Transformace opery v Praze: O čem ministerstvo mlčí?

Transformace pražské opery: zdolávání hradby ministerského porušování zákona o svobodném přístupu k informacím

(Aktualizováno 7.10.2011 o text v závěru článku)

Dne 20. června 2011 jsem prostřednictvím oficiální elektronické podatelny Ministerstva kultury ČR a náměstka Radka Zdráhala požádala o „všechny informace, dokumenty, podklady, právní a ekonomické rozbory a další materiály, a to v elektronické, písemné, zvukové nebo audiovizuální podobě, které se vztahují k rozhodnutí Ministerstva kultury transformovat Státní operu Praha a Národní divadlo jejich spojením (mj. včetně záznamů z jednání pracovní skupiny, jednání s Georgem Springerem a Dominiquem Meyerem, včetně Operačního plánu majetkového spojení SOP a ND k 1. lednu 2011 /správně má být zřejmě 2012/, které k 15. únoru 2011 vypracoval Ondřej Černý pro Ministerstvo kultury, a také včetně zprávy o výsledcích kontroly, kterou provedl kontrolní odbor Ministerstva kultury v Národním divadle na jaře 2010).“


Dále jsem žádala o sdělení údajů umožňujících vyhledání a získání všech zveřejněných informací v souvislosti se Státní operou Praha a Národním divadlem.

Požádala jsem také o Organizační řád Ministerstva kultury (včetně jeho novel a dat jejich platnosti/účinnosti), podle jehož § 21 poskytuje informace o činnosti MK přímo ministr nebo tiskový mluvčí (tj. Jan Cieslar). Právě o tento Organizační řád (který jsem ovšem na webových stránkách MK nenašla) opírala nemožnost či snad dokonce zákaz odpovědí na moje novinářské otázky, položené pracovníkům ministerstva – a to včetně náměstka Radka Zdráhala, Mariana Kalinová ze Zdráhalova sekretariátu. K tomuto odmítnutí jsem připomněla, že jsem postupovala přesně podle doporučení pana ministra Jiřího Bessera, který mě s dalšími dotazy ohledně rozhodnutí sloučit Národní divadlo se Státní operou Praha veřejně na tiskové konferenci Ministerstva kultury ČR 6. června 2011 odkázal přímo právě na náměstka Zdráhala a odbornou skupinu, která pod jeho vedením na transformaci pracovala. Pokud je mi známo, mluvčí ministerstva Mgr. Jan Cieslar členem této skupiny nebyl. (Více k činnosti expertní skupiny MK ČR najdete ve včerejším článku, nazvaném 12 otázek a málo odpovědí k transformaci opery v Praze – zde.)


Dále jsem při své korespondenci s MK ČR, resp. s Marianou Kalinovou ze sekretariátu náměstka Radka Zdráhala uvedla: „Mám Vaší odpovědi rozumět tak, že mě vyzýváte, abych porušila doporučení pana ministra? Pan náměstek Zdráhal informace vztahující se k řešení budoucnosti Národního divadla a Státní opery Praha tisku opakovaně poskytoval. Znamená to, že Vámi uvedený § 21 Organizačního řádu MK pan náměstek Zdráhal dříve porušoval? Nebo platí nyní nově? Prosím o poskytnutí údajů umožňujících vyhledání a získání Vámi uvedeného Organizačního řádu MK ČR, (včetně dat platnosti/účinnosti Organizačního řádu i jeho novel), pokud není zveřejněn o jeho elektronické zaslání s uvedením dat jeho platnosti/účinnosti a novel.“

Mnou zaslaný e-mail neobsahoval pouze otázky, ale i specifikovanou žádost o poskytnutí informací. Vzhledem k tomu, že byl podán jak prostřednictvím elektronické podatelny, tak prostřednictvím elektronické adresy náměstka Zdráhala, je na ministerstvu kultury, aby takto podanou žádost vyřídilo. Požadavek, abych znovu zasílala svoji elektronicky podanou žádost na další adresu jiného pracovníka MK ČR, považuji za obstrukci.“

Tento e-mail z 21. června 2011 však zůstal bez další odezvy.


