Supraphon má nového výkonného ředitele

Společnost Supraphon není jen vydavatelem hudebních nahrávek, ale také pomáhá hudebníkům v jejich kariéře od výběru repertoáru až po organizaci turné. Komplexní zastupování umělců obnáší mimo jiné spolupráci při hledání nahrávacího studia, organizaci fotografování, propagaci vydávaných fyzických nosičů nebo digitální distribuci nahrávek.
 Libor Holeček, Iva Milerová, Martin Kudla (zdroj Supraphon, foto Tony Košař)
Libor Holeček, Iva Milerová, Martin Kudla (zdroj Supraphon, foto Tony Košař)

“V tomto režimu máme pět perspektivních umělců a rádi bychom u nás přivítali i další nové talenty. Vydavatelský tým tak vlastně supluje agenturu i manažera,” uvedl nový výkonný ředitel Supraphonu Martin Kudla.

Největší domácí nahrávací společnost v září doznala změn ve struktuře vedení firmy. Dosavadní ředitelka Iva Milerová se přesunula do funkce předsedkyně představenstva, finanční a obchodní ředitel Libor Holeček se stal generálním ředitelem Supraphonu a management společnosti posílil Kudla v pozici výkonného ředitele. Podle nového vedení se nic zásadního ve filozofii a směřování největší domácí nahrávací společnosti v současné době nezmění.

Vydavatelství, které má ve svém archivu více než 130 000 nahrávek, nadále stojí na třech žánrových pilířích – popové a rockové hudbě, klasické hudbě a mluveném slovu. Pro vydavatelskou činnost má velký význam supraphonský archiv. “Vydávání reedic nebo vytváření kompilací se věnuje několik kolegů. S archivem aktivně pracujeme a systematicky zveřejňujeme katalogové nahrávky také v rámci online prostředí,” řekl Kudla.

Kromě stále populárnějšího streamingu hudby Supraphon provozuje také dva vlastní e-shopy Bontonland a Supraphonline zaměřené na online prodej fyzických nosičů a v druhém uvedeném nabízí hudbu také formou downloadu v MP3 i v bezztrátovém formátu FLAC. V roce 2015 společnost na pražském Jungmannově náměstí otevřela kamenný obchod Musicpoint pro prodej fyzických nosičů a reklamních předmětů všech významných českých i zahraničních vydavatelů.

Hudební společnost Ultraphon zaregistrovala značku Supraphon v roce 1932 jako název elektrického gramofonu. Později tak začala označovat gramofonové desky určené na export. Logo lva s lyrou stvořil grafik Václav Zajíček až v roce 1949. Supraphon se po roce 1989 z téměř monopolního státního podniku stal soukromou společností vlastněnou dvojicí podnikatelů Zdeňkem Kozákem a Milošem Petanou.

Společnost zisk, který byl v roce 2015 přibližně deset milionů korun, loni navýšila na 27 milionů korun. Na vydavatelském hudebním trhu je nyní Supraphon podle hospodářských výsledků čtvrtou firmou za zahraničními společnostmi Universal Music, Warner Music a Sony Music.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
0 0 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments