Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Rami Be’er
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena

Rami Be’er

Rami Be'er (narozen 1957) je izraelský tanečník, choreograf a umělecký ředitel prestižní společnosti Kibbutz Contemporary Dance Company, která patří mezi přední světové soubory moderního tance. Narodil se do rodiny hudebníků v…

Publikováno 07/09/2025
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Rami Be’er (narozen 1957) je izraelský tanečník, choreograf a umělecký ředitel prestižní společnosti Kibbutz Contemporary Dance Company, která patří mezi přední světové soubory moderního tance. Narodil se do rodiny hudebníků v kibucu Ga’aton v severním Izraeli a původně studoval violoncello, než se věnoval tanci a choreografii.

Životopis

Be’er se narodil v roce 1957 v kibucu Ga’aton do rodiny přeživších holocaustu, kteří přišli z Maďarska do Izraele v roce 1948. Vyrůstal v umělecky zaměřené domácnosti – jeho otec byl architekt a houslista, matka knihovnice, a všechny děti v rodině hrály na hudební nástroje. Rami hrál na violoncello a dodnes se s rodinou schází k hraní komorní hudby. Ve třech letech začal studovat tanec u Yehudit Arnon, zakladatelky taneční společnosti. Po vojenské službě v roce 1980 vstoupil do Kibbutz Contemporary Dance Company jako tanečník a choreograf. V roce 1987 byl jmenován domácím choreografem a asistentem uměleckého ředitele, v roce 1996 pak převzal vedení společnosti po odchodu Yehudit Arnon do důchodu.

Tvorba

Be’erův choreografický styl je ovlivněn středoevropským expresionismem a americkým moderním tancem. Jeho díla často zabírají celý večerní program a jsou konstruována jako koláž kolem ústředního tématu spojeného se současnou realitou. Vytvořil více než 50 děl pro KCDC a choreografoval také pro prestižní mezinárodní soubory včetně Batsheva Dance Company, Hungarian National Ballet či Staatsballett Berlin. Mezi jeho významná díla patří „Reservist Diary“ (1989) o etických dilematech izraelského vojáka, „Aide Memoire“ (1994) inspirované rodinnou historií přeživších holocaustu, nebo „Real Time“ (1991) o proměnách kibucního hnutí. Be’er se podílí také na scénickém a světelném designu svých choreografií.

Význam

Be’er je považován za jednoho z nejdůležitějších současných choreografů a významně přispěl k mezinárodnímu uznání izraelského tance. Pod jeho vedením se KCDC stala celosvětově uznávanou společností vystupující v nejprestižnějších divadlech od Sydney Opera House po Kennedy Center ve Washingtonu. Založil také International Dance Village na kibucu Ga’aton, které se stalo centrem tanečního vzdělávání pro studenty z celého světa. Získal řadu ocenění včetně Lifetime Achievement Award od Ministerstva kultury a sportu Izraele v roce 2021.

Zajímavosti

Be’er je často označován jako „politický choreograf“ pro své odvážné uchopení kontroverzních společenských témat v choreografiích. V roce 1994 založil druhou společnost KCDC 2 zaměřenou na představení pro děti a mládež, včetně adaptací klasických děl jako „Petr a vlk“ nebo „Karneval zvířat“. Kromě tance se věnuje také výtvarné tvorbě – kreslení a sochařství, což se odráží v jeho scénických designech.

Související články

Azyl: Sveřepá a sevřená dokonalost

Festival Divadelní svět Brno letos opět prokázal, že vrcholy sezony se nezdolávají pouze v hlavním městě. Velkolepý návrat věhlasné Kibbutz Contemporary Dance Company do…

Týden s tancem

Pozvánky ze světa tance a pohybového divadla: tanec na festivalu Divadelní svět Brno, premiéra ProART Company o I. V. Psotovi, premiéra v brněnském prostoru…

Kibbutz zatančil znepokojivou vizi současnosti

V rámci festivalu Divadelní svět se 16. a 17. května v brněnském Janáčkově divadle představil proslulý izraelský soubor Kibbutz Contemporary Dance Company s relativně…

Týden s tancem ve znamení festivalů: Praha, Brno, Olomouc – kdy a kam na tanec?

Týden s tancem (19) - od 10. do 16. května 2017. V dnešním vydání najdete: Festival tanečních filmů. Současný tanec na Divadelní Floře Olomouc.…

S Igorem Vejsadou nejen o tanečních návratech

Premiéra nového triptychu Pražského komorního baletu Mystérium času je ohlášena právě na dnešní večer. Není již žádným tajemstvím, že do své choreografie Chvilka POEzie…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek David Bazika
Další článek Jeff Beal
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up