Týden s tancem
![Fantomová bolest (foto archiv Royal Ballet Fehérvár)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2025/02/Fantomova-bolest-foto-archiv-Royal-Ballet-Fehervar.jpg)
Royal Ballet Fehérvár: Fantomová bolest – česká premiéra tanečního dramatu v neděli Royal Ballet Fehérvár, jeden z nejvýraznějších maďarských tanečních souborů současnosti, přiváží do České republiky taneční drama Fantomová bolest. Česká premiéra inscenace v choreografii uznávaného choreografa Attily Egerháziho proběhne v neděli 16. února v 19:00 hodin v Divadle na Vinohradech.
Celovečerní inscenace vznikla díky jedinečné spolupráci tří osobností maďarské kulturní scény. Choreografie se ujal již zmíněný Egerházi, jehož originální styl již dobře znají i čeští diváci. Egerháziho tvorba je oceňována pro svou citlivost, kreativitu a emocionální hloubku. Pro hudební doprovod si vybral Tibora Koscáka, současného skladatele, jehož dílo čítá přes padesát jevištních projektů – od baletů až po muzikály. Koscákova hudba si získala uznání na světových pódiích od Japonska přes Evropu až po Austrálii. Libreto pochází z pera spisovatele a básníka László L. Simona. Jejich společné dílo spojuje taneční, hudební a literární prvky v jeden celek.
Inscenace Fantomová bolest pracuje s hlubokým a emotivním příběhem: „Prostřednictvím osudů dvou mladých mužů a jejich rodin zkoumá, jak tragické historické události – politika, válka a ztráta identity – ovlivňují lidské životy. Na pozadí první světové války klade inscenace zásadní otázky: Jak dlouho dokážeme nést bolest ze ztráty domova, rodiny či vlasti? Může nás zranit něco, co už neexistuje? Může se člověk stát cizincem ve vlastní zemi? Příběh začíná setkáním dvou mladíků v kadetní škole. Jejich přátelství brzy získá nový rozměr, když se každý z nich zamiluje do sestry svého kamaráda a později si ji vezme za ženu. Idylu rodinného štěstí však přeruší válka, která je zavede na východní frontu – v jejich společném příběhu nastává fatální zvrat.“
Hostování Royal Ballet Fehérvár proběhne ve spolupráci s Konzervatoří Taneční centrum Praha. Vstupenky jsou v předprodeji na webové stránce Divadla na Vinohradech.
![](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2022/02/ND-Brno-–-Bajadéra-–-Fumi-Kaneko-a-Vadim-Muntagirov-Janáčkovo-divadlo-8.-2.-2022-foto-Kuba-Jíra-5.jpg)
Balet NdB součástí největšího zahraničního turné Národního divadla Brno
Ve dnech 14. – 21. 2. 2025 vystoupí Balet NdB a Janáčkova opera NdB na scéně prestižní Dubajské opery. Jedná se co do počtu účastníků o historicky největší zahraniční turné NdB. V monumentální skleněné stavbě ve tvaru tradiční arabské plachetnice, která se nachází v samém srdci Dubaje mezi nejvyšší budovou světa Burj Khalifa a překrásnou Dubajskou fontánou, vystoupí Balet NdB s Bajadérou, společně s hvězdami Royal Opera House a Berlínského státního baletu. Janáčkova opera NdB zakončí turné koncertem Mozartovy 1. symfonie a slavného Requiem a dvěma představeními poetické inscenace Evžen Oněgin.
„Rozvíjení mezinárodních aktivit a upevňování pozice Národního divadla Brno nejen v evropském kontextu je jednou ze strategických priorit, které jsme si vytyčili pro mé třetí funkční období. Turné do Dubaje představuje exkluzivní příležitost reprezentovat naše město i českou divadelní kulturu. Zároveň jde o výsledek dlouhé a trpělivé práce a vyjednávání, jež se zúročí v letošním roce. Cesta do Dubaje je nádherný začátek, po kterém budou následovat zájezdy činohry do Tokia, Osaky, a Tel Avivu, baletní soubor vystoupí v Číně, maďarské Budapešti a finském Tampere, zároveň představí nový projekt v rámci světové výstavy EXPO v japonské Ósace, operní soubor se vrátí na festival v polské Bydhošti a německém Regensburgu, ve francouzském Caen uvede v koprodukci novou inscenaci opery Figarova svatba a čerstvě potvrzeno je hostování na prestižním Hongkong Arts Festivalu na jaře příštího roku,“ doplňuje ředitel NdB Martin Glaser.
Balet Národního divadla Brno (NdB) uvede v Dubaji jedno z nejznámějších baletních děl, Minkusovu Bajadéru. Tato ikonická inscenace, nastudovaná Jaroslavem Slavickým, bude na dubajské scéně k vidění ve dnech 14., 15. a 16. února 2025. NdB představí své umění na světové úrovni a zároveň přivítá několik hvězdných jmen baletního světa. Ve hlavních rolích se diváci mohou těšit na výjimečné tanečníky: dvakrát uvidí v roli Solora a Nikie Vadima Muntagirova a Fumi Kaneko, hvězdy Royal Opera House v Londýně, a jeden z večerů zatančí další výrazný pár, Ksenia Ovsyanick a Alejandro Virelles z Berlínského státního baletu.
„Je nám velkou ctí, že můžeme na této mezinárodní scéně představit naše umělce po boku takových hvězd. Spolupráce s tanečníky z Royal Opera House a Berlínského státního baletu je velkým povzbuzením a příležitostí pro náš soubor ukázat své umění ve světovém kontextu,“ říká umělecký šéf Baletu NdB, Mário Radačovský. Vadim Muntagirov je pravidelným hostem brněnského baletu, s mírnou nadsázkou říká, že svá vystoupení už přestal počítat a Brno je už trochu jako druhý domov. Fumi Kaneko zde před dvěma lety v roli Nikie v Bajadéře dokonce debutovala. (Tehdejší představení si můžete připomenout v reportáži ZDE.)
Baletní inscenace se uskuteční v jednom z nejprestižnějších kulturních center Dubaje – Dubai Opera House, a to ve dnech 14., 15. a 16. února 2025. Na konci sezony uskuteční balet hostování na blíže nespecifikovaném festivalu v Číně, a to s baletem Popelka, bezprostředně po návratu pak uvede balet Coco Chanel v Budapešti. Na podzim bude následovat zájezd do finského Tampere opět s Popelkou. Na Světové výstavě EXPO v Ósace se představí i nový baletní projekt, jehož přípravy Mário Radačovský nyní odtajnil – chystaný soubor NdB 3, který bude komorní skupinou, která po vzoru Kyliánovy NDT 3 dá příležitost výrazným osobnostem tance a baletu bude NdB 3, které překročily věk 45 let, ale stále, nebo o to více mají na jevišti divákům co říci.
![tYhle – (Ne)boj (foto Matouš Ondra, Divadlo X10, leden 2025)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2025/01/tYhle-–-Neboj-foto-Matous-Ondra-Divadlo-X10-leden-2025-4.jpg)
Kolektiv tYhle uvede po odkladu v Divadle X10 premiéru pohybového duetu (Ne)boj, následnou reprízu doprovodí workshop o konfliktu
Performeři a spoluautoři Florent Golfier-Brechmann a Lukáš Karásek ve svém novém duetu (Ne)boj prozkoumávají různé způsoby bytí v konfliktu. Společně hledají způsoby, jak lze mezilidské i společenské konflikty uchopit jako příležitosti k pozitivní proměně sebe i vztahu k druhým. Premiéra projektu se uskuteční 14. února 2025 v Divadle X10. Společně s první reprízou 15. února proběhne workshop o konfliktu s dramaturgyní Barborou Liškou a výzkumnicí Lilly Roll-Naumann.
Duet v době plné konfliktů
Před deseti lety podnítila vznik kolektivu tYhle spolupráce na pohybovém duetu Tešlon a Frkl, který performer Lukáš Karásek vytvořil spolu s Florentem Golfier-Brechmanem a scénografkou Stellou Šonkovou jako svůj absolventský projekt na brněnské JAMU. Po jeho derniéře v roce 2023 se Golfier-Brechmann s Karáskem rozhodli navázat na tento formát a reagovat formou duetu na aktuální osobní i společenskou situaci. Tu pojmenovali jako nutnost vypořádávat se s nejrůznějšími osobními a společenskými konflikty.
Duet (Ne)boj vznikl s vědomím kontextu současného politického a společenského dění a spojuje v sobě konflikty současné i duchy konfliktů minulých. Tvůrčí tým v něm přitom hledá dovednost konstruktivního řešení konfliktů jako nevyhnutelnou součást změny světa v lepší místo. Choreografie tak konflikt paradoxně pojímá jako potenciální zdroj pozitivní energie, k němuž je však obtížné se dostat.
„Není jednoduché změnit naši černobílou představu, že zvítězí lepší nebo silnější. Není jednoduché si představit, že ze střetu dvou stanovisek může vykvést větší vzájemné porozumění nebo uskutečnění změny, že na konci konfliktu bude lépe a příjemněji všem. Že nebude poražených,“ přibližuje dramaturgyně projektu Barbora Liška.
Konflikt jako zdroj pozitivní energie
Tvůrčí tým projektu (Ne)boj vedle performerů Florenta Golfier-Brechmanna a Lukáše Karáska a scénografky Stelly Šonkové tvoří dramaturgyně Barbora Liška, světelná designérka Zuzana Režná a hudebník Ian Mikyska. Ve své tvorbě přitom vycházejí ze soudobé literatury věnující se konfliktům, z knih aktivisty a učitele Toma Leimdorfera, kontroverzních akademiků Petera Boghossiana a Jamese A. Lindsaye, filosofa Armena Avanessiana a psychoterapeuta Ľudovíta Dobšoviče. Ti všichni nabízejí různé způsoby, jak konflikt využít pozitivně či jak jím projít nenásilně a s prospěchem pro všechny zúčastněné.
Tvůrčí tým se také rozhodl některá uvedení doprovodit workshopem s odbornicemi na téma konfliktu a sdílet s publikem své znalosti nabyté z výzkumných fáze projektu. Po první repríze 15. 2. v Divadle X10 tak proběhne workshop, který provede dramaturgyně projektu Barbora Liška a německá výzkumnice Lilly Roll-Naumann z ConflictA – Conflict Academy na univerzitě v Bielefeldu. Workshop přizve publikum k průzkumu svého nastavení vůči konfliktům a nabídne kreativní nástroje, jak pootočit negativní perspektivu nahlížení na konflikt.
Lístky jsou k zakoupení na stránkách Divadla X10.
![FysioART – Pampeliška (foto Vojtěch Brtnický)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2024/10/FysioART-Pampeliska-foto-Vojtech-Brtnicky-8.jpg)
FysioART na festivalu pro nejmenší v Brně s Pampeliškou
Brněnské Divadlo Polárka hostí 4. ročník festivalu pro nejmenší diváky, MimiArt 2025. Probíhá od 10. do 14. února v Divadle Polárka a v jeho rámci se představí také soubor FysioART s inscenací Hany Strejčkové Pampeliška v kategorii pro ty opravdu nejmenší – od 0 do 3 let. Uvede hned dvě reprízy, v pátek 14. února od 14:00 a od 16:00 hodin. „Inscenace vytvořená pro nejmenšího diváka od 1 roku se noří do kypré hlíny, tak jako padáček z pampelišky zapouští svůj kořínek. Jak dlouho roste pampeliška? A kolik má dětí?“ vybízejí tvůrci děti k zapojení fantazie. Představení rozehrává situace na principu vtipných záměn a pokusů, v nichž se vše známé a zjevné proměňuje v nové, a dokonce překvapivé.
