Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Piotr Beczała: Dnes už se na scéně nemůžete nechat nalíčit na mouřenína
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
OperaOsobnosti

Piotr Beczała: Dnes už se na scéně nemůžete nechat nalíčit na mouřenína

Světoznámý tenorista Piotr Beczała si ve svém včerejším interview pro Aargauer Zeitung postěžoval, že společenská vlna Black lives matter omezuje prostředky klasického operního divadla.

redakce
Publikováno 05/07/2020
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
Piotr Beczała (foto Johannes Ifkovits)

Především u role Otella a podobných, považuje její ztvárnění za značně zkomplikované. „Je směšné, že nebude možné v divadlech nalíčit Otella tmavou barvou. To chcete někomu zakazovat se načernit? Zakažte Butterfly si nalíčit šikmé oči. Je to ubohé, i když důvody chápu.“

Piotr Beczala oceňuje filmovou produkci Otella Franca Zefirelliho z roku 1986 s Plácidem Domingem. Důležitou složkou opery je také herectví, které doplňují vizuální prostředky. Pokud se jich dobrovolně vzdáme, omezí to emocionální dopad. Opera je složené umělecké dílo, každá složka je podle Piotra Beczały stejně významná, stejně tak i černý hrdina.

Plácido Domingo sám konstatoval, že na počátku se nechal nalíčit pouze lehce. Čím více však na roli pracoval, tím více pociťoval, že tragiku této postavy vyjadřuje právě její barva kůže a proto přidával na intenzitě líčení.

TémataBlack Lives MatterPiotr BeczałaSEZ
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Festival Za dveřmi rozžije pražské ulice a Nultý bod se letos uskuteční v Invalidovně
Další článek Album týdne Normana Lebrechta: Alexander Zemlinsky – Malá mořská víla
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up