Žádost o poskytnutí informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím jsem urgovala a upřesnila ještě 14. července 2011. Konkrétně o následující:

– dokumenty, které se týkají jednání mezi Magistrátem hl. m. Prahy a Ministerstvem kultury ČR, na které odkazoval ministr kultury Jiří Besser při svém vystoupení na 10. schůzi Senátu dne 21. 7. 2011 při projednávání bodu “Petice za zachování souborů Státní opery Praha”

– dokumenty pro variantu tzv. stagiony, na kterou odkazoval ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– informaci, jaký je název soukromopodnikatelského subjektu v pražské kultuře, který uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– informaci o konkrétní ekonomické situaci Státní opery Praha a další dokumenty, o které se opírá tvrzení ministra kultury Jiřího Bessera při jeho výše uvedeném vystoupení o “neudržitelné finanční a organizační situaci Státní opery“

– dokumenty, které dokládají v případě SOP dvě léta po sobě jdoucí deficity více než 13 mil. Kč., jak je uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– informaci, které příspěvkové organizace Ministerstva kultury ČR skončily v roce 2009 se zhoršeným hospodářským výsledkem (dle zákona o rozpočtových pravidlech), a jak Ministerstvo kultury ČR tuto situaci řešilo

– informaci, které příspěvkové organizace Ministerstva kultury ČR skončily v roce 2010 se zhoršeným hospodářským výsledkem (dle zákona o rozpočtových pravidlech), a jak Ministerstvo kultury ČR v jednotlivých konkrétních případech tuto situaci řeší

– informaci, jak Ministerstvo kultury ČR projednalo se Státní operou zabezpečení úhrady uvedeného zhoršeného hospodářského výsledku a proč nepoužilo možnost uvedenou v § 55 odst. 2 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlech

– informaci, jaký je aktuální zlepšený hospodářský výsledek Státní opery Praha a jaký je plánovaný hospodářský výsledek Státní opery Praha v roce 2011

– ekonomické analýzy hospodaření Státní opery a Národního divadla, které provedlo Ministerstvo kultury pro posouzení dvou variant řešení, jak je uvedl ministr kultury Jiří Besser pod písmeny a) a b) při svém výše uvedeném vystoupení

– organizačně-provozní materiály a právní analýzy právního oddělení MK ČR a externích právních odborníků, na které odkazuje náměstek Radek Zdráhal ve své odpovědi na moji první otázku z 20. června 2011

– dokument, který obsahuje simulaci sezóny s předpokládaným počtem představení, zaměstnanců, jejich mezd a provozních nákladů v obou výše uvedených variantách (simulační analýza další existence samostatných organizací versus majetkově propojených organizací), z něhož vyšla varianta samostatných organizací jako mnohem dražší, resp. dlouhodobě jako méně výhodná, jak na něj odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– dokument, o který opírá ministr kultury Jií Besser tvrzení při svém výše uvedeném vystoupení, že odlišnost uměleckého pojetí nabízených stejných (operních) titulů ve Státní opeře Praha a Národním divadle je pro překvapené návštěvníky Prahy nepochopitelná

– dokument, o který opírá ministr kultury Jiří Besser tvrzení při svém výše uvedeném vystoupení, že “jde nesmyslný souboj dvou divizí jednoho vlastníka – státu – o maximalizaci tržeb na úkor kvality poskytovaných služeb bez systému a koncepce řízení Státní opery Praha a Národního divadla“

– interní a externí analýzy, týkající se „zejména hospodaření Státní opery Praha, předpokládaných nutných investic do organizace Státní opera Praha ( je to dáno razantním navýšením příspěvků) pro zachování samostatné organizace“, jak na ně odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení a jak na ně odkazuje náměstek Radek Zdráhal v odpovědi na moji první otázku z 20. června 2011

– dokument, který dokládá špatné hospodaření a špatnou rozpočtovou politiku Státní opery Praha, jak na tuto skutečnost odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– informaci, jak konkrétně Ministerstvo kultury provádělo kontrolní činnost v Národním divadle a ve Státní opeře Praha

