CD: Christine Brewer – Great Strauss Scenes
Americká sopranistka Christine Brewer (1955) má na svém kontě celou řadu nahrávek, a to především repertoáru wagnerovského (Isolda v kompletním Tristanovi a Isoldě s BBS Symphony Orchestra a Donaldem Runniclesem), mahlerovského (Osmá s Birminghamským symfonickým orchestrem a Sirem Simonem Rattlem), ale též mozartovského (Donna Anna z kompletního Dona Giovanniho se Sirem Charlesem Mackerrasem). Zdaleka nejvíc je ale v její diskografii zastoupen Richard Strauss (připomeňme alespoň skvělé Čtyři poslední písně s Atlanta Symphony Orchestra a taktéž Donaldem Runniclesem). Svoji straussovskou řadu nahrávek teď sopranistka rozšiřuje svým nejnovějším CD, nazvaným Great Strauss Scenes, které vychází u společnosti Telearc.
Průrazný a přitom ne ostrý soprán Christine Brewer, v rejstřících vyrovnaný, s dobře znělými hloubkami, dostatečně plný a nosný, bez jakýchkoli známek únavy, je i pro role straussovských hrdinek jako stvořený. Hned v první ukázce, ve velké scéně Elektry a Oresta, se oproti obrovskému orchestru bez problému prosazuje a rozehrává celou škálu výrazových poloh. Při úvodním “Sei verflucht!” jde doslova mráz po zádech, jen v lyričtější pasáži v závěru (Orest! Orest!) bych si – přísně vzato – dokázal představit na několika málo místech přece jen trochu větší sytost tvořeného tónu. To scéně Barvířky ze 3.dějství Ženy beze stínu nelze v podání Christine Brewer prakticky nic vytknout. Plnost jejího zpěvu je zde přímo opojná, expresivnost výrazu fascinující, zpověď vězněné ženy je skvěle vygradována. Nejzdařilejší je ovšem závěrečný monolog Salome, který má zdaleka ne vždy slýchanou vzrušenost, živočišnou spontánnost, magickou smyslnost, ale i tak trochu zklamané rozčarování. Téhle Salome zkrátka věříme úplně každé slovo. Ozdobou CD jsou i dvě orchestrální části – mezihra z Capriccia a Tanec sedmi závojů ze Salome. Atlanta Symphony Orchestra s Donaldem Runniclesem (chtělo by se říci dvorním dirigentem Brewerové) má nejen tady opojně barevný a nečekaně plastický zvuk, s jakým se při živém provedení snad ani nemáte šanci potkat. Pravda, tempo taneční scény Salome je přece jen pomalejší, než bývá zvykem, o to víc ale pak vynikne divoká dramatičnost jeho posledních taktů. Zmínit je třeba i výtečného amerického basbarytonistu Erica Owense coby Oresta i Baraka, stejně jako i to, že booklet nahrávky mohl být sestaven méně skromně. I tak ale tohle CD lze bez rozmýšlení jednoznačně doporučit.
Christine Brewer – Great Strauss Scenes
Christine Brewer (soprán)
Eric Owens (basbaryton)
Atlanta Symphony Orchestra
Dirigent Donald Runnicles
Nahráno únor 2009
Vydáno 2010
TT: 59:10
Distributor: Classic music distribution
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]