Balet Národního divadla moravskoslezského zatančil v Miláně na gala Roberto Bolle and Friends
Tři členové Baletu Národního divadla moravskoslezského zatančili ve dnech 14.–16. listopadu 2025 komickou etudu Sofa z choreografie Itzika Galiliho v Miláně na galavečerech. Fenomenální italský tanečník Roberto Bolle (nar. 1975) si vybírá od roku 2008 pro své každoroční „večery hvězd a skvělého baletu“ vybrané choreografie, tanečníky i soubory z celého světa. Z českých umělců hostil v minulosti například bratry Bubeníčkovy. Pro letošní Roberto Bolle and Friends si do Arcimboldi Theater v Miláně vybral komickou choreografii Sofa izraelského tvůrce Itzika Galiliho v podání tanečníků Národního divadla moravskoslezského. Choreografii vytvořil Galili již před 30 lety na hudbu písně Nobody od Toma Waitse a teprve vloni ji znovu nazkoušel – v Ostravě. „Dílko skvěle baví naše ostravské diváky ve finále složeného večera s názvem Čistá RADOSTance, ale s úspěchem už bylo součástí večerů v jiných divadlech u nás. Pro tanečníky baletu NDM je účast na letošním Bolleho gala rozhodně mimořádná pocta a důkaz špičkové kvality souboru,“ říká vedení baletu. V Miláně tančili členové souboru Simone Giroletti, Ida Frau a Mark Griffith.
Složený večer Čistá RADOSTance obsahuje kromě Sofa ještě další čtyři choreografie od Jiřího Kyliána, Ley Bessoudo Greck, Justina Pecka a Marca Goeckeho, premiéra se konala v říjnu 2024. Inscenace má před sebou v Ostravě už pouze dvě reprízy: 14. a 16. prosince 2025. Národní divadlo moravskoslezské spolupracuje s izraelským choreografem a režisérem Itzikem Galilim pravidelně a s potěšením. Diváci ještě do konce sezony (v březnu a dubnu 2026) uvidí jeho inscenaci Janáčkovy opery Příhody lišky Bystroušky, zmíněný baletní večer s jeho Sofa má už jen dvě reprízy letos v prosinci. V roce 2017 měla premiéru inscenace All That Jazz, Rock, Blues, kde ostravské diváky bavila Galiliho choreografie O Balcão de Amorinspirovaná kubánským mambem.

Unvollendet – současný tanec v procesu v Goethe-Institutu: dnes večer další díl!
Dnes večer, 18. listopadu 2025 se od 19:00 hodin koná v pražském Goethe-Institutu další díl programové řady Unvollendet. Tato série nabízí prostor pro performativní praxe: performance art, tanec, divadlo, nebo interdisciplinární projekty, je určená pro umělce, kteří jsou v procesu tvorby a chtějí se svou prací seznámit první publikum. Každý z těchto projektů otevírá jiné téma i přístup: od práce s tělem a jeho limity, přes kolektivní zkušenost až po intimní dialog s publikem. Ať už půjde o tanec, performanci či experiment, spojuje je odvaha ukazovat proces – nikoli hotový výsledek. Vstup je volný.