– kontrolní zprávy Ministerstva kultury ČR k činnosti Národního divadla a Státní opery Praha za roky 2011, 2010, 2009, 2008 a 2007

– dokumenty, o které opřel ministr kultury Jiří Besser své vyjádření při svém výše uvedeném vystoupení, a to: „Ministerstvo kultury ČR disponuje dostatečnými informacemi pro analýzu dat Státní opery i Národního divadla, která proběhla a každoročně probíhá, stejně jako analýza externí“

– dokument s analytickým vyčíslením informace, o kterou opřel ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení své tvrzení: “Konkrétní úspora k 1. 1. 2012 nyní činí při sloučení organizace 22,3 mil. Kč.”, resp. při svém vystoupení při veřejném slyšení

– dokument s analytickým vyčíslením informace, o kterou opřel ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení své tvrzení: “Transformace však musí přinést další úspory vzešlé mj. z nového kontrolního systému Ministerstva kultury ČR pro ekonomiku či procesně-personálního auditu Státní opery Praha i Národního divadla, který bude zanedlouho zahájen.”, a informaci objasňující funkci a podobu nového kontrolního systému MK, informaci, kdo bude provádět zmíněný procesně-personální audit a jaké jsou finanční náklady na tento audit

– dokument s analytickým vyčíslením informace, kterou uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení: “Druhým dechem je ale nutné dodat, že vzhledem k potřebám zvýšení platů – je způsobena např. principem stejného odměňování za stejnou práci, který je stanoven zákoníkem práce a platy zaměstnanců Národního divadla a zaměstnanců Státní opery Praha, které Národní divadlo převezme, se budou muset vyrovnat. Je celková předpokládaná úspora v první i ve druhé fázi vynulována, neboť mzdové prostředky tvoří většinu z celkových rozpočtů takto personálně obsazených institucí a organizací.”

– dokument s analytickým porovnáním výstavby nového areálu ND oproti rekonstrukci Flory a Apolináře, o které opírá své tvrzení ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– existující studie k projektu centra divadelního servisu, na které odkázal náměstek Radek Zdráhal při jednání senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

– dokumenty, které dokládají tvrzení náměstka Radka Zdráhala při jednání senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011: „Od roku 1992 je samostatná SOP inscenátorem kasovních trháků pro dosažení maximálních tržeb… a udržení své vlastní existence.“

– analýzu nákladů na služby, které Národní divadlo zajišťuje interně a které Státní opera Praha zjišťuje externími dodavateli jako podklad k jednomu z důvodů transformace Státní opery Praha („Infrastruktura organizace SOP v podstatě neexistuje; většina služeb je zajišťována externími dodavateli.“), který uvedl náměstek Radek Zdráhal při jednání senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

– informaci, jaké provozní otázky a další problémy se aktuálně otevřely v Národním divadle, jak uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

– analýzu, podle které došlo k situaci, že ND je na hranici možností flexibility plánování provozu v důsledku přetížení a nedostatku zkušebních prostor

– informace, v čem spočívá ze strany Ministerstva kultury ČR revize mechanismů zajišťujících kontrolu umělecké kvality souborů, o které hovořil náměstek Radek Zdráhal při jednání senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

– dokumenty k šesti zamítnutým variantám transformace SOP a ND, které uvedl náměstek Radek Zdráhal při jednání senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011.

– názvy/jména „jiných skupin“, které se měly podle náměstka Radka Zdráhala pokoušet soubory SOP rozpustit

– umělecké koncepce Petra Zusky a Rocca, které byly představeny ministru kultury Jiřímu Besserovi před jeho rozhodnutím o transformaci (viz odpověď Radka Zdráhala na moji 8. otázku z 20. června)

– harmonogram a náklady na rekonstrukci Státní opery Praha (se specifikací již vynaložených prostředků).

Protože v zákonem stanovených termínech nebyla má žádost vyřízena, podala jsem 3. srpna stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace. Ani tato stížnost nebyla ministrem kultury vyřízena v zákonném termínu (vypršel 25. srpna 2011), rozhodnutí vydalo MK až po mé další urgenci 15. září 2011 (doručeno 19. září 2011). V tomto rozhodnutí ministr kultury Jiří Besser potvrdil oprávněnost stížnosti a přikázal Ministerstvu kultury do 15 dnů požadované informace poskytnout nebo vydat rozhodnutí o odmítnutí žádosti (nebo její části).

