Dodatečný hold nízkonákladovým Tannhäuserem

  1. 1
  2. 2

Dodatočný hold nízkonákladovým Tannhäuserom

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Wagner: Tannhäuser (ND Praha)

[Celkem: 4    Průměr: 3.8/5]

Mohlo by vás zajímat


11
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
8 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
burdal1

Protesty z balkónu byly tak nesmělé, že jsem je ani neslyšel a to jsem si zrovna na ohlas na režii dával docela pozor a na tom balkóně jsem seděl.

bogda

It seems that Mr. Unger has not been to Statni Opera recently. Although, in many ways the performance was not ideal, one can only congratulate Narodni Divadlo for one of the best shows, at least musically, they’ve staged in past years. Sorry, but Statni opera is certainly not a major world class opera house, and should not be judged as such. All the comments from Mr. Unger, would hold ground if he were reviewing a performance of e.g. Wienerstaatsoper, but certainly make no sense i.r.o. Statni opera. Certainly, the staging is almost non existent, the only idea seems to be… Číst vice »

Basti

přiznávám se, že hudební kritiky psané slovensky nezvládám :(

Richard

Vcelku souhlas s recenzí, na poměry Státní opery velmi slušný výsledek. Výkon orchestru měl značně kolísavé parametry, moc se mně líbil D.Frank i D.Burešová, hodně práce na sobě udělal sbor. Ale ta režie/nerežie???

PeVos

Jsem stejného názoru. :-)

burdal1

Já jsem nakonec za nerežii v SO rád. Než Sedlák kavalír / Komedianti ze SO, nebo třeba slovenský Rigoletto, co byl v SO k vidění, tak to raději koncertní provedení. — Jinak konečně po delší době je tu něco, za co se nemusí SO stydět. Jen možná výkon sboru mě spíš mrzí. Kdo chodí do SO pravidelně na běžné reprízy, musel být přímo u vytržení, že to najednou jde. Nevím jaké je složení sboru běžně a jaké bylo na této premiéře (nějaké obličeje jsem z druhého balkónu poznával) ale sboru rozhodně neslouží ke cti ta tristní úroveň rutinních představení v… Číst vice »

fidelio

Byl jsem velmi spokojen s nastudováním nelehkeho partu sboru – sbor SOP se skutečně předvedl výborně, solisté D. Burešová, D. Frank a S.Sem byli velmi dobří, s výkony J. Folgašové a p.Sulženka jsem nebyl spokojen. To co nám předvedl p. režisér – byla aranžovací zkouška s kostýmy na sceně… toto aranžování ilustrovalo pouze děj, nikoliv ho jakýmkoliv způsobem vykládalo…. což považuji za naprosto nedostatečné – přitom si dovedu představit, že p. režisér za svoji práci obdržel nemalý honorář.

Ares

Pan režisér si přijel pro lehce vydělané peníze. Nebyl vůbec připraven(po 3 týdnech zkoušek byly instalovány kulisy a zjistil, že se mnohé musí přearanžovat). V průběhu zkoušek s orchestrem se neobtěžoval svou přítomností v hledišti (hrál si v div. klubu s telefonem…). Na jeho amatérský přístup byly stížnosti k vedení ND. Smlouva připravená minulým vedením (Černý, Kyzlink) byla sepsána bez možnoti sankce. Opět nešlo o umění na 1. místě. Takto se tunelují divadla.

Irena

Sobotní premiéra byla fenomenální. Do Státní opery chodím několik let na abonentní cykly a jiná představení a toto bylo to nejlepší, co jsem tam kdy shlédla. Výkony hudebníků a pěvců hodnotím jako skvělé a doslova dechberoucí. Sbory byly v prvních dvou dějstvích nepřesvědčivé, ve třetím však překvapivě působivé a silné. V závěrečné scéně byl výkon sborů naprosto úchvatný a nesrovnatelný s ničím, co jsem tam do té doby slyšela… Jedinou výtku mám ke scéně a kostýmům. Kulisy Valhally, kde jsme před rokem byla, se pro klání pěvců a píseň o lásce hodí asi tak dobře jako kdyby to probíhalo v… Číst vice »

HanaS

Klobouk dolů před paní Burešovou. Ohromný výkon!!! Režisér si ale zasloužil vypískat!

autor recenzie

Dobrý deň, ďakujem za komentáre. Dospieť k relevantnému percentuálnemu výsledku je veľmi zjednodušujúce a možno aj skresľujúce. K 60% som dospel čisto matematicky, vydelením hodnotenia troch pilierov – hudobného naštudovania, vizuálneho tvaru a výkonov sólistov (v tomto prípade v pomere cca 70-30-75). Už aj z toho vyplýva, že dve “známky” majú hudobné zložky. Aplikácia nižších kritérií na Operu ND Praha, než na divadlá iných európskych metropol, by mohla byť právom vnímaná ako urážka divadla. Recenziu som nedával do žiadneho kontextu s miestnymi udalosťami posledných rokov, ktoré vnímam s odstupom a nikdy som sa k nim – aj pre nedostatok hodnoverných… Číst vice »