Týden s tancem

AKTUALITY
Festival KoresponDance začíná svou hlavní část ve Žďáru nad Sázavou
Již dnes se pomalu začne rozjíždět ždárská část festivalu KoresponDance. Performeři Tilde Knudsen, Markéta Stránská, Benjamin Richter a Roman Zotov-Mikshin budou tvořit přímo v ulicích, budou se objevovat a zase mizet v nahodilých časech na předem neznámých místech. KoresponDance tak pár dnů před hlavními festivalovým dny vyrazí do centra Žďáru nad Sázavou vstříc svému publiku.
Hlavní program odstartuje v pátek 15. července. Letos je koncipován do čtyř bloků, které budou samostatně tvořit komorní festivaly. Do každého bloku jsou zařazeny 3 velká představení, ukázka z mezinárodního komunitního projektu ŽďárUrban a multimediální projekt Jany Bitterové a Iana Biscoe Collectron. K vidění bude jako vždy nový cirkus, tanec i pohybové divadlo, a to v evropském obsazení. Ze Španělska přijede akrobatický duet Gracie May Marshall a Cristian Fierro s představením Fling. Dekomponované žonglování v tzv. during performance TAKTiL uvede Benjamin Richter z Rakouska, své oceňované sólo přiveze James Batchelor, Australan působící v Berlíně. Druhý blok zahrnuje první reprízy na KoresponDance Praha premiérovaného představení britského Etta Ermini Dance Theatre Oqda, pohybové zpracování magického příběhu Alenky v říši divů představí Dánka Tilde Knudsen a druhou during performance Ferst Dadler je venku v letošním programu v premiéře uvede uskupení Ferst Dadler.
Po loňské spolupráci s Festivalem tanečních filmů je letošní program projekcí rozšířen o spolupráci také s norským festivalem RIFF. Páteční a sobotní pozdní večer tak bude ve znamení Letního tanečního kina, v pátek pod taktovkou ředitelky Festivalu tanečních filmů Jany Návratové, která sama provede kurátorským výběrem krátkých snímků pod názvem Landcape. Sobotní večer pak bude patřit R.E.D. International Film Festival a jejich výběru.
KoresponDance letos myslel i na profesionální tanečníky a kromě tradičního programu workshopů a dílen pro děti a veřejnost zařadil i sérii MasterClass, které povedou hosté festivalu Antonio Airbues, James Batchelor a Roman Zotov-Mikshin.
Celý program je k dispozici na korespondance.cz

Brněnský balet na Biskupském dvoře tento týden s Romeem a Julií
Od 14. do 18. července 2021 se baletní soubor NdB se přesouvá na Biskupský dvůr, kde bude každý večer vystupovat jako součást Léta na Biskupském dvoře 2021 s inscenací Romeo a Julie. Navazuje na předchozí úspěšné projekty Letní baLetní koktejl na Biskupském dvoře (2017, 2019) a na nádvoří hradu Špilberk (2018). Tentokrát však zvolil legendární celovečerní titul Romeo a Julie, který diváci kvůli nouzovému stavu nemohli již rok vidět na domovské scéně v Janáčkově divadle. Historický vzhled Biskupského dvora pod brněnským Petrovem doslova vyzývá k uvedení titulů, jako je nejslavnější shakespearovský příběh lásky.
Neoklasická verze Mária Radačovského, v režii Martina Glasera, scénografii Marka Hollého a kostýmech Alexandry Gruskové, na nádhernou hudbu Sergeje Prokofjeva a ve spojení s oblohou plnou letních souhvězdí, bude zaručeně nezapomenutelným zážitkem. Inscenátoři vytvořili pro tento letní projekt novou scénografii na míru Biskupského dvora. Baletní dílo, které je s Brnem neodmyslitelně spojeno díky světové premiéře v Mahenově divadle (tehdejším divadle Na hradbách) v roce 1938, tak zavítá na další místo.
Taneční zpracování Shakespearova dramatu je velmi oblíbené a mnozí proslulí choreografové vytvořili během 20. století legendární inscenace hrané po celém světě dodnes. Důvod, proč tomu tak je, lze hledat nejen ve věčně rezonujícím tématu tragické lásky, ale i v nádherné hudbě Sergeje Prokofjeva, která je považována za jeden z nejkrásnějších baletních opusů vůbec. „Přestože se náš příběh neodehrává v historických kulisách a kostýmech renesanční Verony, ctí inscenátoři Shakespearovo drama a jeho hlavní motiv prvního vzplanutí lásky dvou mladých lidí. Dominantním tématem baletu je ale nepřátelské rozdělení společnosti, z jejichž protipólů oba milenci pocházejí. Záměrem tvůrců bylo zpracovat předlohu jako současné taneční drama, aktuální, rezonující s dobou i vkusem dnešního baletního diváka,“ uvádějí tvůrci.

Absolventi Duncan Centre v Divadle Archa s choreografií Sashy Waltz
Choreograf Jiří Bartovanec a mladí absolventi konzervatoře Duncan Centre reprízují jednu z posledních choreografií Sashy Waltz, Kreatur, v pondělí 19. července v Divadle Archa. Mladí tanečníci z pražské konzervatoře Duncan Centre dostali před časem jedinečnou příležitost se blíže seznámit s jednou z nejnovějších choreografií Sashy Waltz, aby získali živou zkušenost se soudobými choreografiemi od světoznámých tvůrců. Představení Kreatur přivezl do České republiky jeden z jejích tanečníků a spolupracovníků Jiří Bartovanec. Choreografovi se podařilo získat svolení k nastudování představení, které v originále tančí 14 tanečníků. Premiéra se konala před rokem v rámci festivalu Tanec Praha, naši recenzi si můžete přečíst zde.

V Olomouci probíhá festival nového cirkusu Cirkuskus
Od 10. do 19. července se olomoucké Letní kino stává v produkci Divadla na cucky dějištěm novocirkusového festivalu. Včera jej svým vystoupením zahájil soubor Losers Cirque Company. Festival představí celkem pět večerních představení, sedm workshopů, čtyři DJ sety a dvě filmové projekce, z nichž jednu živě doprovodí Moravská filharmonie Olomouc.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]