Uvidíme, co Ministerstvo kultury poskytne, ministrova lhůta by měla vypršet 6. října. Snad se po třech a půl měsících dočkáme.

***

Aktualizace 7.10.2011:

Ministerstvo kultury po opakovaném nedodržování a porušování zákona o svobodném přístupu k informacím ministerstvem i ministrem Jiřím Besserem vydalo dne 4. října 2011 s tříměsíčním zpožděním Rozhodnutí ohledně poskytnutí informací, které se vztahují ke zrušení Státní opery Praha a jejímu převedení pod Národní divadlo. Tyto informace byly v souladu s uvedeným zákonem požadovány dne 20. a 21. června 2011 s další specifikací 3. srpna 2011 a očíslovaný přehled požadovaných informací níže.

Ministerstvo kultury žádost o informace odmítlo (s výjimkou poskytnutí Organizačního řádu MK ČR v platném znění). Své odmítnutí s odkazem na zákon o svobodném přístupu k informacím zdůvodnilo následovně:

– nejedná o informace ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím, protože nebyly zaznamenány na žádném nosiči (§ 3 odst. 3 zákona o svobodném přístupu k informacím) – týká se informací požadovaných pod č. .1), 3), 13), 14), 21), 22), 25), 27), 29), 31) a 32);

– povinnost poskytovat informace se nevztahuje na dotazy na názory (§2 odst. 4 zákona) – týká se informací požadovaných pod č. 1), 2), 8), 10), 11), 12), 15), 19), 20), 22), 23), 24), 25), 28) a 30);

– povinnost poskytovat informace se nevztahuje na informace vzniklé bez použití veřejných prostředků, které byly předány osobou, které takovou povinnost zákon neukládá a která nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí (§ 11 odst. 1) písm. c) zákona) – týká se informací požadovaných pod č. č. 24) a 32) a umělecké koncepce Ondřeje Černého, šéfa opery Rocca a šéfa baletu Petra Zusky;

– Ministerstvo kultury není povinným subjektem, kterým je v případě informací požadovaných pod č. č. 4), 5), 6), 9), 16) 26) a 33) Státní opera Praha a v případě č. 7 příslušné státní příspěvkové organizace;

– povinnost poskytovat informace se nevztahuje na informace, které získalo MK ČR od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím – týká se informací požadovaných pod č. 17) a 18) (§ 11 odst. 3) zákona).

K informacím požadovaným pod č. 34-38 se ve svém rozhodnutí ministerstvo nevyjádřilo.

Organizační řád MK ČR ministerstvo poskytlo pouze v platném znění bez znění novel.

Jak ministerstvo uvádí v poučení, proti tomuto rozhodnutí lze podat do 15 dnů od doručení rozklad, o kterém rozhoduje ministr kultury Jiří Besser.

O dalším vývoji ve vymahání dokumentů souvisejících s rozhodnutím MK o transformaci opery v Praze vás budeme na Opeře Plus i nadále informovat.

Přehled požadovaných informací:
Informace specifikované 3. srpna 2011

1) dokumenty, které se týkají jednání mezi Magistrátem hl. m. Prahy a Ministerstvem kultury ČR, na které odkazoval ministr kultury Jiří Besser při svém vystoupení na 10. schůzi Senátu dne 21. 7. 2011 při projednávání bodu “Petice za zachování souborů Státní opery Praha”

2) dokumenty pro variantu tzv. stagiony, na kterou odkazoval ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

3) informaci, jaký je název soukromopodnikatelského subjektu v pražské kultuře, který uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

4) informaci a konkrétní ekonomické situaci Státní opery Praha a další dokumenty, o které se opírá tvrzení ministra kultury Jiřího Bessera při jeho výše uvedeném vystoupení o “neudržitelné finanční a organizační situaci Státní opery“