„Budete-li mít příležitost, zavítejte se svými nejmenšími do zahradnictví U Pampelišky. Kvete tam kouzlo divadla v každém ročním období,“ napsala o premiéře na podzim naše recenzentka Michaela Kessler. Celou recenzi si můžete připomenout ZDE. Chystané projekty a aktuální program FysioARTu pro menší i větší dětské publikum najdete na jejich stránkách.
![Divadlo Setkání, Valle Silentium (foto Anna Černá)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2025/02/Divadlo-Setkani-Valle-Silentium-foto-Anna-Cerna.jpg)
Festival … příští vlna/next wave… 2025 vyhlašuje výzvu na plenérové projekty
… příští vlna/next wave… vyhlašuje open call pro progresivní umělce, aby pro 32. ročník, který se uskuteční v druhé půlce září v Praze a začátkem října 2025 v Brně, vytvořili plenérovou divadelní, výtvarnou či literární performanci, nebo na festivalu uvedli premiéru již chystané inscenace.
Motto pro rok 2025 zní Krok před koncem. „Jsme si vědomi, že zní poněkud apokalypticky, ale rádi bychom ho interpretovali v opačném smyslu, tedy že se nacházíme krok od nového – lepšího – začátku. Touha vyjadřovat se k bolestivým událostem a společenským nespravedlnostem je hnacím motorem většiny divadelníků, které na festivalu každoročně prezentujeme. Zároveň ale chceme divákům dodat naději, že svět je stále možné učinit dobrým místem pro život. Dlouhodobým cílem festivalu je diváky oslovovat a stimulovat, aby nebyli ke svému nejbližšímu okolí lhostejní a nestávali se pasivními přijímači katastrof a krizí,“ přibližuje letošní zaměření festivalu Lenka Dombrovská, kurátorka festivalu.
Upřednostněna budou díla angažovaná a nekonvenční. Návrhy projektů a rozpočtů mohou zájemci zasílat do konce března 2025 dramaturgyni festivalu Lence Dombrovské na adresu [email protected].
Festival … příští vlna/next wave… funguje od roku 1994 jako platforma pro prezentaci divadelní, hudební, taneční, literární, výtvarné a jiné alternativy. Přitahuje jevy periferní a podzemní, připravuje happeningy, prezentuje akční umění, instalace, site-specific projekty, rituály, ceremonie. V posledních letech klade důraz na uvádění premiérových projektů a také iniciuje vznik nových projektů. Pomáhá zaštítit mladé progresivní umělce různých oborů. Festival obdržel v únoru 2024 Cenu Česká divadelní DNA za mimořádný dlouhodobý přínos, rozvoj a podporu nového divadla a živé kultury.
Open call projektu Bodies in Progress (Extended) do 24. února
Projekt Bodies in Progress (Extended) navazuje na projekt Bodies in Progress, sólovou performanci ženy, která autenticky reflektovala proměny těla i duše během těhotenství. Bodies in Progress (Extended) zve k této zkušenosti umělkyně v různých stádiích těhotenství a bude uveden pouze jednou a to 7. dubna 2025 v rámci festivalu Venušiny dny v prostoru Venuše ve Švehlovce v Praze.
V rámci přípravy a prezentace projektu chce tým vytvořit bezpečné prostředí, kde budou ženy moci otevřeně sdílet svou zkušenost s těhotenstvím. Projekt vzniká ve spolupráci s kurátorským týmem: Martina Hajdyla Lacová / Alexandra Cihanská Machová / Jiří Hajdyla / Lucia Kašiarová / Natálie Rajnišová / Maja Hriešik.
Motto: „Jakmile si žena uvědomí početí, přestává být jednotlivcem, nýbrž obývanou množinou.“ Joan Raphael-Leff
Do projektu jsou hledány ženy, které:
• mají zkušenost s fyzickým divadle / tancem / performance art
• budou 7.4. 2025 ve druhém nebo třetím trimestru těhotenství
• mají chuť se zapojit do uměleckého tvůrčího procesu, ve kterém se budou zabývat fyzickými a mentálními změnami, jež těhotenství přináší
• souhlasí s tím, že projekt bude audiovizuálně zaznamenáván za účelem vzniku dokumentárního filmu
Projekt nabízí:
• bezpečné a respektující podmínky odpovídající potřebám ženy i jejího dítěte
• prostor pro společnou uměleckou tvorbu pod vedením kurátorského týmu
• honorář za realizaci a prezentaci projektu, který bude specifikovaný po ukončení Opencallu
𝐻𝒜𝑅𝑀𝒪𝒩𝒪𝒢𝑅𝒜𝑀
• 29. ledna – otevření přihlášek
• 24. února 2025 – uzávěrka přihlášek
• 3.–7. března – individuální online rozhovory
• 7. března – vyhlášení výsledků opencallu
• 15. března – brunch pro pozvané umělkyně a kurátorský tým
• 25.–28. března – rezidence v Praze (půldenní bloky)
• 5.–6. dubna – rezidence ve Venuši ve Švehlovce
• 7. dubna – finální příprava a veřejné uvedení ve Venuši ve Švehlovce
Případné dotazy na produkční Adélu Lipavskou: [email protected]
Přihlášky vyplněním přihlašovacího formuláře ZDE
Grant IOTPD Philippe Braunschweig na rekvalifikaci – uzávěrka přihlášek je 1. března 2025
Profesionální tanečníci, kteří ukončují svou kariéru a hledají nové profesní uplatnění, mají možnost získat finanční podporu v rámci prestižního grantu IOTPD Philippe Braunschweig. Tento grant, poskytovaný Mezinárodní organizací pro podporu profesionálních tanečníků (IOTPD), nabízí až 5000 EUR na rekvalifikaci a přípravu na novou profesní dráhu. Uzávěrka přihlášek pro rok 2025 je stanovena na 1. března.
Nadační fond pro taneční kariéru, jako člen IOTPD, poskytuje podporu při přípravě a podání žádostí. Grant byl vytvořen na počest zakladatele IOTPD Philippa Braunschweiga a jeho cílem je pomoci tanečníkům, kteří nemají nárok na podporu v žádné ze zemí, kde během své kariéry působili.
Podmínky pro získání grantu:
Tento grant je určen pro profesionální tanečníky, kteří mají za sebou mezinárodní kariéru a nemají nárok na podporu v žádné ze zemí, kde tančili.
Musí vystupovat jako tanečník během 3 let před uzávěrkou IOTPD Philippe Braunschweig Grant.
Z povahy grantu musí být uchazeč profesionálním tanečníkem minimálně 8 let.
Profesionálně musí vykonávat taneční činnost minimálně 36 měsíců během minimálního období 8 let.
Tančil alespoň v jedné z členských zemí IOTPD uvedených níže.
Členské země IOTPD:
Kanada: Dancer Transition Resource Centre (DTRC)
Francie: Centre National de la Danse (CND)
Německo: STIFTUNG TANZ – Transition Zentrum Deutschland
Korea: Dancer’s Career Development Centre (DCDC)
Švýcarsko: Danse Transition
Švýcarsko: Transition Center SSUDK
Nizozemsko: Stichting Omscholingsregeling Dansers (SOD)
Velká Británie: Dancers’ Career Development (DCD)
USA: Entertainment Community Fund
Polsko: Career Transition Program for Dancers
Česká republika: Nadační fond pro taneční kariéru
Španělsko: Transit Danza
Více informací o grantu a podmínkách přihlášení naleznete na stránkách IOTPD.
