Symfonický orchestr Českého rozhlasu zahraje s mladými talenty

V prvním z řady komorních koncertů, které Symfonický orchestr Českého rozhlasu pořádá ve své jubilejní 95. sezoně v prostorách Anežského kláštera, můžete 6. září 2021 obdivovat výkony laureátů soutěže Concertino Praga 2020. 16letý houslista Daniel Matejča provede díla Eugèna Ysaÿe a Bohuslava Martinů, 15letý klavírista Vsevolod Zavidov se představí ve Druhém koncertu Ludwiga van Beethovena. Dirigovat bude Robert Kružík. Přímý přenos z Anežského kláštera nabídne stanice ČRo Vltava.

Daniel Matejča (zdroj Peter Ganzglück)
Daniel Matejča (zdroj Peter Ganzglück)

Daniel Matejča, rodák z Liberce, začal s hrou na housle ve čtyřech letech pod vedením své maminky Olesii Voličkové. Po roce nastoupil do třídy profesora Ivana Štrause, u něhož studuje dodnes. Výrazně zabodoval v řadě mezinárodních soutěží. Vloni mu byla udělena 2. cena na Dvořákově rozhlasové mezinárodní soutěži pro mladé hudebníky Concertino Praga, v jejímž finále přednesl v Rudolfinu za doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu Prokofjevův 1. houslový koncert. Provede efektní a vděčné Caprice, které Eugène Ysaÿe vytvořil na základě šesté ze Saint-Saënsových etud pro klavír, op. 52, a Českou rapsodii od Bohuslava Martinů, původně komorní skladbu z léta 1945, kterou pro housle s doprovodem orchestru zinstrumentoval Jiří Teml.

Vsevolod Zavidov z Moskvy zahájil své hudební vzdělávání na Ústřední hudební škole při Čajkovského konzervatoři jako čtyřletý. Od roku 2018 pokračuje ve studiu na Ruské akademii hudby Gněsinových. I on se s ohromnými úspěchy zúčastnil mnoha soutěží a koncertních projektů. Vítězství v soutěži Concertino Praga 2020 získal díky strhujícímu provedení Klavírního koncertu č. 1 Ference Liszta. Tentokrát ho – opět v doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu – čeká Beethovenův Druhý klavírní koncert, který poprvé zazněl ve Vídni roku 1795.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments