Musica Florea představuje v regionech dílo skladatele Georga Muffata a Heinricha Ignaze Bibera

Orchestr Musica Florea je během léta hostem řady festivalů a uvádí také vlastní koncerty v regionech. Letní sezona pražského tělesa, které se už přes 20 let zabývá tzv. poučenou interpretací klasické hudby, vrcholí připomenutím osobností skladatelů Georga Muffara a Heinricha Ignaze Bibera. Jde o koncertní program představený poprvé letos na jaře.

8. 8. 2016 | 19:00 | Teplice – Kostel sv. Jana Křtitele – předprodej vstupenek
9. 8. 2016 | 19:00 | Olomouc – Kaple Božího Těla – předprodej vstupenek

Vstupenky v ceně 100,- / 50,- Kč (studenti a senioři)

Program sestává z děl barokních skladatelů, jejichž osudy jsou spojení s českými zeměmi. Georg Muffat je průkopníkem techniky velkého barokního koncertu – concerto grosso – a Heinrich Ignaz Biber se v českých zemích narodil a část života působil. Jako vždy jde uměleckému vedoucímu souboru Marku Štrynclovi o pochopení originální kompozice a její interpretace, aby se diváci mohla zaposlouchat do zvuků hudby tak, jak mohla znít před staletími.

Proto orchestr hraje na dobové nástroje nebo jejich věrné kopie a vždy studuje skladby z původních partitur a vychází z dobové praxe. Mnoho skladeb i známých autorů zní v původní úpravě jinak – jak se ukazuje například na díle Antonína Dvořáka, jehož symfonické práce začala Musica Florea také systematicky zpracovávat.

Barokní skladatel Georg Muffat (1653–1704), žák slavného Jeana-Baptisty Lullyho, byl velkým cestovatelem a během svého života pobýval i v Čechách. Část života strávil na cestách a usadil se nakonec v německém Pasově na biskupství, kde působil jako Kapellmeister. Velký vliv na něj měl pobyt v Itálii, kde studoval hru na varhany u Bernarda Pasquiniho, setkával se s G. Frescobaldim a A. Corellim.

Jeho svědectví o stylech barokní hudby z různých koutů Evropy zásadně ovlivnilo řadu pozdějších skladatelů a jeho práce se staly jedním z hlavních zdrojů zaznamenané ornamentiky. G. Muffat patří k průkopníkům techniky „concerto grosso“ v severních zemích, kterou přejímali i další skladatelé.

Heinrich Ignaz Biber (1644–1704) byl česko-rakouský barokní skladatel a také vynikající houslista, který působil na Moravě a později v Salzburgu. Byl prvním houslistou zámecké kapely v Kroměříži a Olomouci. Služby olomouckého biskupa opustil bez dovolení a zůstal v Rakousku. Posléze se stal kapelníkem salzburského dvorního orchestru. Jeho dílo předznamenalo pozdější směry v barokní hudbě, které naplno rozvinuli velikáni jako J. S. Bach.

Účinkují: housle: Jana Chytilová, Eleonora Machová, Simona Tydlitátová, Magdalena Malá, viola: Lýdie Cillerová, violoncello: Marek Štryncl, viola da gamba: Hana Fleková, kontrabas: Ondřej Štajnochr, trubka: Jaroslav Rouček, cembalo: Iva Štrynclová, theorba: Přemysl Vacek, perkuse: Tomáš Reindl. Um. vedoucí: Marek Štryncl.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]