![Fillet of Soul (foto Pavel Ovsík)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2025/02/Fillet-of-Soul-foto-Pavel-Ovsik.jpg)
ESENCE POHYBU: Produkční platforma ProFitArt vyhlašuje open call pro umělce či soubory pohybového divadla
Jako poslední sdílíme tuto otevřenou výzvu, a to v původním znění od pořadatelů:
Přihlaste se, pokud máte v repertoáru rozpracovanou jevištní miniaturu (10 minut) žánru pohybového nebo tanečního divadla a pokud máte zájem v budoucnu spolupracovat se zkušenou produkční platformou na inscenaci s finančním a produkčním zázemím.
Z přihlášených vybereme 4–5 projektů, které budou umělci prezentovat na veřejném večeru miniatur Esence pohybu ve Venuši ve Švehlovce v pondělí 24. března ve 20:00. Z těchto poté vybereme inscenaci, kterou produkčně zaštítíme v roce 2026. Open call je určen pro začínající i etablované umělce. Produkční platforma ProFitArt takto navazuje na večery miniatur Esence tance, na základě kterých v minulých letech vznikla například oceňovaná inscenace BOI Martina Talagy nebo choreografická prvotina Alexandra Volného a Lukáše Lepolda Fillet of Soul.
Pokud se chcete přihlásit, zašlete na adresu [email protected]:
Koncept / popis projektu
CV umělce / souboru
Můžete zaslat také foto nebo video materiál ze zkoušení
Deadline pro zaslání přihlášek je 28. února. Výběr miniatur zveřejníme do 10. března. Všechny miniatury by měly být technicky adaptovatelné. Na finálním výběru se budou podílet osobnosti českého divadla, které jsou zároveň kmenoví spolupracovníci platformy ProFitArt:
Andrea Miltner, britská tanečnice a choreografka českého původu. Autorka oceňovaných sólových inscenací Tanec magnetické balerínky a Tranzmutace. Jako choreografka spolupracovala s režisérem Davidem Radokem a jako tanečnice pravidelně spolupracuje s choreografkou Françoise Denieau. Jako choreografka a pohybová trenérka pracovala také pro Scarlett Johansson v oscarovém filmu Jojo Rabbit (2019).
Cécile Da Costa, tanečnice, performerka a choreografka francouzsko-portugalského původu. Spolupracovala se soubory Farma v jeskyni nebo Spitfire Company. Vede workshopy fyzického divadla. Za sólové představení Vypravěč v režii Petra Boháče získala ocenění tanečnice roku 2018 nebo nominaci Total Physical awards in Fringe 2017. Její první autorská inscenace Roselyne, která vznikla pod záštitou ProFitArt, byla vybraná mezi dvacet nejzajímavějších počinů pohybového divadla pro rok 2021 platformou Aerowaves.
Šárka Pavelková, kreativní producentka, manažerka a zakladatelka produkční platformy ProFitArt. Založení vlastní produkční entity předcházela produkční a manažerská činnost pro české soubory převážně fyzického a tanečního divadla – Farma v jeskyni nebo DOT504. Věnuje se také vzdělávacím projektům, projektům mezinárodní spolupráce a fundraisingu.
Robert Janč, herec a lektor. Vede sociální cirkusové projekty a workshopy. Byl členem legendárního souboru Teatr Novogo Fronta. Spolupracoval se soubory Squadra Sua, Spitfire Company nebo VerTeDance. V rámci organizace Zdravotní klaun vede sociálně cirkusové projekty a je členem muzikoterapeutického týmu. Od roku 2021 spolupracuje s organizací Divadelta.
Martin Krupa, vizuální umělec a pedagog specializující se na pohyblivý obraz, projekce, video art a světelný design. Absolvoval ateliér digitální média na Fakultě umění a designu UJEP, kde aktuálně vede ateliér Fine Art a dokončuje doktorské studium na téma Pohyblivý obraz ve vícekanálovém zobrazení. Absolvoval také ateliér světelného designu na Divadelní fakultě JAMU. Ve své umělecké praxi se zaměřuje na práci s pohyblivým obrazem, kde kombinuje analogové i digitální technologie.
ProFitArt je produkční platforma, založená v roce 2012 Šárkou Pavelkovou, se zaměřením na nezávislé nonverbální, fyzické a současné taneční divadlo a na kreativní vzdělávání. Naším cílem je poskytovat produkční, finanční a technickou podporu jak začínajícím, tak zkušeným umělcům, umožňující jim realizovat své kreativní vize v chápajícím a podporujícím prostředí. Druhý proud činnosti pak realizuje projekty spojené s kreativním a socio-emočním vzděláváním.
![Finále Prix de Lausanne 2025 (foto Gregory Batardon)](https://operaplus.cz/wp-content/uploads/2025/02/Finale-Prix-de-Lausanne-2025-foto-Gregory-Batardon.jpg)
Prix de Lausanne zná své letošní laureáty
V neděli skončila prestižní baletní soutěž Prix de Lausanne, které se zúčastnilo 85 z 86 vybraných mladých tanečníků. Z dvaceti finalistů získalo 9 mladých tanečníků stipendia do prestižních baletních škol nebo programů baletních souborů, které jim mohou pomoci zahájit profesionální kariéru v oboru (jedná se partnerské organizace Prix de Lausanne). Finále ovládli především tanečníci asijských kořenů a laureáti ze Spojených států amerických.
Umístili se YounJae Park z Jižní Korey, Eric Poor ze Spojených států, Shinnosuke Yasuumi z Japonska, Hanxi Wang z Číny, Hector Jain a Ryan Handa opet ze Spojených států, Hono Hamasaki z Japonska, Bogyeong Kim z Jižní Korey a Jacob Wheway Hughes z Británie. Někteří z nich získali ještě další ocenění. Ostatní finalisté získávají peněžitou odměnu tisíc franků, letos nebyla udělena cena v kategorii pro nejlepšího švýcarského tanečníka.
Cenu Young Creation Award pro začínající autory získali Henry Lichtmacher a Alexander Mockrish. Cenu za celoživotní dílo získal čínský tanečník Li Cunxin.
Členové poroty:
Laurent Hilaire – předseda poroty, ředitel Bayerisches Staatsballet, dříve Étoile pařížské Opery
Paola Cantalupo – vicepředsedkyně poroty, umělecká ředitelka a pedagožka Pôle National Supérieur de Danse Rosella Hightower, dříve Étoile Les Ballets de Monte-Carlo, držitelka zlaté medaile Prix de Lausanne v roce 1977
Leanne Benjamin, hostující baletní mistryně a dříve první sólistka Royal Ballet, bývalá umělecká šéfka Queensland Ballet, laureátka Prix de Lausanne z roku 1981
Skylar Campbell, první sólista Houston Ballet, zakladatel a ředitel Skylar Campbell Dance Collective (NPO), finalista Prix de Lausanne v roce 2009
Frédéric Olivieri, ředitel La Scala Academy Ballet School, dříve ředitel La Scala Corps de Ballet, laureát Prix de Lausanne v roce 1977
Laetitia Pujol, dříve Étoile, Paris Opera Ballet a laureátka Prix de Lausanne v roce 1992
Viengsay Valdés, primabalerína a současná ředitelka National Ballet of Cuba
Wim Vanlessen, umělecký ředitel Time To Dance, dříve první sólista Opera Ballet Vlaanderen, laureát Prix de Lausanne v roce 993
Joy Womack, zakladatelka Joy Womack Ballet Foundation, dříve první sólistka Kremlin Ballet Theatre
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]