirigent, bez ohledu na platové podmínky se orchestr (divadelní i symfonický)začne překonávat. Protože drtivá většina hudebníků má hudbu ráda. I když Vám to nepřiznají…..
    Jan Jouza, člen České filharmonie

  24. Vážím si toho, že je možnost na Vašich stránkách diskutovat. V médiích jsou tak povrchní zprávy, možnosti reagovat jsou minimální.
    V případě ND a SOP je možné nad příspěvky přimhouřit oko, kroky a prohlášení MK jsou natolik surové, že se nemůžete divit(a Vy se ani nedivíte), když někomu uklouzne nějaké to slovíčko. Stejně si ale myslím, že členové souborů ND a SOP by si měli na vyřizování sporů založit "soukromý" server nebo se dohadovat přes facebook. Na veřejnost hádanice nepůsobí dobře a navíc nahrávají Vašim protivníkům.
    Pokud se nedohodnete mimo média, udělá si s Vámi MK,co bude chtít.
    Jan Jouza

  25. Myslím, že řešení "přijatelnosti" příspěvků na serveru "Operaplus" je úplně jasné. Jakmile se každý přispěvatel podepíše, rozmyslí si, zda použije nefér výpady proti "nepřátelům". Já se podepisuji a moje příspěvky nikdo ještě nesmazal. Možná je to proto, že je noc,ale já doufám, že je v tom něco jiného. Pokud je to jen moje utkvělá představa, všem se omlouvám a přecházím do ilegality anonymů. HURÁ!Nebo by bylo lepší zachovat solidnost "Operyplus.cz"? Přeji serveru Operaplus.cz vyváženost informací a
    vše nejlepší do budoucna.
    Naivně
    Jan Jouza
    P.S. Těch sto tisíc… to je dost zajímavá nabídka. Co mám udělat?
    PROSÍM, TOHLE NEMAŽTE,JSEM ZVĚDAVÝ, KDO SE OZVE!

  26. Proč vás tu irituje anonym kritizující socialistický klídek v divadlech, a nikdo nenamítá nic proti anonymům z obou oper, kteří používají nefér útoky a jejichž výroky jsou o patro níž pod vyjadřovací schopností pana ředitele Černého? :)
    Nebo se tedy začneme všichni podepisovat a chovat slušně?
    Jsem pro :)

  27. Mezi námi lidi,jde jen zase o peníze.Stačí si prostudovat obsazení oper v ND a Statní opeře.Hrají ti samí umělci…v jednom mají trvaly plat a do druhého běží na kšeft a to vše pod jedním státním zřizovatelem.
    Ano je pravdou,že operni zpěváci(ne všichni)příjdou spojením obou scén o desetitisíce měsíčně…a orchestr,ten má takové odbory,že pracuje jen 4.hod.denně….

  28. Jednoduchá matematika.
    Sólista-pěvec musí mít nesrovnatelně vyšší příjem, aby mohl předčasně do penze, a my abychom nemuseli poslouchat šedesátiletou Gildu :-)
    Nejsou-li gáže sólistů odpovídající, musí to řešit stálým úvazkem + hostováním.
    Orchestrální hráč by měl mít takovou gáži, aby mohl mít jen jedno hlavní zaměstnání, hrát by měl do doby normálního odchodu do penze. Nároky hudebních šéfů – šéfdirigentů by měly být kontinuálně(tím myslím léta a desetiletí) takové, že nedovolí po celou hráčovu kariéru větší pokles jeho profesionální úrovně. Stane-li se tak, je to chyba šéfa, potažmo managementu.

  29. Besser oznámil, že letos s komunální politikou končí. Jeden z důvodů jeho rozhodnutí je vcelku netradiční. „Vždy mi vadilo, že stát nevnímal obce a města jako svoje nejbližší partnery a někteří ministerští úředníci si někdy přisvojovali větší pravomoci, než měli a dost nechutně machrovali,“ vysvětlil Besser.
    2.02.2010
    http://www.sedmicka.cz/praha-a-stredni-cechy/clanek?id=116808
    Příznačné…

  30. Znám hodně názorů kumštýřů z ND a SOP. Jména Besser, Zdráhal a Černý jsou pro velkou většinu synonymem arogance moci, hlouposti a neznalosti, jakožto i neschopnosti odpovědně řídit. Tito pánové by měli chodit velkým obloukem okolo těchto divadel a pouze uctivě zdravit. Zatím pouze nestále lžou a snaží se u veřejnosti vzbudit dojem, jak je vše v těchto institucích špatné, ale oni, odborníci, to dají dopořádku.
    A proč se nepodepisuji? Nechci falešným pisálkům ulehčit. Teď netuší, v kterém divadle působím.

  31. K anonymu 9. brezna 16:03 – je videt, ze problematiku neznate – pokud byste ji znal , nepsal byste takove blbiny, jako ze orchestr pracuje jen 4 hodiny denne. To je totiz cas, ktery stravi ve skutecnosti v divadle (pokud maji dopoledne zkousku a vecer predstaveni, je to jednou tolik, tedy minimalne 6 hodin). Takze cas, na ktery vidite Vy a umite ho spocitat. Uz ale neumite spocitat a nevidite napr. domaci pripravu – ono totiz nejde hrat jen na zkousce nebo rovnou na predstaveni. Napred se to musite naucit. A to se dela doma, vite? To uz ale neni videt. Stejne tak nejsou videt hodiny, dny a roky tvrde driny od detstvi, kdy musite misto hrani si venku s ostatnimi drit doma, posleze studovat a zase drit, pripravit se na konkurs, ktery prokaze Vase kvality a na zaklade toho vseho si teprve muzete jit sednout do orchestru. Takhle to je ve skutecnosti, tak nepiste bludy. A kdyby Vam nahodou prislo, ze orchestralni hraci sedi v praci malo a meli by tam byt denne 8 hodin jako ostatni, zkuste jednu vec. Dejte si ruce do stejne polohy jako kdyz hrajete treba na housle a zkuste tak vydrzet tech 8 hodin. A to nemusite hrat, soustredit se apod. A pak piste – predevsim to, jak dlouho jste to vydrzel. Hodne stesti!!!

  32. Dne 15. 3. je pozván ve věci SOP a ND ministr Besser do parlamentu ČR, aby informoval výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu:
    viz http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=68926

    Jednání výborů jsou veřejná, tj. může
    na ně přijít kdokoli. Nestálo by to za to ? Nebo minimálně informovat poslance výboru, vyjádřit předem svůj názor např. osobním dopisem, e-mailem. Sám za sebe (ač nejsem ani člen SOP, ani ND-jen mi vadí arogance VOLENÝCH zástupců) jsem dopisem oslovil nejen členy parlamentního výboru, ale i senátora za svůj obvod. V podobných případech jako je tento, je podle mne potřeba, aby bylo "slyšet" všechny, kteří se s takovýmto chováním nehodlají smířit a chtějí být OBČANY a ne "ovčany".
    M. Kopecký

Napsat komentář

Reklama