Na programu jsou 18. listopadu tyto ukázky:
It takes many to tango
Aneta Bočková, Adina Malina Voldrábová
„V tomto procesu tvorby zkoumáme možné vzájemné ztělesnění v tanci. Prostřednictvím plně přítomného pozorování, naladění a svědectví, nám naše spojení umožňuje stav ‚stávání se‘ a otevřenost k neustálé vzájemné sebe-konstrukci.“
Gespenster / Gggghhhhoooosssssttttt
Levin Eichert, Ana Nežmah, Jhonn Álvarez Esparza, Lottie Wood, Sai Ogawa
„Jen málokdy se vám podaří spatřit duchy, ale v tento výjimečný den se objeví. Duchové jsou bytosti z mezisvěta. Žijí ze vzpomínek a jsou plní zvědavosti. A jsou pestří. Jste stejně zvědaví jako oni? Chcete se s nimi setkat? Nebo je jen pozorovat z dálky?“
Bodies that do not hold
Lucie Vrbíková, Adina Malina Voldrábová, Zeynep Camli, Eva Marťák
„Projekt Bodies That Do Not Hold (Těla, která neudrží) se odehrává ve světě imaginárních hybridních bytostí, které díky své otevřenosti ladí s ostatními a hledají různé způsoby sdílení a soužití. Tato zranitelná těla zažívají osamělost, ztrátu blízkosti a izolaci. Vytlačena z centra na okraj, nacházejí útočiště v imaginárním světě, přechodové zóně v městské krajině.“
Anima mundi
Tinka Avramova, Debora St., Sai Ogawa
„Projekt zamýšlející se nad pojetím ženství, opustíme-li binární představy. Odmítneme-li se vymezovat, nacházíme znovuobjevenou hravost. Překonáváme samy sebe v prosté imaginaci a sdílíme s divákem materializovaný sen o ideálním světě, kde nepláčeme nad vlastním osudem. Známe a respektujeme svou proměnlivost a tím nacházíme největší sílu společného bytí ve společnosti bez ohledu na gender.“
The things you promised me
Zeynep Camli
„To, co jsi mi slíbil, je fragment obvinění, prosby nebo prosté otázky. A namísto toho, aby se ptalo pouze na to, co nám bylo slíbeno – a kým –, představení vybízí diváky, aby se zamysleli nad svými vlastními očekáváními, zklamáními a touhami a aby uvažovali o tom, co možná dlužíme jeden druhému nebo tomuto světu.“
Program iniciovala vedoucí oblasti pro divadlo, tanec a literaturu v kulturním oddělení GI tanečnice a performerka Markéta Pščolková.

FysioArt putuje s reprízami inscenací pro nejmladší diváky
Inscenace Půlnoc v pohraničí, kterou soubor uvede 18. listopadu 2025 od 17:00 hodin v Ústí nad Labem v Červeném kostele v rámci Týdne svobody, je určena divákům od 12 let. Autorský projekt režisérky Hany Strejčkové inspirovaný osudovým okamžikem československé historie se zbývá vyklizením jednoho z posledních klášterů v česko-německém pohraničí. Dramatická noc z 3. na 4. května roku 1950 v kostele sv. Vavřince je hrou o strachu, bezmoci a naději, která tady umírá. Inscenace je multižánrovým divadlem.
Letošní novinka souboru, Divoké husy, která vznikla v koprodukci s MOVE Ostrava (recenze zde), se představí 23. listopadu 2025 od 15:00 hodin ve Švestkovém dvoře Malovice. Inscenace spojuje taneční divadlo a nový cirkus, akcentuje témata putování přírodou, touhy po svobodě, zároveň ale i péči o sebe navzájem a přírodu samotnou. Volání divokých husí se může rozeznít kdekoliv, stačí jen za ním vykročit. Rodinná inscenace bude uvedena také 30. listopadu 2025 od 15:00 hodin v plzeňské Moving Station. Repríza následuje 1. prosince.
Nejnovější projekt pro děti ŤukyŤuk se představí se dvěma reprízami 25. listopadu 2025 od 15:00 a 16:30 hodin v pražském Prostoru KUK, který je přímo určen pro divadlo pro nejmenší. ŤukyŤuk je poetická a hravá výprava do světa zvuků a fantazie pro nejmenší děti i jejich doprovod, kteří se nebojí slyšet a vidět svět trochu jinak. Dva kluci s humorem objevují tajemství rozestavěného domu, kde každé ťuknutí je začátkem ohromného dobrodružství.

Pozvánka na pražskou premiéru INSECTUM.K Jana Komárka a Honzy Malíka
Ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí se 19. listopadu 2025 koná hned dvakrát, od 19:00 a 21:00 hodin první pražské uvedení projektu INSECTUM.K pod hlavičkou produkční jednotky 2VA. Od 19:45 proběhne ještě výklad Kafkova díla spisovatelem a básníkem Radkem Malým a rozhovor s autorem inscenace, režisérem a světelným designérem Janem Komárkem.
