Norman Lebrecht: Zpívají ptáci hlasitěji?
První z příspěvků britského hudebního kritika a publicisty Normana Lebrechta pro Operu PLUS čerpá ze zkušenosti snížené hladiny hluku v době koronavirových omezení. Zpívali dříve…
Britský hudební publicista Norman Lebrecht je světově nejvirálnějším hudebním kritikem. Jeho vlastní portál Slippedisc naštíví měsíčně přes 2 miliony unikátních návštěvníků. V České republice se zapsal do povědomí knihou Mýtus jménem Maestro (Polyart, Praha 2003), ve které odhaluje zákulisí dirigentské profese. O rok později vyšel v češtině jeho biografický román Píseň jmen. Pravidelně spolupracuje s BBC jako komentátor významných hudebních událostí, jeho poslední knižní bestseller je Why Beethoven? Mimo to se celoživotně věnuje studiu života a děl Gustava Mahlera. Kromě odborného významu jeho osobnosti je třeba také zmínit společenské kontroverze s umělci (Yuja Wang – 2020), nebo soud s ředitelem Naxos Records Klausem Heymannem (2007), v obou případech se jednalo o Lebrechtovu nesmlouvavou a příkrou kritiku PR strategií na hraně nebo nemorálních obchodních praktik nahrávacího průmyslu.
Norman Lebrecht spolupracuje Operou PLUS od roku 2020. Je v pravidelném kontaktu s naší redakcí, přebírá od nás některé zprávy, často si ověřuje a upřesňuje informace o českém hudebním dění a přijímá od nás podněty o zajímavých nahrávkách z českého prostředí. Pro Operu PLUS píše eseje a také nám poskytuje svůj nekonečný cyklus Album týdne.
První z příspěvků britského hudebního kritika a publicisty Normana Lebrechta pro Operu PLUS čerpá ze zkušenosti snížené hladiny hluku v době koronavirových omezení. Zpívali dříve…