Tvrdá kritika islamismu: Kušej inscenuje Mozartův Únos ze serailu

1. 1
  2. 2
  3. 3

Partnery jsou jí nejvýznamnější pěvci té doby, nejčastěji pak tenorista Plácido Domingo (Cavaradossi, Luigi v Plášti, Manrico, Radamés), z dalších tenorů pak Carlo Bergonzi v Ernanim a Maškarním plese, Richard Tucker v Síle osudu a Franco Corelli jako Don José. V pěti nahrávkách je obsazen i fenomenální barytonista a její oblíbený jevištní partner Sherrill Milnes (Guglielmo v Così fan tutte, Scarpia, Michele v Plášti, Hrabě Luna, Amonasro).

I za dirigentským pultem se opakují stejná jména, především Erich Leinsdorf, který se výrazně zapsal do dějin Metropolitní opery (pět nahrávek), a Zubin Mehta (dvě nahrávky) i předčasně zemřelý Thomas Schippers (dvě nahrávky). Bizetovu Carmen diriguje Herbert von Karajan. O kvalitách hlasu Leontyne Price bylo již mnoho napsáno (box je vybaven také novou odbornou studií Jürgena Kestinga) a díky novým technologiím zní nahrávky opravdu skvěle. Obaly jednotlivých nahrávek reprodukují původní dobové covery. Skvělá příležitost seznámit se s hlasovým fenoménem Leontyne Price a jednou generací velkých jmen operního světa.

Operní humor
Během zkoušek na světovou premiéru Verdiho Otella (5. února 1887, Teatro alla Scala) skladatel obdivně poznamenal k hereckému výkonu francouzského barytonisty Victora Maurela (1848–1923) v roli Jaga a k italskému představiteli titulní role, tenoristovi Francescovi Tamagnovi (1850–1905): „Maurel je opravdu skvělý Jago, že?“ Slavný tenorista (a poněkud horší herec) jen procedil skrz zuby: „Ano, Maestro, a nejen na jevišti.“

Victor Maurel jako Jago a Francesco Tamagno jako Otello ve Verdiho Otellovi (zdroj wikiwand.com; en.wikipedia.org)
  1. 1
  2. 2