Projekt je inspirovaný povídkou Franze Kafky Proměna (1915) a realizováno u příležitosti výročí Franze Kafky (v roce 2023 uplynuje140 let od jeho narození a v roce 2024 100 let od úmrtí). Premiéra se uskutečnila 11. května 2024 v rámci ARé Fest v arménském Jerevanu, v prostorách Arne Babajanyan Concert Hall. Česká se konala 30. srpna 2024 v Galerii Františka Drtikola v Příbrami, a to v rámci vernisáže výstavy KAFKA PRESENT.
Režie a výpravy se ujal Jan Komárek, spolutvůrcem a interpretem je Honza Malík, na inscenaci se podílí také kostýmní výtvarnice Mariana Novotná. Projekt se již představil v Gruzii, v Itálii, Maďarsku, na Taiwanu, v Řecku, v Egyptě, v Rakousku a ve Velké Británii. Pražská premiéra proběhne v sále Minuta, v prostorách, kde Kafkovi také sedm let žili.
Projekt je avizován jako tanec pro jednoho muže, jeden stůl, jednu židli a jedno světlo s takovouto anotací: „Polonahé tělo a jeho tápající cesta po desce stolu, osvětlené jedinou žárovkou, obklopené ‚neznámým vesmírem‘, které k nám s urputností a naléhavostí obrazu Francise Bacona promlouvá o základním postavení člověka ve světě: o křehkosti, pomíjivosti a nepředvídatelnosti své existence…“ Vstupenky jsou k dostání na odkazu zde.

Tanec mezi námi a křest CD MusEquality
Kapela MusEquality představí 20. listopadu 2025 od 19:00 v Emauzském klášteře program zaměřený na klasická díla, jejichž skladatelé čerpali inspiraci z lidové kultury. Program s názvem Tanec mezi námi odkazuje na dialog dvou odlišných uměleckých světů, které jsou navzájem neoddělitelně propojené. „Koncert spojuje hudební interpretaci s tanečními vstupy vycházejícími z historického, lidového i současného tance, čímž vzniká prostor pro vnímání hudby v širších souvislostech, jež přesahují běžné koncertní provedení. Večer zároveň symbolicky uzavře první etapu působení kapely MusEquality a vyvrcholí křtem jejího debutového alba,“ říkají organizátoři. Choreografie se ujaly Kristína Kordošová, Laura Kolačkovská a Silvia Nemcová. Laura Kolačkovská a Silvia Nemcová, v programu také vystoupí spolu s dalšími tanečnicemi a tanečníky, jimiž jsou Adam Šindler, Dana Rokyta, David Tari, Eduard Ungvarský, Lucia Micháliková, Lukáš Blažek, Tomáš Kolomazník, Veronika Holecová.

Roman Škadra uvádí pod hlavičkou SE.S.TA GIREVIK speciál
O české premiéře Romana Škadry GIREVIK jsme psali minulý rok v létě z festivalu KoresponDance. Nyní je možnost vidět toto jeho pohybové divadlo také v Praze, a to 21. listopadu 2025 hned ve dvou časech – od 10:00 a 15:30 hodin v CirqueonLABu. Roman Škadra je v tomto roce Associate Artist SE.S.TA v rámci své aktuální rezidence v Praze uvede rozšířenou novocirkusovou performanci jako GIREVIK Special.
Fyzické, lehce provokativní sólová inscenace GIREVIK Speciál je střetem mezi lidskou vynalézavostí a vyčerpáním. Roman Škadra se pouští do bitvy s netradičními činkami – kettlebells – z nichž vytváří dočasné sochy a zkoumá vztah mezi fyzickou námahou a estetikou. Po obou představeních bude následovat moderovaná diskuse ve formátu „MeetUP,“ která umožní nahlédnout do procesu tvorby díla. Vstupné je 200 Kč | studenti 150 Kč (platba na místě v hotovosti či přes QR kód), rezervace s ohledem na omezený počet míst na e-mailu: [email protected]
S Romanek Škadrou jsme na festivalu KoresponDance 2024 pořídili rozhovor o jeho tvorbě, který si můžete znovu přečíst zde.