5) dokumenty, které dokládají v případě SOP dvě léta po sobě jdoucí deficity více než 13 mil. Kč, jak je uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

6) informaci, které příspěvkové organizace Ministerstva kultury ČR skončily v roce 2009 se zhoršeným hospodářským výsledkem (dle zákona o rozpočtových pravidlech), a jak Ministerstvo kultury ČR tuto situaci řešilo

7) informaci, které příspěvkové organizace Ministerstva kultury ČR skončily v roce 2010 se zhoršeným hospodářským výsledkem (dle zákona o rozpočtových pravidlech), a jak Ministerstvo kultury ČR v jednotlivých konkrétních případech tuto situaci řeší

8) informaci, jak Ministerstvo kultury ČR projednalo se Státní operou zabezpečení úhrady uvedeného zhoršeného hospodářského výsledku a proč nepoužilo možnost uvedenou v § 55 odst. 2 písm. b) zákona o rozpočtových pravidlech

9) informaci, jaký je aktuální zlepšený hospodářský výsledek Státní opery Praha a jaký je plánovaný hospodářský výsledek Státní opery Praha v roce 2011

10) ekonomické analýzy hospodaření Státní opery a Národního divadla, které provedlo Ministerstvo kultury pro posouzení dvou variant řešení, jak je uvedl ministr kultury Jiří Besser pod písmeny a) a b) při svém výše uvedeném vystoupení

11) organizačně-provozní materiály a právní analýzy právního oddělení MK ČR a externích právních odborníků, na které odkazuje náměstek Radek Zdráhal ve své odpovědi na moji první otázku z 20. června 2011

12) dokument, který obsahuje simulaci sezóny s předpokládaným počtem představení, zaměstnanců, jejich mezd a provozních nákladů v obou výše uvedených variantách (simulační analýza další existence samostatných organizací versus majetkově propojených organizací), z něhož vyšla varianta samostatných organizací jako mnohem dražší, resp. dlouhodobě jako méně výhodná, jak na něj odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

13) dokument, o který opírá ministr kultury Jiří Besser tvrzení při svém výše uvedeném vystoupení, že odlišnost uměleckého pojetí nabízených stejných (operních) titulů ve Státní opeře Praha a Národním divadle je pro překvapené návštěvníky Prahy nepochopitelná

14) dokument, o který opírá ministr kultury Jiří Besser tvrzení při svém výše uvedeném vystoupení, že “jde nesmyslný souboj dvou divizí jednoho vlastníka – státu – o maximalizaci tržeb na úkor kvality poskytovaných služeb bez systému a koncepce řízení Státní opery Praha a Národního divadla“

15) interní a externí analýzy, týkající se „zejm. hospodaření Státní opery Praha, předpokládaných nutných investic do organizace Státní opera Praha ( je to dáno razantním navýšením příspěvků) pro zachování samostatné organizace“, jak na ně odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení a jak na ně odkazuje náměstek Radek Zdráhal v odpovědi na moji první otázku z 20. června 2011

16) dokument, který dokládá špatné hospodaření a špatnou rozpočtovou politiku Státní opery Praha, jak na tuto skutečnost odkázal ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

17) informaci, jak konkrétně Ministerstvo kultury provádělo kontrolní činnost v Národním divadle a ve Státní opeře Praha

18) kontrolní zprávy Ministerstva kultury ČR k činnosti Národního divadla a Státní opery Praha za roky 2011, 2010, 2009, 2008 a 2007

19) dokumenty, o které opřel ministr kultury Jiří Besser své vyjádření při svém výše uvedeném vystoupení, a to: „Ministerstvo kultury ČR disponuje dostatečnými informacemi pro analýzu dat Státní opery i Národního divadla, která proběhla a každoročně probíhá, stejně jako analýza externí“

20) dokument s analytickým vyčíslením informace, o kterou opřel ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení své tvrzení: “Konkrétní úspora k 1. 1. 2012 nyní činí při sloučení organizace 22,3 mil. Kč.”, resp. při svém vystoupení při veřejném slyšení

