Maki Namekawa a Dennis Russell Davies představí v klavírním recitálu skladby tří minimalistů
Základem Reichovy skladby Piano Phase je jednoduchý motiv sestávající z dvanácti tónů, opakovaný nejprve jedním klavíristou. Druhý se k němu po chvíli přidá a po několika opakováních nepatrně zrychlí, čímž se proti spoluhráči posune o jednu notu. „Tak začnou vznikat kombinace, v nichž se původní motiv rozplývá – a opakují se tak dlouho, dokud se jako v kruhu oba hráči nevrátí do unisona. Provedení skladby vyžaduje od interpretů maximální koncentraci, aby dosáhli skutečně postupného zrychlování,“ zdůraznil muzikolog Matěj Kratochvíl.
Hallelujah Junction. Název dálničního odpočívadla uprostřed vyprahlé krajiny u hranic Kalifornie a Nevady. „Příklad dobrého názvu, který čeká na svoji skladbu,“ okomentoval svoje dílo z roku 1996 John Adams. Na minimalismu ho zajímá především rytmická energie, ve srovnání s Reichem se však zřetelněji obrací k tradičnějším hudebním strukturám a přijímá například i vlivy jazzu. Glassova skladba Four Movements for Two Pianos vznikla v roce 2008 právě pro Namekawu a Daviese. „Všechny věty jsou vystavěny z krátkých motivů, do nichž jsou postupně přidávány nové tóny, čímž se harmonická struktura skladby postupně proměňuje,“ popsal dílo Kratochvíl.
Koncert se koná v sobotu 23. března od 19. 30 v Besedním domě. V předprodeji a na webu je ještě k dostání posledních pár vstupenek. „Chceme vyjít vstříc těm, na které se nedostalo. Vstupenky do sálu i na přístavky rychle zmizely, uvolnili jsme tedy do prodeje ještě jednu řadu,“ uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]