Taneční inscenace Barbarians souboru Euforie míří do divadla Ponec
Taneční soubor Euforie z Vlašimi vystoupí v pátek 21. listopadu 2025 od 19:00 hodin v divadle Ponec. Jejich inscenace Barbarians – Píseň srdce se zabývá odvahou a vnitřní sílou vystoupit z davu a roztančit svůj vlastní příběh, píseň srdce. „Jsou to tanečnice a bojovnice, stojící na prahu dospělosti, které se vydávají hledat svou cestu. V tanci spojují osobní zkušenost mládí a hledání identity s tématy sebepřijetí, odvahy vyjádřit se a postavit se sama za sebe,“ píše o choreografii samotná produkce.
„Poselství představení je neseno touhou po osvobození každého z nás ze zaběhlých struktur naší společnosti i kultury. Barbarians vyzývají k tomu, abychom opustili svou komfortní zónu, překonali své vnitřní strachy a vydali se odvážně na neprobádaná území, abychom se dotkli svých skutečných darů a potenciálu. Je to příběh každého z nás. Je o naší odvaze, o naší cestě životem, síle vyprávět svůj příběh, žít svůj život autenticky a svobodně. Čemu nebo komu dovolíme, aby zastavil píseň našeho srdce a co nám naopak naši sílu, odvahu a vášeň vrací?“ uvádí Bohdana Theodora Hybšová, vedoucí souboru Euforie a hlavní choreografka inscenace, a dodává: „To, že příběh je vyprávěn právě mladými dívkami, má svoje hluboké opodstatnění – je to právě přirozená ženská esence, intuice, soucit a touha bezpodmínečně milovat, které nás propojují s hlubšími souvislostmi přirozeného řádu a vedou nás jednat v souladu s ním.“
Bohdana Theodora Hybšová už téměř 20 let vede ve Vlašimi taneční školu Euforie především pro děti a mládež a inscenace Barbarians je současným vyvrcholením dlouholeté přípravy nejstarších dívek a jednoho mladého muže ve věku 16–19 let, kteří jsou členy tanečního souboru Euforie a kteří se aktivně zapojili do choreografie Barbarians.
Taneční škola Euforie staví svou tvorbu na tanečním divadle a výrazovém scénickém tanci. Ve své práci s dětmi a mládeží se Bohdana Theodora snaží předávat především radost z pohybu, inspiraci pro sebevyjádření skrze tanec, ale zároveň vést k samostatnosti a podporovat tanečníky v tom, aby se sami zapojili do tvorby choreografie inscenací. Dosavadním úspěchem školy je, že některé absolventky i absolvent byli přijati na české taneční školy, jako je Duncan nebo na Pražská taneční konzervatoř.
„Činnost a tvorba taneční školy i tanečního souboru Euforie se až do nedávna soustředila především na působení v podblanickém regionu. Představení Barbarians ale svým kvalitním tanečním a choreografickým zpracováním ze strany mladých tanečnic a tanečníků výrazně přesáhlo tento regionální charakter a mělo u místních diváků tak velký ohlas, že jsme se rozhodli nabídnout jej dále za hranicemi regionu,” uvádí produkční souboru Eva Hájková a dodává: “Proto jsme uvítali, že se nám díky spolupráci s pražským divadlem PONEC podařilo domluvit představení již na letošní listopad. Věříme, že vystoupení osloví i pražské diváky a také nám otevře dveře k další spolupráci se zástupci dalších divadel, festivalů a jiných kulturních projektů. Pokud vás naše představení a tvorba zaujala, neváhejte se na nás obracet na níže uvedených kontaktech.“
Vstupenky na představení k zakoupení na webových stránkách divadla Ponec.

Festival Nové generace 2025 v oslavách 80 let výuky teorie tance na AMU
Festival Nové generace, který se koná tradičně na konci listopadu, proběhne letos od 21. do 23. listopadu 2025 a nabídne třídenní program v prostorách HAMU, divadla DISK i FAMU. Diváci se mohou těšit na studentská představení, site-specific performance, projekci tanečních filmů i workshopy vedené zkušenými českými i zahraničními lektory. Letošní ročník je součástí oslav 80. výročí výuky tance na AMU, které připadá na tento akademický rok. Proto je součástí festivalu také setkání absolventů katedry tance v pátek 21. listopadu v Galerii HAMU, které připomene bohatou historii školy i současný život katedry. O celém Víkendu otevřených dveří si můžete přečíst v našem zpravodajství zde.
