Ostrava v kontrastních tanečních rytmech

    Ostravský balet se v posledních letech výrazně mění. Dramaturgie sází na kvalitní zahraniční choreografy a prověřená díla. Zásadně se proměnil i soubor, v němž dominují…

    Národní divadlo Brno: vyrobeno ve Státech

    Brněnský balet zatím pod vedením Mária Radačovského vykazuje poměrně rozkolísanou dramaturgii. Minulou sezonu zahájil (pokud nepočítáme Choreografický ateliér) kýčovitý a starobou zatěžkaný Louskáček (naše recenze najdete…

    Liberecká Popelka je „jiná“

    Prokofjevova Popelka zažívá poslední dobou na českých baletních scénách boom. Před třemi roky uvedlo Národní divadlo inscenaci Jeana-Christopha Maillota, vloni ji nastudoval v Plzni Jiří…

    Dům Bernardy Alby v libereckém baletu

    Liberecký balet po příchodu Aleny Peškové na místo umělecké šéfky zaznamenal zajímavou proměnu. Bývaly doby, kdy se v Liberci baletní šéfové často střídali, kdy se…

    Bratři Bubeníčkové v mnoha podobách

    Je to už více jak dvacet let, kdy bratři Otto a Jiří Bubeníčkovi zahájili v Hamburském baletu svou bohatou uměleckou kariéru. Během ní prožili mnohé. Vystupovali…

    Mab, Lorenzo a ti druzí

    Prokofjevův Romeo a Julie je patrně nejhranějším baletem dvacátého století. Nadto máme k němu zvláštní vztah díky světové premiéře v Brně v roce 1938. Jeho…