Hudební obětina nejen s J. S. Bachem
Johann Sebastian Bach se svými třemi syny
Po přestávce přišla řada na Bachovy syny a hudbu poněkud lehčí, „galantnější“. Zazněla Triosonáta B dur Carla Philippa Emanuela a Lamentabile pro flétnu a housle Wilhelma Friedemanna. Autorem závěrečné triosonáty však byl Johann Friedrich Fasch (1688 – 1758), dnes poněkud méně známý skladatel. Sám se ucházel o místo kantora u sv. Tomáše, pro které byl ovšem vybrán Telemann a později J. S. Bach. Od roku 1722 působil v Zerbstu jako kapelník a ve své době patřil k ceněným skladatelům (vážil si ho i Bach). Soubor nadchl publikum jak precizní hrou, tak evidentní radostí z jejího provozování i temperamentem, s nímž skladby provedl.
Nejbližší koncert souboru Collegium Marianum se koná již 14. května v kostele sv. Šimona a Judy. V rámci festivalu Pražské jaro zazní skladby s mariánskou tematikou, sólistkami budou Hana Blažíková (rozhovor s ní jsme přinesli ZDE) a Markéta Cukrová (rozhovor s touto zpěvačkou naleznete ZDE).
Collegium Marianum
Dmitry Sinkovsky – housle
Marek Štryncl – violoncello
Sebastian Knebel – cemballo
Jana Semerádová – flauto traverso, umělecká vedoucí
Barokní knihovní sál Collegium Marianum, Praha, 10. května 2010
program:
Johann Sebastian Bach
– Canon perpetuus a 4 Quarendo invenietis z Hudební obětiny, BWV 1079
– Triosonáta c moll z Hudební obětiny, BWV 1079
– Ciaccona z Partity d moll, BWV 1004
Carl Philipp Emanuel Bach
– Triosonáta B fur Wq. 161.II
Wilhelm Friedemann Bach
– Lamentabile
Johann Friedrich Fasch
– Triosonáta G dur
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]