V hlavním divadelním programu (22. a 23. 11.) se představí studentky choreografie HAMU Amálie Cuplová, Vladlena Klimek, Alice Silná a Kateřina Zemanová a dále jejich zahraniční vrstevníci z Japonska (Ochanomizu University Tokyo), Rakouska (Anton Bruckner Privatuniversität Linz a Musik und Kunst Privatuniversität Wien), Maďarska (Budapest Circus Arts and Contemporary Dance College) a Slovenska (Vysoká škola múzických umení v Bratislave).
Součástí hlavního programu je tradičně také site-specific performance v kampusu HAMU, která proběhne v pátek 21. listopadu 2025. Tu letos kurátorují studentky Žaneta Musilová a Kateryna Lopakhtina. Zákoutí Akademie rozžijí nejen tancem, ale i živou hudbou studenti HAMU ve spolupráci se studenty a pedagogy VŠMU a JAMU. Vedlejší program nabídne divákům projekci studentských tanečních filmů(sobota 22. listopadu) vzniklých ve spolupráci HAMU a FAMU či taneční workshopy. Na obojí je nutné se předem registrovat.
Festival doprovází Víkend otevřených dveří katedry tance HAMU, který proběhne od pátku 21. do neděle 23. listopadu 2025 v Hartigovském paláci. Zájemci o studium mohou nahlédnout do výuky a zúčastnit se otevřených lekcí a seminářů vedených pedagogy katedry a vyzkoušet si tak studium na vlastní kůži.
„Festival Nové generace je místem, kde se nejen studenti tance prezentují, setkávají a sdílejí své umělecké zkušenosti. Těším se, že to bude opět opravdu pestré – letos nejen co se týče účasti zahraničních hostů, ale také mezigeneračních setkání a uměleckých žánrů,“ říká manažerka festivalu Natálie Matysková.
Vstupné a informace:
- vstupenky na večerní představení v divadle DISK: online na divadlodisk.cz nebo na pokladně divadla.
- site-specific performance v pátek 21. 11.: vstupné dobrovolné
- promítání tanečních filmů v sobotu 22. 11.: vstup zdarma, nutná rezervace
- taneční workshopy v sobotu 22. 11. a neděli 23. 11.; vstup 200 Kč, nutná rezervace
- víkend otevřených dveří 21.–23. 11.: vstup zdarma, nutná rezervace
- aktuální informace: www.hamu.cz a facebooková událost festivalu.

Studio Hrdinů zve na premiéru taneční inscenace Motherland s bezplatným hlídáním dětí
V pražském divadle Studio Hrdinů vznikla speciální koprodukční premiéra: 22. listopadu 2025 od 18:00 hodin proběhne první uvedení taneční inscenace Motherland, kterou pro prostor Studia Hrdinů vytvořila performerka a režisérka Nhung Dang. Během představení divadlo nabízí v rámci iniciativy Parent-Friendly Culture i bezplatné hlídání dětí.
Inscenace Motherland je propojením současného tance, objektové akce a lyrických textů. Nhung Dang a kolektiv skrze tyto umělecké formy zkoumají různé podoby rodičovství – od těch inspirovaných světem zvířat a kulturními mýty, až po obrazy vznikající ve vlastní fantazii. Prostřednictvím androgynních a posthumánních zobrazení těla narušují zažité představy o mateřství a genderových rolích. Kladou si otázku, zda – a jak – může „mateřství“ existovat i mimo těla „matek“, a kdo všechno může nést roli pečujících bytostí.
„Inscenace měla být původně prezentována v rámci festivalu Norma, který každoročně pořádá Studio Hrdinů. I přes nutné zrušení letošního ročníku Normy jsme se rozhodli inscenaci uvést a dát jí prostor i mimo rámec festivalové dramaturgie. Těšíme se, že se Motherland stane součástí stálého repertoáru Studia Hrdinů,“ dodává k uvedení inscenace umělecký ředitel divadla Jan Horák.
