Ostrava: Dvořákovský písňový maraton

    Antonín Dvořák: najstarší maratónec světa  „Byl pozdní večer, první máj, večerní máj, byl Dvořáka čas.“ Takto nejako sa dali parafrázovať slová klasika pri návšteve  Divadla…

    Proč (ne)hrát Jenovéfu

    Schumannovu jedinou operu Jenovéfa (Genoveva), zkomponovanou v letech 1847 a 1848 jsem poprvé slyšela a viděla jako soutěžní snímek na televizním festivalu Zlatá Praha v roce 2009.…

    Operní rarita v Ostravě

    Jediná opera Roberta Schumanna Genoveva podle předlohy Christiana Friedricha Hebbela, která se poprvé hrála s nevalným ohlasem v roce 1850 pod Schumannovou taktovkou v Lipsku…

    Osobnosti české opery: Jaroslav Vogel

    11. ledna uplynulo sto dvacet let od narození jedné z mimořádných osobností českého hudebního života dvacátého století – dirigenta, dlouholetého šéfa ostravské opery, mimořádně erudovaného…

    České operní divadlo dříve a dnes

    Když se probírám dějinami provozování opery v Čechách a na Moravě a osudy jejich představitelů, stále znovu si uvědomuji, k jak velkým změnám došlo a dochází v životě…

    Týden s hudbou (37)

    Co přinese tento týden Výrazné tváře současného světového jazzu se představí brněnskému publiku. V pondělí v Besedním domě zahrají americký klavírista Dan Tepfer se saxofonistou Benem…

    Ostravská Mirandolina v Praze

    Mirandolina ammirativa 1/ nebo představení se stylovými problémy? Dojmy zaujatého diváka Glosa k provedení opery Bohuslava Martinů ve Stavovském divadle 7. ledna 2014 Hostování operního souboru Národního…

    Týden s hudbou (36)

    Co přinese tento týden Tříkrálový koncert k Roku české hudby 6. ledna v pražském Obecním domě zakončí patnáctý ročník festivalu České doteky hudby. Program koncertu…

    Mirandolina Bohuslava Martinů v Ostravě

    Charakteristickým rysem oper Bohuslava Martinů je jejich rozdílnost, pestrost forem a stylů - a to nejen hudebních. Každá je z jiného soudku, každá je komponovaná s vyhraněným…