Ředitelka Divadla F. X. Šaldy Linda Hejlová Keprtová se vyjádřila ke kauze Martina Doubravského

  1. 1
  2. 2
  • především nám to nedoporučil právní zástupce divadla vzhledem k avizovanému soudnímu sporu;
  • otázky paní Havlíkové mi přišly hodně sugestivní a vesměs se týkaly případu pana dirigenta Martina Doubravského, až jsem získal pocit, že je očekávána spíš senzace pro čtenáře a jakási umělá medializace celé kauzy, nežli upřímný zájem o mé umělecké plány na postu šéfa liberecké opery. Omlouvám se, pokud byl záměr paní Havlíkové jiný, ale utvrdil mne v tom fakt, že z 21 otázek jen dvě nesouvisely přímo s panem dirigentem Doubravským a v těchto zbývajících dvou chtěla paní Havlíková vědět, jaké mám plány do budoucna s libereckou operou a jestli budu nebo nebudu v Liberci dirigovat;
  • v neposlední řadě se domnívám, a tady se plně shoduji se slovy pana dirigenta Doubravského, že jisté okolnosti s ohledem na firemní kulturu a loajalitu k zaměstnavateli nemusíme před veřejností za každou cenu rozebírat a zveřejňovat.

V tuto chvíli však nemohu na článek nereagovat. Co se týká pana dirigenta Doubravského, řeknu jen fakta. Faktem je, že paní režisérka Hejlová Keprtová uspěla s koncepcí ve výběrovém řízení na post ředitelky divadla a není žádným tajemstvím, že v rámci této koncepce měla v plánu nahradit i některé vedoucí zaměstnance na uměleckých i neuměleckých postech. O plánovaných změnách, které se dotýkaly operního souboru, jsem byl informován ještě před samotným konkurzem, jelikož v připravované koncepci jsem figuroval i já, jako potenciální šéf opery a bez mého souhlasu a zájmu o nabízený post postrádala tato koncepce smysl. Všechno jsme společně konzultovali a shodli jsme se na zamýšlených transformacích a jednotném postupu. Krátce po konkurzu jsme se společně – režisérka Linda Hejlová Keprtová, já a dirigent Martin Doubravský, který si přizval i náhodného svědka (člena orchestru, kterého nebudu jmenovat, jelikož nemám jeho svolení a nevím, zdali by si to přál) – setkali na schůzce, na které byl pan dirigent informován o zamýšlených krocích a zároveň mu byl nabídnut celý úvazek na postu dirigenta opery. Následně pan dirigent ze schůzky odešel, aniž by se k dané věci vyjádřil a později nereagoval ani na žádné další kroky ze strany zaměstnavatele.

Z jeho postoje se dalo usoudit, že s navrhovanými změnami nesouhlasil a všechny další nabídky negoval. Rád bych však na závěr dodal, že mi je celé záležitosti velmi líto. Především proto, že od určitého času pan dirigent Doubravský přestal úplně komunikovat a později komunikoval už jen prostřednictvím právního zástupce. Za těchto okolností nebyla možná žádná dohoda, nebylo možné najít ani případná jiná řešení, i kdybychom se sebevíc snažili, protože ke komunikaci jsou zapotřebí minimálně dva.

Karol Kevický
šéf opery DFXŠ

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


2 4 votes
Ohodnoťte článek
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments