Umělecká šéfka Veronika Kos Loulová v Moravském divadle končí

Po téměř třech letech ve vedení souboru opery a operety Moravského divadla Olomouc se Veronika Kos Loulová po vzájemné dohodě s vedením divadla rozhodla ukončit své působení na pozici umělecké šéfky.
Veronika Kos Loulová (zdroj Moravské divadlo Olomouc)
Veronika Kos Loulová (zdroj Moravské divadlo Olomouc)

Veronika Kos Loulová se výrazně zasloužila o zapojení mladých a začínajících umělců různých profesí, jako jsou dirigenti, pěvci, režiséři či výtvarníci, do tvorby inscenací. Pod jejím vedením soubor opery a operety Moravského divadla Olomouc uvedl inscenace jako Rusalka (CABANI) odehrávající se ve virtuální realitě; Ad matrem (P. Erbes a B. Jedinák) – opera o hledání ztraceného chlapce podle skutečné události, tato opera získala cenu Olomouckého kraje; site-specific autorská opera napsána pro MDO s názvem Malý třesk (M. Dlab a L. Jiřička) uvedená v rámci Roku české hudby v Červeném kostele; Jenůfa (V. Kos Loulová) – koprodukce s festivalem Janáček Brno a ve spolupráci se spolkem Úsměv mámy nebo projekt Operní flashmob uváděný na různých místech. Za jejího působení měla premiéru i komická opera Zabijačka (V. Kos Loulová a J. Havelka), která vznikla v rámci doprovodného kulturního programu předsednictví České republiky v Radě EU v roce 2022 v koprodukci se Vzletem, Vosto5 a RUN OPERUN.

„Po vzájemné dohodě jsme dospěli k závěru, že nastal vhodný čas k ukončení spolupráce. Moravské divadlo si váží práce paní Kos Loulové a jejího inovativního přístupu, který přinesl mnoho cenných impulzů. Věřím, že její další kroky budou stejně inspirativní a úspěšné, jako byla její dosavadní cesta u nás,“ uvedl David Gerneš, ředitel Moravského divadla Olomouc.

Kos Loulová nastoupila do vedení operního souboru Moravského divadla v roce 2022, kdy uspěla ve výběrovém řízení s vizí přinést do olomouckého operního prostředí nové impulsy a přístupy. Díky svému inovativnímu přístupu stala nejmladší operní šéfkou v Evropě, což ji v roce 2022 přivedlo i do prestižního žebříčku „30 pod 30“ časopisu Forbes. Na své působení bude podle svých slov vzpomínat jako na příležitost inspirovat a rozvíjet operní soubor.

“S panem ředitelem se neshodneme na budoucnosti operního souboru a budoucím směřování divadla, což je přirozené a v pořádku. Olomouc budu vždy považovat za svou výraznou startovní čáru a toto období bude mít v mém srdci speciální místo,” uvedla Kos Loulová ke svému odchodu. „Ode mě a mého týmu to vyžadovalo značnou odvahu a víru ve vlastní schopnosti. Přesto jsem přesvědčena, že spolupráce s Moravským divadlem byla krokem správným směrem,“ doplnila Kos Loulová ke svému působení na olomoucké operní scéně.

Moravské divadlo Olomouc Veronice Kos Loulové děkuje za její inspiraci a kreativní přístup. Ředitel divadla David Gerneš ocenil její přínos k rozvoji souboru. „Veronika Kos Loulová přinesla do našeho souboru nejen nové pohledy na operní tvorbu, ale také odvahu k realizaci výjimečných projektů, které posunuly naši scénu,“ uvedl David Gerneš, ředitel Moravského divadla Olomouc.

Na pozici uměleckého šéfa/šéfky souboru opera a opereta je vypsáno otevřené výběrové řízení.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


5 4 votes
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments