Concertino Praga otvírá přihlášky pro rok 2021
Věkový limit soutěžících se v kategorii sólová hra liší podle nástroje: v oborech housle, klavír, violoncello, cembalo, akordeon, harfa a kytara se mohou soutěže zúčastnit hudebníci, kteří v době konání finálového kola, tedy 18. září 2021, nepřesáhnou věkový limit 16 let. V oborech flétna, hoboj, klarinet, fagot, trubka, lesní roh, saxofon a trombón mohou přihlášku podat hráči do 17 let. V kategorii komorní hra v obsazení duo až sexteto se mohou soutěže zúčastnit hudebníci, kteří v době konání finálového kola, tedy 17. září 2021, nepřesáhnou průměrný věk 20 let.
Hodnocení přihlášených sólových nahrávek proběhne ve třech kolech. První i druhé kolo posuzuje mezinárodní porota anonymně, poté jsou vyhlášeni čtyři finalisté. Komorní hra je posuzována v prvním kole anonymně a druhé, finálové kolo je již veřejné. Absolutní vítězové v každé kategorii získají možnost natočit vlastní propagační nahrávku v Českém rozhlase. Díky podpoře rodinné nadace Karel Komárek Family Foundation a dalších partnerů obdrží nejlepší sólisté a komorní soubory od Akademie klasické hudby stipendia ve výši 5 000, 2 800 a 1 700 eur pro své další vzdělávání na interpretačních kurzech nebo na nákup nového nástroje. Ti nejlepší sólisté a soubory se poté během září představí na tradičním Jihočeském festivalu Concertino Praga.
I přesto, že se v roce 2020 soutěže účastní pouze sólisté, komorní hra není na Concertino Praga ničím neobvyklým. „Ročník 2021 naváže vedle sólových oborů na tradici soutěžení v komorní hře. Ta byla vždy pýchou české interpretační školy a Concertino Praga historicky přivedlo na pódium zárodky budoucích světových komorních souborů. Doufáme, že se podaří v nadcházejícím ročníku tuto tradici posílit,“ uvedl intendant Akademie klasické hudby Jan Simon.
„Za Český rozhlas dodávám, že souběh dvou kategorií bude po organizační stránce trochu výzvou a uvidíme, zda to nebude znamenat tříštění sil i pro soutěžící. Z posledních let máme zkušenosti, že po zážitku z naší soutěže a koncertního turné na jihu Čech, se nám soutěžící vracejí jako členové komorních souborů či opačně,“ shrnuje Kateřina Konopásková, ředitelka Výroby Českého rozhlasu.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]