Norma jako jedinečné drama duší

Před premiérou nového nastudování Belliniho opery na scéně pražské Státní opery  Alfred Einstein prohlásil, že „kdokoli odchází z představení Normy, aniž by byl až po…

Boitův solitér Mefistofeles

„Neexistují ani neznámí, ani nepochopení géniové. Proti tomu se staví přírodní zákon, ten, jenž praví, že dav smrtelníků více potřebuje velké duchy, než velcí duchové…

Venit, cantavit, vicit

aneb Mexický úspěch Pražského filharmonického sboru a Martina Slavíka  Venit, cantavit, vicit, neboli Přišel, zazpíval a měl obrovský aplaus. Kdo? Martin Slavík, člen Pražského filharmonického…

Na cestě k Salome

Německý císař Vilém II. vyjádřil hluboké politování nad tím, že jeho berlínský dvorní kapelník Richard Strauss (1864–1949) složil Salome; prohlásil, že si tím jeho oblíbený…

Pucciniho Vlaštovka měla vždycky pověst popelky

Vedle ostatních veleúspěšných oper Giacoma Pucciniho (1858–1924) měla Vlaštovka vždycky pověst popelky. Proč? Kvůli své žánrové nevyhraněnosti? Opera – opereta, napůl Růžový kavalír (okořeněný La…

Stravinského oslava jara ve Státní opeře

Ve Státní opeře bude dvakrát v koncertní verzi uvedena Persefona Igora Stravinského, a to 23. a 28. května; první provedení se uskuteční v rámci Mezinárodního hudebního festivalu…