Česká filharmonie vstoupí do Nového roku ve vídeňském rytmu
V áriích z operet Netopýr, Vídeňská krev či Veselá vdova se představí mladá kyrgyzská sopranistka Katharina Konradi, která s Českou filharmonií a v Praze vystoupí poprvé. V nové úpravě Měsíční hudby z finální scény Capriccia, poslední dokončené opery Richarda Strausse, se k prvnímu českému orchestru přidá hornista Radek Baborák. Večerní Novoroční koncert vysílá Česká televize 1. ledna 2022 od 20:00 hodin na programu ČT art, zhlédnout ho bude možné i na sociálních sítích České filharmonie. Moderuje Jiří Vejvoda.
„Našli bychom řadu nádherných skladeb, které se dobře hodí na Novoroční koncert. Není však tajemstvím, že skladby vídeňských autorů, zvláště pak rodiny Straussovy, mají mimořádné kouzlo. Dodnes na nás působí jejich melodické bohatství, zvuková krása i kompoziční lehkost, možná ještě více než kdykoli dřív,“ říká dirigent Manfred Honeck, který ve Vídni vystudoval hudební akademii a působil i ve violové sekci Vídeňských filharmoniků a orchestru Vídeňské státní opery. „Rychlé polky se budou střídat s idylickými tematickými kusy a uslyšíte i skladby inspirované přírodou. Záleželo mi na tom, abychom do programu zařadili také Franze Lehára, od jehož narození loni uplynulo sto padesát let. Lehára učil kompozici mimo jiné Antonín Dvořák, který mu po prostudování dvou jeho skladeb v roce 1887 řekl: ‚Pověste housle na hřebík a radši skládejte.‘ A skutečně, jeho melodie, známé především ve světě operety, okouzlují a naplňují úžasem publikum až do dnešních dnů,“ zdůrazňuje častý host České filharmonie Manfred Honeck, který je od roku 2008 hudebním ředitelem Pittsburgh Symphony Orchestra, s nímž svou smlouvu nedávno prodloužil až do roku 2028.
Operetní árie na Novoročních koncertech zazpívá Katharina Konradi. „Opereta byla vždycky mojí srdeční záležitostí a první inscenací, kterou jsem zpívala ve stálém angažmá, byl Lehárův Hrabě Luxemburg. Na Novoročním koncertu v Praze budu mít možnost představit celou škálu emocí od lásky přes svádění až po naději na šťastný život,“ uvádí sopranistka Konradi, kterou Manfred Honeck, s nímž vystoupila v hamburské inscenaci Straussova Netopýra, považuje za „vycházející hvězdu na pěveckém nebi“.
Rodačka z kyrgyzského Biškeku je první sopranistkou této národnosti, která získala světovou proslulost jako interpretka písňového, koncertního i operního repertoáru. Pěvecké školení získala nejdříve u Julie Kaufmann v Berlíně a poté na mnichovské hudební a divadelní akademii u Christiane Iven a Donalda Sulzena. Od roku 2018 je členkou Hamburské státní opery, kde jsou jí svěřovány hlavní role; spolupráci jí však nabídly i jiné renomované operní instituce, jako například drážďanská Semperova opera, festival v Bayreuthu nebo Bavorská státní opera v Mnichově. Jako žádaná koncertní sólistka vystupovala ve významných koncertních sálech s věhlasnými tělesy. Ráda se věnuje také písňové tvorbě a komorní hudbě. V roce 2016 zvítězila v Deutscher Musikwettbewerb, soutěži, která se snaží pomoct mladým umělcům k úspěšné kariéře, a až do tohoto roku ji podporovala stanice BBC v rámci programu New Generation Artists. V březnu letošního roku vyšlo její debutové album Liebende, na němž za doprovodu Daniela Heideho zpívá Straussovy, Mozartovy a Schubertovy písně.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]