Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Hudba 17. a 18. století nejen v barokních interiérech
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaZ domova

Hudba 17. a 18. století nejen v barokních interiérech

Přesně za měsíc, 18. září 2019, začíná v Brně unikátní cyklus staré hudby Bacha na Mozarta!. Je jediný svého druhu na Moravě a v jeho osmé sezoně jej ozdobí novodobé premiéry, světoznámé tituly, ale třeba i barokní módní přehlídka. Pozoruhodná jsou také místa, kde se koncerty konají – Besední dům, kostel sv. Michala či katedrála sv. Petra a Pavla.

redakce
Publikováno 17/08/2019
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Brno – Petrov (foto Zdeněk Porcal, Studio Flusser)

Renomovaný evropský soubor Czech Ensemble Baroque pod taktovkou Romana Válka už osmým rokem realizuje velký abonentní cyklus staré hudby Bacha na Mozarta!. Cyklus tradičně konfrontuje nejznámější světová díla s díly neprávem zapomenutými v hudebních archívech. Unikátní počin atraktivní formou a na špičkové interpretační úrovni přibližuje hudbu klasiků 17. a 18. století dnešnímu posluchači.

Každý koncert má svůj příběh. Vždy jsou osobně přítomni mistři Bach i Mozart, kteří pohotově glosují počiny svých kolegů komponistů a uvádějí je do historických kontextů. Na závěrečný koncert nadcházející sezony, na Bachovy kantáty, zavítá také Anna Magdalena Bachová a povypráví o soužití s géniem.

Katedrála na Petrově, Brno (foto Zdeněk Porcal / Studio Flusser)

Celkem tři koncerty sezony, včetně zahajovacího, proběhnou v kostele svatého Michala, který návštěvníci mohou spatřit v raně barokním hávu, jak jej zanechala přestavba ze 17. století. Došlo při ní k otočení orientace kostela, takže na rozdíl od ostatních směřuje svým oltářem k západu a kůrem k východu.

Posluchači nejočekávanější skladba sezony, Mozartovo Requiem, bude provedena v impozantním interiéru katedrály na Petrově. Chrám v průběhu staletí měnil své podoby, z gotické přes barokní až po novogotickou, ale interiér chrámu má převážně barokní tvář. Charakteristické věže, tvořící panorama Brna, které známe i z desetikorunové mince, byly vystavěny až v roce 1906.

Czech Ensemble Baroque v Besedním domě (zdroj CEB)

Čtyři koncerty se uskuteční na tradičním místě – ve velkém sále Besedního domu, kterému se říká brněnský Musikverein. Byl postaven v historizujícím neorenesančním stylu podle návrhu téhož architekta, Theophila von Hansena, v letech 1870–1873.

TémataBacha na MozartaCzech Ensemble BaroqueRoman Válek
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek O taneční kritice (4): Síla v mnohosti a infiltrace zvenčí; o postavení tanečního umění
Další článek V Praze dnes začíná druhý ročník hudebního festivalu Věčná naděje
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up