V Brně skončil Velikonoční festival duchovní hudby
Závěrečným koncertem z díla rakouského skladatele Antona Brucknera dnes v brněnské katedrále na Petrově vyvrcholil 24. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby. Návštěvnost za celý festival byla vyšší než při minulém ročníku, prodalo se přes 2000 lístků. Ředitelka pořádajícího orchestru Marie Kučerová dnes před zahájením závěrečného koncertu řekla návštěvníkům, že na festivalu zazněly výjimečné kompozice ve výjimečných kombinacích.
Většina koncertů byla téměř vyprodána. Velký zájem vzbudil zahajovací koncert se Stabat Mater francouzského skladatele Francise Poulenca a Miserere Estonce Arvo Pärta, dále Bachovy Janovy pašije a tři Temné hodinky – tedy koncerty v pozdní večerní hodinu při svíčkách. Do posledního místa byl vyprodán varhanní recitál Christiana Schmitta.
“Přitom jsme letos nenabízeli známé osobnosti typu Ivy Bittové nebo obecně známé skladby, jako jsou Dvořákova Stabat Mater a Janáčkova Glagolská mše, ale poněkud náročnější program,” řekla mluvčí brněnské Filharmonie Lenka Němcová.
Dnes program festivalu uzavřely díla rakouského skladatele Antona Brucknera včetně Mše č. 3 nebo Žalmu pro soprán, sbor a orchestr. Filharmonii Brno vedl její šéfdirigent Aleksandar Marković. Podle něj Brucknerova hudba popisuje nepopsatelné. “Jeho hudba je čisté vyjevení tajemství života. Krásnější konec Velikonočního festivalu si dokážu jen stěží představit,” uvedl šéfdirigent ke koncertu. Ten sledovala naplněná katedrála. Posluchači odměnili účinkující včetně sopranistky Lívie Obručník Vénosové několikaminutovým potleskem.
Foto archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]