Před sto lety

    O půlnoci 31. prosince 1913 padla ochranná lhůta Parsifala, výhradní právo na uvádění posledního Wagnerova jevištního díla v Bayreuthu. Ačkoli se řada představení Parsifala uskutečnila…

    Vídeň: Semiramide

    „Hudba Leonarda Vinciho a Georga Friedricha Händela s vloženými áriem Nicoly Porpory, Leonarda Lea a Francesca Fea“, tak je prezentováno „autorství“ opery-pasticcia Semiramide, kterou uvedla…

    Žháři mezi námi

    Světová premiéra opery Šimona Vosečka (Neue Oper Wien)  Drama Maxe Frische Biedermann a žháři (Biedermann und die Brandstifter) je prý z desítky autorových jevištních děl…

    A jak to nakonec dopadlo?

    V Mozartově Únosu ze serailu, koprodukční megaprodukci Salcburského festivalu a televizní stanice Servus, všechno klaplo – s výjimkou jednoho dialogu, kdy zvukaři poněkud zaspali. Všichni…

    Vzpoura v Salcburku

    Sopranistka Elisabeth Kulman se postarala při letošním Salcburském festivalu o rozruch, když si stěžovala na tamní drsné pracovní podmínky.Obsahem stížnosti byla špatná koordinace zkouškových časů…

    Hra na válku s mrazením v zádech

    Verdiho Attila v Divadle Na Vídeňce  Zvídavý Friedrich Ludwig Zacharias Werner (1768–1823) ve svém rodném městě Královci poslouchal přednášky Immanuela Kanta, později se seznámil s E. T.…

    Gidon Kremer: Náš svět je otrávený

    U příležitosti vydání své nové knihy poskytl Gidon Kremer rozhovor, který zaznamenala Anne-Catherine Simon pro list Die Presse, 9. 6. 2013. Když roku 2011 odřekl Gidon…

    Kritika kritiky (26)

    Národní listy uveřejnily 15. září 1891 výtah z německy psané knihy Augusta Ludwiga (možná pseudonym) „Obrněné články o hudbě“, s komentáři autora píšícího pod značkou F., a…

    Folklór možno oželet. Prodaná nevěsta ve Vídni

    Nezáživné, fádní, nepodařené – takové charakteristiky se objevovaly po premiéře nového nastudování Prodané nevěsty ve vídeňské Volksoper. Vztahovaly se především k režii (Helmut Baumann) a scénické…

    Vídeň: Puccini by měl radost

    Il trittico Na Vídeňce Nákladní kontejnery, barely a příšeří tvoří věrohodnou atmosféru přístavu na Seině. Jsou součástí pracovního prostředí, i obydlím protagonistů. Giorgetta sedí apaticky…

    Co znamená návrat domů?

    Monteverdiho Odysseus v Theater an der Wien O otázce „co znamená návrat domů“, debatovali režisér Claus Guth a výtvarník scény a kostýmů Christian Schmidt s dramaturgem Konradem…