Také o letošního Dalibora byl v Šárce obrovský zájem

Tísíce diváků přilákal v první zářijové nedělní odpoledne do pražské Šárky Smetanův Dalibor. Představení se uskutečnilo pod širým nebem, v místě někdejšího přírodního šáreckého divadla, které existovalo v letech 1913 až 1922, resp. 1924, kdy zcela zaniklo. Podrobnější historii tohoto divadelního areálu jsme zmínili před nedávnem v článku, který najdete zde. Tradici hraní divadla v Šárce vzkřísily roku 2005 Jana Divišová a Renée Nachtigallová z Originálního hudebního divadla Praha, s vydatnou podporou Městské části Praha 6 a také Národního divadla. V novodobé historii každoročního uvedení některé z českých oper v pražské Šárce, vždy počátkem září o víkendovém odpoledni, byl po Smetanově Prodané nevěstě (2005, 2006), Dvořákově Rusalce (2007, 2008), Dvořákově Jakobínovi (2009) a Smetanově Libuši (2010) letošní Smetanův Dalibor již sedmým představením v tomto místě. Titulní roli ztvárnil slovenský tenorista Michal Lehotský, Vladislava zpíval Martin Bárta, Beneše Luděk Vele, Miladu a Budivoje plzeňští sólisté Ivana Šaková a Pavel Horáček. Jako Jitka zvláště zaujala Jana Sibera z pražské Státní opery (ta nechyběla zatím u žádného z novodobých šáreckých představení), spolehlivým Vítkem byl Aleš Briscein. V čele orchestru Státní opery Praha stanul v Šárce také ostřílený Jan Chalupecký, sborové party obstaral Kühnův smíšený sbor se sbormistrem Markem Vorlíčkem.

Podle informací pořadatelů sledovalo letošního Dalibora v Šárce okolo čtrnácti tisíc diváků, čímž byl vyrovnán předloňský rekord Jakobína. Vedle příznivého letního počasí a stále rostoucí obliby operních představení v Šárce sehrála bezpochyby také své už desetiletá absence této Smetanovy opery v repertoáru opery Národního divadla, poté, co někdejší kontroverzní Pitínského inscenace musela být záhy po své premiéře z programu stažena.

Tuto neděli směřovaly do Šárky na Dalibora davy lidí už několik hodin před stanoveným začátkem, ve snaze zajistit si co možná nejlepší místo, mnozí z návštěvníků byli ti dříve narození. Nechyběly ale ani kočárky s malými dětmi či jízdní kola, k vidění byli i psi. Začátek opery desítky zájemců nakonec nestihli, protože v místě vstupu do areálu se již připravovali zpěváci, někteří z nich na koních, k úvodní scéně.

K uvedení Smetanova Dalibora v pražské Šárce se vrátíme podrobnou recenzí v úterním Operním panoramatu Heleny Havlíkové.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
17 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments