Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Venit, cantavit, vicit
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Venit, cantavit, vicit

Radim DolanskýJitka Slavíková
Publikováno 28/10/2014
sdílejte:
4 minut čtení
sdílejte:

aneb Mexický úspěch Pražského filharmonického sboru a Martina Slavíka 

Venit, cantavit, vicit, neboli Přišel, zazpíval a měl obrovský aplaus. Kdo? Martin Slavík, člen Pražského filharmonického sboru. Kde? Mexico City. Kdy? 26. října. Ale od začátku.

Ve středu 22. října odjel Pražský filharmonický sbor se svým šéfsbormistrem Lukášem Vasilkem na turné do Mexika (první v historii sboru), odkud bude 29. října pokračovat do Spojených států. V Mexiku Pražský filharmonický sbor vystupuje s Orquesta Fiharmónica de la UNAM pod taktovkou i u nás dobře známého, mezinárodně renomovaného britského dirigenta Jana Lathama-Koeniga. Od odjezdu Pražského filharmonického sboru uplynulo šest dní, sbor slavil úspěchy v mexickém městě Guanaujuata (Janáčkova Glagolská mše) a v Mexiko City (Mozartovo Requiem). Pak přišla neděle 26. října, v poledne v Sala Nezahualcóyotl byla na programu koncertu Glagolská mše (mimochodem v Mexiku zazněla vůbec poprvé!) a pak už se přiblížila hodina večerního koncertu s Mozartovým Requiem. Padesát minut před začátkem koncertu oznámil Janu Lathamovi-Koenigovi tenorista, interpret sólového partu, indispozici. A protože náhoda přeje připraveným, jak by o tom mohla vyprávět řada umělců, ale i vědců, třeba Otto Wichterle, Lukáš Vasilek navrhl panu dirigentovi, aby kvarteto sólistů doplnil člen Pražského filharmonického sboru Martin Slavík. Když pořadatel oznámil z pódia změnu tenoristy, celý sál Martina podpořil velkým potleskem. A v závěru koncertu neměly ovace konce… Martinovi tleskalo dva tisíce posluchačů a samozřejmě všichni kolegové, členové Pražského filharmonického sboru i sólisté sopranistka Anabel De La Mora, mezzosopranistka Guadulape Paz a basista Josue Ceron. Hodně gratulací dostal Martin „virtuálně“, přes facebook, od svých blízkých doma, ale také například od amerického barytonisty Garyho Simpsona. Martin Slavík absolvoval katedru sólového zpěvu na Fakultě umění Ostravské univerzity, hostoval v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a ve Slezském divadle v Opavě, účinkuje v Hudebním divadle v Karlíně. Kromě Pražského filharmonického sboru se věnuje také sólové koncertní činnosti. O svých pocitech ze sólového debutu v Mexico City napsal dlouhý facebookový „dopis“, z něhož vybíráme:

„Mozartovo Requiem jsem měl možnost si poprvé zazpívat před pár lety v malém kostelíčku v Praze-Modřanech. Mám tuto Mozartovu skladbu moc rád díky její krystalické čistotě, která je protipólem Mozartova bujarého života, proto jsem neváhal ani minutu, když jsem dostal nabídku narychlo zaskočit za indisponovaného sólistu, zřejmě zapůsobila ona velká skvrna na slunci :-)! Okamžitě jsem cítil lehké chvění, které mě provázelo až k prvním tónům, kdy zmizelo a já si začal koncert pořádně užívat. Zpívalo se mi skvěle, a to i přes značný výškový rozdíl – Mexico City je ve výšce přes 2000 m n. m. Dirigent Jan Latham-Koenig pojal dílo klasicky, což přispělo k mému klidu. Uvědomoval jsem si, že nemám jen šanci ukázat, že na to mám, ale že mám i další možnosti. Především konečně si poslechnout PFS live v plné síle! Musím přiznat, že jsem měl husí kůži společně s diváky. Úroveň sboru je díky sbormistru Lukáši Vasilkovi opravdu vysoká a PFS právem patří mezi světové TOP sbory!“Celému sboru přejeme mnoho úspěchů na dalších koncertech!

www.filharmonickysbor.cz

Foto Radim Dolanský

TémataLukáš VasilekMartin SlavíkPražský filharmonický sbor
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Liberecká Popelka je „jiná“
Další článek Není koncert jako koncert
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up