Téma rodičovství je přítomno nejen v inscenaci, ale i v samotné organizaci premiérového večera. Studio Hrdinů nabízí rodičům během představení hlídání dětí ve věku od dvou do osmi let. Dvojice zkušených průvodců a průvodkyň z lesních školek chystá pro děti různé hry, výtvarné a kreativní aktivity. Rodiče si tak mohou představení užít nerušeně bez toho, aniž by předem sháněli hlídání pro své děti. Kapacita hlídání je omezená, proto Studio Hrdinů doporučuje se zaregistrovat co nejdříve. Stačí si zakoupit vstupenku na představení a vyplnit registrační formulář, který se nachází na webových stránkách divadla. Po představení následuje v sále krátká debata s inscenačním týmem.

Pražský komorní balet slaví 50 let galavečerem ve Vinohradském divadle a výstavou
Padesát let existence souboru, který se věnuje současnému tanečnímu divadlu a spolupracuje s desítkami českých choreografů a tvůrců. Půl století příběhů vyprávěných tancem. Pražský komorní balet slaví kulatiny a na 23. listopadu 2025 připravuje v Divadle na Vinohradech velký galavečer s hvězdným obsazením. Program začíná v 19:00 hodin.
Gala bude poctou českému tanečnímu umění, které PKB přinesl na domácí i světová jeviště. Moderovat bude Ondřej Kepka, o hudbu se postará Zemlinského kvarteto a čestným hostem večera nebude nikdo jiný než světově uznávaný choreograf Jiří Kylián – patron souboru, který přijal osobní pozvání. Na jubilejním večeru se představí soubory a tanečníci, kteří mají s PKB hluboké umělecké propojení – ti, kteří v minulosti uváděli díla legendárního zakladatele Pavla Šmoka a dodnes udržují jeho odkaz živý.
Na jevišti se tak kromě Pražského komorního baletu objeví špička české taneční scény: první sólisté Baletu Národního divadla Alina Nanu a Giovanni Rotolo, přední sólisté kamenných divadel v Ostravě, Brně i Plzni, a také soubor Balet Praha Junior. Diváci uvidí fragmenty z aktuálního repertoáru PKB – díla Petra Zusky, Jiřího Bubeníčka a samozřejmě Pavla Šmoka, ale i choreografie Mária Radačovského, Marca Goeckeho, Francesca Annarummy. Část večera doprovodí živá hudba Zemlinských.
Gala doplní videoprojekce z archivu PKB zachycující klíčové momenty jeho padesátileté historie. V prvním patře divadla čeká na diváky panelová výstava 50 let Pražského komorního baletu ve fotografii (1975-2025), kterou připravil Nadační fond a Institut Pavla Šmoka. Ten v roce 2026 vydá první díl nové publikace o historii souboru. Galavečer se uskuteční jen měsíc poté, co si Pražský komorní balet připomněl 98. výročí narození svého zakladatele Pavla Šmoka (22. října 1927) – vizionářského choreografa, který zásadně ovlivnil podobu českého tanečního divadla, a téměř přesně na den, kdy soubor poprvé vstoupil na jeviště Rokoka s představením Jak se dělá balet (19. listopadu 1975).
„Rok 2025 měl být pro Pražský komorní balet rokem důstojného bilancování. V červnu ale přišlo bolestné rozhodnutí – přerušení kontinuální činnosti kvůli chronicky nedostatečnému financování nezávislých tanečních souborů. Přesto jsme neztratili víru, že má naše práce smysl,“ říká Ladislava Dunovská Jandová, ředitelka PKB. „Na podzim jsme absolvovali úspěšné benefiční turné s Kyticí Petra Zusky s Dominikem Vodičkou v hlavní roli, a i přes červnové přerušení kontinuální činnosti pokračujeme projektově dál. Tento galavečer je důkazem, že tanec si vždycky najde svou cestu,“ dodává s úsměvem.
