Brittenův Albert Herring ve vídeňské Volksoper
„Májový král“ dosáhl dospělosti Zdálo by se, že komická opera Albert Herring nemá volbou námětu s ostatní jevištní tvorbou Benjamina Brittena mnoho společného, mezi vážnými,…
„Májový král“ dosáhl dospělosti Zdálo by se, že komická opera Albert Herring nemá volbou námětu s ostatní jevištní tvorbou Benjamina Brittena mnoho společného, mezi vážnými,…
S hodnocením nové inscenace Dvořákovy Rusalky ve vídeňské Státní opeře z pera tamních kritiků (náš výběr ze zahraničních recenzí najdete zde) lze jednoznačně souhlasit, pokud jde o…
O půlnoci 31. prosince 1913 padla ochranná lhůta Parsifala, výhradní právo na uvádění posledního Wagnerova jevištního díla v Bayreuthu. Ačkoli se řada představení Parsifala uskutečnila…
Na přelomu osmnáctého a devatenáctého století mělo uvádění oratorií ve Vídni tradici. V postním období, kdy se nesměla hrát opera, stála každoročně na programu díla…
„Hudba Leonarda Vinciho a Georga Friedricha Händela s vloženými áriem Nicoly Porpory, Leonarda Lea a Francesca Fea“, tak je prezentováno „autorství“ opery-pasticcia Semiramide, kterou uvedla…
Světová premiéra opery Šimona Vosečka (Neue Oper Wien) Drama Maxe Frische Biedermann a žháři (Biedermann und die Brandstifter) je prý z desítky autorových jevištních děl…
V Mozartově Únosu ze serailu, koprodukční megaprodukci Salcburského festivalu a televizní stanice Servus, všechno klaplo – s výjimkou jednoho dialogu, kdy zvukaři poněkud zaspali. Všichni…
Sopranistka Elisabeth Kulman se postarala při letošním Salcburském festivalu o rozruch, když si stěžovala na tamní drsné pracovní podmínky.Obsahem stížnosti byla špatná koordinace zkouškových časů…
Verdiho Attila v Divadle Na Vídeňce Zvídavý Friedrich Ludwig Zacharias Werner (1768–1823) ve svém rodném městě Královci poslouchal přednášky Immanuela Kanta, později se seznámil s E. T.…
U příležitosti vydání své nové knihy poskytl Gidon Kremer rozhovor, který zaznamenala Anne-Catherine Simon pro list Die Presse, 9. 6. 2013. Když roku 2011 odřekl Gidon…
Národní listy uveřejnily 15. září 1891 výtah z německy psané knihy Augusta Ludwiga (možná pseudonym) „Obrněné články o hudbě“, s komentáři autora píšícího pod značkou F., a…
Z dějin českého sborového umění (Dokončení) K vyššímu umění První generace členů českých pěveckých spolků vytvořila interpretační základnu, na které pak skladatelsky mohli tvořit Bedřich Smetana, Antonín…
Z dějin českého sborového umění O téměř magickém účinku sborového zpěvu není třeba žádného Čecha přesvědčovat. Každé školní dítě se s jeho existencí setká v…
Nezáživné, fádní, nepodařené – takové charakteristiky se objevovaly po premiéře nového nastudování Prodané nevěsty ve vídeňské Volksoper. Vztahovaly se především k režii (Helmut Baumann) a scénické…
Roku 1862 přijel Richard Wagner do Vídně, aby ve Dvorní opeře nastudoval svého Tristana. Celý podnik však po 77 zkouškách ztroskotal. Představitelka Isoldy Luisa Dustmann…
Místo úvodu: Zbývají dvě představení, 23. a 28. prosince, kdo chce, může to ještě stihnout. Na otevřené scéně stojí osamělý muž s rozpřaženými pažemi, světlo se…
Roku 1810 dostal Gioachino Rossini první operní zakázku. Sám vyprávěl, že když mu bylo třináct, slíbil mu jakýsi benátský markýz, že až se se svým…
Il trittico Na Vídeňce Nákladní kontejnery, barely a příšeří tvoří věrohodnou atmosféru přístavu na Seině. Jsou součástí pracovního prostředí, i obydlím protagonistů. Giorgetta sedí apaticky…
Neue Oper Wien (umělecký šéf Walter Kobéra) existuje dvanáct let, z toho posledních osm let hraje výhradě opery 20. a 21. století. Což znamená, že ve…
Monteverdiho Odysseus v Theater an der Wien O otázce „co znamená návrat domů“, debatovali režisér Claus Guth a výtvarník scény a kostýmů Christian Schmidt s dramaturgem Konradem…