Úspěch ostravské Mirandoliny v Praze
Operní soubor Národního divadla moravskoslezského včera představil zcela zaplněnému Stavovskému divadlu v Praze svoje nové nastudování opery Bohuslava Martinů Mirandolina. Premiéru operní komedie Bohuslava Martinů v Ostravě uvedli v italském originále loni v prosinci. V Praze se v hlavní roli představila Kateřina Kněžíková, včerejší představení se stalo scénickým zahájením Roku české hudby 2014.Dílo o třech jednáních je jedinou operou Martinů komponovanou na italské libreto, které si skladatel upravil z originálního textu rozverné komedie Carla Goldoniho La locandiera (Hostinská). Partituru dokončil počátkem července 1954, světovou premiéru Mirandolina měla v květnu 1959 na scéně tehdejšího Smetanova divadla v Praze, s legendární Marií Tauberovou v titulní roli. Zatím naposledy u nás operu uvedli v Plzni v roce 1990.
Ostravského hudebního nastudování se ujal Marek Ivanović, režie Jiří Nekvasil, pod výtvarný koncept se podepsali Daniel Dvořák a Simona Rybáková. Pražské představení se včera setkalo s nadšeným přijetím, recenzi ostravské inscenace jsme přinesli bezprostředně po její premiéře (najdete zde).Myšlenka projektu Rok české hudby vznikla již v roce 1924. Letopočty zakončené čtyřkou jsou tradičně vnímány v Česku i v zahraničí jako takzvané roky české hudby. Rok české hudby 2014 oficiálně zahájila novoročním koncertem Česká filharmonie s pěvkyní Magdalenou Koženou. Ta nad nejnovějším ročním projektem převzala společně se svým manželem, dirigentem Sirem Simonem Rattlem záštitu.
Foto NDM Ostrava
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]