Konkurzy a open cally
Divadlo Ponec – open call Open Stage 2026
Umělecká rada divadla Ponec vyhlašuje v roce 2026 čtyři nedělní večery vyhrazené umělcům, kteří chtějí představit svou tvorbu:
„Toužíte po prostoru, kde můžete svobodně tvořit a představit svoji práci veřejnosti? Ponec – divadlo pro tanec otevře i v příštím roce brány všem odvážným umělcům, umělkyním, či uměleckým uskupením, jenž chtějí sdílet svou vizi a posunout hranice současného tance. OPEN STAGE je příležitostí k prezentaci rozpracovaných projektů i hotových děl, a to v jedinečném formátu, kde budete mít tři dny na přípravy přímo na jevišti divadla Ponec, zakončené představením pro veřejnost.“
Nabízíme
- 3 dny (pátek-neděle) na přípravy přímo na jevišti divadla Ponec
- závěrečným nedělním veřejným programem pro veřejnost od 18.00
- technický support (v rámci možností divadla Ponec)
- vstupné formou pay what you can, které náleží uměleckému týmu
- podpora propagace programu a PR
Termíny OPEN STAGE 2026
- 13.–14. 2. 2026
- 24.–26. 4. 2026
- 16.–18. 10. 2026
- 27.–29. 11. 2026
Podmínkou je zaměření na současný tanec a tvorbu. Přihlašovat se můžete do 10. prosince 2025 prostřednictvím online FORMULÁŘE.
K přihlášce přiložte, prosím, váš záměr, složení tvůrčího týmu, návrh technického rideru / technické požadavky – to vše v maximálním rozsahu dvou normostran.
V případě potřeby dalších informací či osobní konzultace pište na [email protected].
Více info ZDE.
CircusDanceFestival 2026 (DE) přijímá projekty – konkurz do programu
CircusDanceFestival hledá krátká představení z oblasti cirkusu a tance, vytvořená pro 360° jeviště. Vybraná představení pro jednotlivce, nebo duo, ve vzduchu nebo na zemi, o délce do patnácti minut se představí na jevišti na CircusDanceFestivalu v Kolíně nad Rýnem v Německu.
Festival probíhá na konci května 2026.
Více informací ZDE.
Výběrové řízení VUS Ondráš: konkurz do souboru
Ředitel Vojenského uměleckého souboru Ondráš, jehož zřizovatelem je Ministerstvo obrany ČR nabízí volné místo pro občanského zaměstnance na pozici člena souboru – tanečníka. Výběrové řízení proběhne ve středu 26. listopadu 2025 v 15:00 hodin na baletním sále VUS Ondráš na adrese Štefánikova 53a, 662 10 Brno.
„Přihlášky obsahující jméno, příjmení, kontaktní údaje a strukturovaný životopis zasílejte na adresu [email protected], a to nejlépe do 24. listopadu 2025. Do e-mailu nezapomeňte připojit souhlas se zpracováním osobních údajů dle GDPR – bez něj nemůžeme zařadit uchazeče do výběrového řízení. Nástup možný od ledna 2026 nebo dle dohody.“
Co nabízíme?
- Pracovní místo v profesionálním uměleckém tělese s dlouholetou tradicí,
- hlavní pracovní poměr,
- poloviční úvazek,
- platové ohodnocení dle platných předpisů a odpovídající praxe a další možné osobní finanční ohodnocení,
- zaměstnanecké benefity (5 týdnů dovolené, 5 tzv. sick days, možnost zvýhodněného stravování, možnost ubytování, po dohodě možnost dálkového studia při zaměstnání),
- možnost vlastního rozvíjení se v oboru,
- tvůrčí práci v mladistvém kolektivu,
- účast na vystoupeních v zahraničí.
Co požadujeme?
- Taneční i pohybové dovednosti, osobitý jevištní projev, schopnost improvizace, rozvinuté hudební a rytmické cítění, taneční paměť a zpěv,
- základy klasického, lidového a moderního tance,
- dokončené středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání tanečního zaměření výhodou,
- praktické taneční zkušenosti výhodou,
- odpovídající zdravotní způsobilost podmínkou.
Jak probíhá výběrové řízení?
1. kolo:
- taneční trénink,
- praktická část – klasický a lidový tanec (vhodný oděv a obuv s sebou).
2. kolo:
- praktická část – moderní a lidový párový tanec,
- zpěv – dvě lidové písně dle vlastního výběru (pomalá a rychlá),
- vlastní ukázka choreografie (hudební nahrávku je možné přinést na USB, případně na mobilním telefonu),
- hra na lidový nástroj výhodou.
Info ZDE.