Jak vznikají Ceny Thálie: Polemika s Filipem Staňkem
Před několika dny jsme zveřejnili polemickou glosu Filipa Staňka o Cenách Thálie a principech oceňování tanečních výkonů. Na ni reaguje ve své polemice Roman Vašek,…
Před několika dny jsme zveřejnili polemickou glosu Filipa Staňka o Cenách Thálie a principech oceňování tanečních výkonů. Na ni reaguje ve své polemice Roman Vašek,…
Ostravský balet se v posledních letech výrazně mění. Dramaturgie sází na kvalitní zahraniční choreografy a prověřená díla. Zásadně se proměnil i soubor, v němž dominují…
Pět let po premiéře Chaplina v Lipském baletu uvedlo Schrödrovu oceňovanou inscenaci Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě. Němec Mario Schröder není českému publiku neznámý. K…
Brněnský balet zatím pod vedením Mária Radačovského vykazuje poměrně rozkolísanou dramaturgii. Minulou sezonu zahájil (pokud nepočítáme Choreografický ateliér) kýčovitý a starobou zatěžkaný Louskáček (naše recenze najdete…
Od roku 1992 se již po osmé uskutečnila soutěžní přehlídka taneční tvorby, kterou organizačně zajistilo Taneční sdružení České republiky s finanční podporou Ministerstva kultury a…
Prokofjevova Popelka zažívá poslední dobou na českých baletních scénách boom. Před třemi roky uvedlo Národní divadlo inscenaci Jeana-Christopha Maillota, vloni ji nastudoval v Plzni Jiří…
Liberecký balet po příchodu Aleny Peškové na místo umělecké šéfky zaznamenal zajímavou proměnu. Bývaly doby, kdy se v Liberci baletní šéfové často střídali, kdy se…
Je to už více jak dvacet let, kdy bratři Otto a Jiří Bubeníčkovi zahájili v Hamburském baletu svou bohatou uměleckou kariéru. Během ní prožili mnohé. Vystupovali…
Prokofjevův Romeo a Julie je patrně nejhranějším baletem dvacátého století. Nadto máme k němu zvláštní vztah díky světové premiéře v Brně v roce 1938. Jeho…