Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Thálie za celoživotní mistrovství – Vladimír Krejčík
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Thálie za celoživotní mistrovství – Vladimír Krejčík

redakce
Publikováno 20/03/2010
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Brněnský tenorista Vladimír Krejčík je po dnešku mezi těmi vyvolenými, kteří byli poctěni Cenou Thálie za celoživotní mistrovství.
Dlouholetý člen brněnské opery se narodil 7.10.1931 v Uhříněvsi u Prahy. Po absolvování průmyslovky a povinné vojenské služby se mu podařilo dostat se do operního sboru tehdejšího Smetanova divadla v Praze (tedy druhé scény Národního divadla), současně však zpěv soukromě studoval. V roce 1958 nastoupil dvouleté angažmá jako sólista liberecké opery, kde se mimo jiné představil jako Smetanův Jeník z Prodané nevěsty a Vítet z Dalibora, a také třeba Rechtoa z Janáčkových Příhod lišky Bytroušky. Do Brna odešel v roce 1960, kde tamější opeře zůstal věren až do konce své dlouhé kariéry. Vytvořil zde dlouhou plejádu různorodých rolí. Hlasově mu nejvíc seděl Mozart: Ferrando v Cosi fan tutte (na snímku) , Tamino z Kouzelné flétny, Don Ottavio z Dona Giovanniho. Vladimír Krejčík ale zpíval i Lenského v Čajkovského Eugenu Oněginovi, Michálka ze Smetanovy Čertovy stěny, Janáčkova Števu v Její pasgtorkyně, Tichona v Kátě Kabanové a Skuratova v opeře Z mrtvého domu. Na jeho repertoáru ovšem nechyběl ani Bizetův Don José z Carmen, Pucciniho Cavaradossi v Tosce či Debussyho Pelléas. Vladimír Krejčík byl i poměrně častým hostem pražského Národního divadla, kde například předvedl svého Jeníka z Prodané nevěsty, Prince v Rusalce, Jiřího z Jakobína, Ladislava ze Dvou vdov, Dona Cesara v Neměstě messinské, Belmonta z Únosu ze serailu, Alfréda v Traviatě, Vévodu z Rigoletta či Rudolfa v Bohémě. Vladimír Krejčík hostoval také v mnoha zahraničních evropských operních domech a má poměrně bohatý seznam nahrávek, spolupracoval například hned na několika janáčkovských snímcích firmy DECCA.

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Nezapomeňte: Thálie již dnes
Další článek Evviva il coltellino! Evviva Bartoli!
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up