Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Brněnští zpět z Ománu, Rusalka se líbila
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Brněnští zpět z Ománu, Rusalka se líbila

ČTKredakce
Publikováno 12/05/2014
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Potleskem vestoje odměnilo publikum v Ománu operu Antonína Dvořáka Rusalka, kterou v tamní metropoli Muscat dvakrát provedlo Národní divadlo Brno. Prestižní zájezd do oblasti, která je pro české umělce prakticky neprobádaná, se připravoval dva roky. Bylo to vůbec první uvedení české opery na Arabském poloostrově.V Muskatu brněnští divadelníci našli spontánně reagující publikum, perfektní zázemí, sál s výbornou akustikou a personál se zkušenostmi z předních světových scén.Divadelníci se před zájezdem obávali daleké cesty, připravovali se také na vysoké teploty kolem 40 stupňů Celsia. Horko je ve spojení s pobytem v klimatizovaných prostorách nepříjemné hlavně pro pěvce, nakonec ale nikdo neonemocněl a všichni byli při představeních 8. i 10. května v dobré kondici. To ocenila i tamní ředitelka Christina Scheppelmann.Režisér Vladimír Morávek brněnskou Rusalku pojal jako oslavu lásky, která je silnější než smrt, a odpuštění, jež překoná nenávist. Klasické látce vtisknul osobitou režijní koncepci a výtvarnou stylizaci. Z technických důvodů i kvůli odlišným společenským zvyklostem v muslimské zemi divadelníci inscenaci mírně upravili. Kostýmy například musejí v Ománu zakrývat ramena a nohy. Rusalka sice může zpívat Líbej mě, líbej, ovšem polibek si musí odpustit.Sultanát Omán je přímořský stát na jihovýchodě Arabského poloostrova. Vládcem muslimské země je dědičný absolutistický monarcha. Jakožto milovník vážné hudby a umění nechal v Muscatu vybudovat umělecký komplex spojující divadlo s koncertní síní, zahradami a luxusním zázemím.Provoz Royal Opera Hall v Muscatu byl slavnostně zahájen v říjnu 2011, a to operou Turandot. V první sezoně se tam představili například pěvci Plácido Domingo, Renée Fleming, Andrea Bocelli, violoncellista Yo Yo Ma, Londýnská filharmonie a další špičky vážné i jazzové hudby.
Foto ND Brno, Khalida Al Busaidi, archiv 

TémataNárodní divadlo BrnoOpera Národního divadla BrnoRoyal Opera House MuscatRusalka
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Čtvrtstoletí primabaleríny Klimentové: velké úspěchy i odříkání
Další článek Tanhäuser, ale ne od Wagnera
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up