21) dokument s analytickým vyčíslením informace, o kterou opřel ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení své tvrzení: “Transformace však musí přinést další úspory vzešlé mj. z nového kontrolního systému Ministerstva kultury ČR pro ekonomiku či procesně-personálního auditu Státní opery Praha i Národního divadla, který bude zanedlouho zahájen.”, a informaci objasňující funkci a podobu nového kontrolního systému MK, informaci, kdo bude provádět zmíněný procesně-personální audit a jaké jsou finanční náklady na tento audit

22) dokument s analytickým vyčíslením informace, kterou uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení: “Druhým dechem je ale nutné dodat, že vzhledem k potřebám zvýšení platů – je způsobena např. principem stejného odměňování za stejnou práci, který je stanoven zákoníkem práce a platy zaměstnanců Národního divadla a zaměstnanců Státní opery Praha, které Národní divadlo převezme, se budou muset vyrovnat. Je celková předpokládaná úspora v první i ve druhé fázi vynulována, neboť mzdové prostředky tvoří většinu z celkových rozpočtů takto personálně obsazených institucí a organizací.”

23) dokument s analytickým porovnáním výstavby nového areálu ND oproti rekonstrukci Flory a Apolináře, o které opírá své tvrzení ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

24) existující studie k projektu centra divadelního servisu, na které odkázal náměstek Radek Zdráhal při jednání Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

25) dokumenty, které dokládají tvrzení náměstka Radka Zdráhala při jednání Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011: „Od roku 1992 je samostatná SOP inscenátorem kasovních trháků pro dosažení maximálních tržeb a udržení své vlastní existence.“

26) analýzu nákladů na služby, které Národní divadlo zajišťuje interně a které Státní opera Praha zjišťuje externími dodavateli jako podklad k jednomu z důvodů transformace Státní opery Praha („Infrastruktura organizace SOP v podstatě neexistuje; většina služeb je zajišťována externími dodavateli.“), který uvedl náměstek Radek Zdráhal při jednání Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

27) informaci, jaké provozní otázky a další problémy se aktuálně otevřely v Národním divadle, jak uvedl ministr kultury Jiří Besser při svém výše uvedeném vystoupení

28) analýzu, podle které došlo k situaci, že ND je na hranici možností flexibility plánování provozu v důsledku přetížení a nedostatku zkušebních prostor

29) informace, v čem spočívá ze strany Ministerstva kultury ČR revize mechanismů zajišťujících kontrolu umělecké kvality souborů, o které hovořil náměstek Radek Zdráhal při jednání Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011

30) dokumenty k šesti zamítnutým variantám transformace SOP a ND, které uvedl náměstek Radek Zdráhal při jednání Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice dne 19. července 2011.

31) názvy/jména „jiných skupin“, které se měly podle náměstka Radka Zdráhala pokoušet soubory SOP rozpustit

32) umělecké představy pana Zusky a Rocca, které byly představeny ministru kultury Jiřímu Besserovi před jeho rozhodnutím o transformaci (viz odpověď Radka Zdráhala na moji 8. otázku z 20. června)

33) harmonogram a náklady na rekonstrukci Státní opery Praha (se specifikací již vynaložených prostředků).

Informace specifikované 20. a 21. července:

34) všechny informace, dokumenty, podklady, právní a ekonomické rozbory a další materiály, a to v elektronické, písemné, zvukové nebo audiovizuální podobě, které se vztahují k rozhodnutí Ministerstva kultury transformovat Státní operu Praha a Národní divadlo jejich spojením

35) záznamy z jednání pracovní skupiny, jednání s Georgem Springerem a Dominiquem Meyerem

36) Operační plán majetkového spojení SOP a ND k 1. lednu 2011 /správně má být zřejmě 2012/, které k 15. únoru 2011 vypracoval Ondřej Černý pro Ministerstvo kultury

37) zpráva o výsledcích kontroly, kterou provedl kontrolní odbor ministerstva kultury v Národním divadle na jaře 2010

38) údaje umožňující vyhledání a získání všech zveřejněných informací v souvislosti se Státní operou Praha a Národním divadlem

39) Organizační řád MK ČR včetně dat platnosti/účinnosti Organizačního řádu i jeho novel.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
24 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře