Plzeňské divadlo se dohodlo na spolupráci se studenty

Stáže studentů nejrůznějších oborů, nabídka výhodnějšího vstupného i spolupráce při průzkumu v terénu budou náplní dohody, kterou mezi sebou dnes uzavřeli zástupci plzeňského Divadla J. K. Tyla a studentské komory akademického senátu Západočeské univerzity. Spolupráce má umožnit mladým lidem praktické procvičení jejich vědomostí a schopností v prostředí divadelních provozů, ale také nalákat na představení mladou generaci, která divadlu mezi stálým obecenstvem spíše chybí. Novinářům to v úterý řekl ředitel divadla Martin Otava a zástupce studentů Martin Volf.

Divadlo zároveň představilo prostor infocentra, které začne v květnu a červnu se zkušebním provozem. Zájemci se v něm dozvědí veškeré informace o programu a jednotlivých představeních, časem se počítá i s prodejem vstupenek přes den.

Plzeňské divadlo je v České republice unikátní vysokým počtem držitelů abonentek, je jich kolem deseti tisíc a mají často i dědičná sedadla, připomněl ředitel. „Abonenti je úžasná armáda loajálních diváků, velice zkušených, všichni ale patří do starší věkové kategorie,” doplnil šéf obchodního útvaru Ondřej Rudolf. Mezi předplatiteli chybí generace vysokoškoláků i lidí kolem třiceti až čtyřiceti let. Ne všem ale systém předplatného s danými termíny vyhovuje. Na tyto skupiny se proto chce divadlo zaměřit a přilákat je. Podle Rudolfa se průměrná obsazenost divadla drží kolem devadesáti procent, nejvíc táhnou muzikály, operety, velké opery či komedie Antonína Procházky. U méně známých moderních inscenací je návštěvnost i mezi sedmdesáti a osmdesáti pěti procenty a i ně by divadlo rádo nalákalo střední generaci.

Nemáme správnou analytiku našich diváků, nevíme přesně, kdo to jsou, kdo od nás kupuje lístky, jakým způsobem, jak se rozhodují. Připravujeme proto se studenty větší výzkumně-analytický projekt, kdy oni by nám pomohli tyto výzkumy realizovat,” řekl Rudolf. Studenti mohou nabídnout vše, co je k takovému průzkumu třeba – sociology, terénní pracovníky, analytiky, strukturu informačních technologií a podobně. Podle výsledků průzkumu by se pak mohla vytvářet na míru dané skupině i marketingová strategie divadla.

Další částí spolupráce Západočeské univerzity a divadla jsou praxe. Zapojit by se mohli podle Volfa například studenti Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara, studenti z pedagogické, filozofické či ekonomické fakulty. Přesné podmínky a počty studentů se budou teprve dojednávat. Divadlo navíc od příštího roku nabídne každému novému studentovi voucher na jedno zvýhodněné vstupné za cenu do čtyřiceti korun.

Foto archiv

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]