Autor: Barančicová Svatava

Svatava Barančicová, PhDr. je hudební publicistka a kritička. Studovala hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Doktorský titul získala v roce 1987.

Působí jako vedoucí sekce časopisů v nakladatelství Portál, v minulosti byla též předsedkyní správní rady v Nadaci musica iuvenis. Jako publicistka psala mimo jiné pro odborný časopis Hudební rozhledy, měsíčník Xantypa nebo pro Lidové noviny.

Pro Operu Plus připravuje rozhovory a píše recenze operních inscenací a koncertů.

Romeo a Julie: starý příběh v nových souvislostech

Druhá premiéra Gounodova díla Romeo a Julie (recenzi z první premiéry najdete zde)…

Nová Madama Butterfly poprvé s Mariou Kobielskou

O nové inscenaci Pucciniho Butterfly ve Státní opeře bylo na tomto místě…

Magdalena Kožená ve zlaté zbroji

Velké překvapení a nevšední podívanou uchystala návštěvníkům Rudolfina 24. února mezzosopranistka Magdalena…

Ambiciózní písňový večer v Národním divadle

Scéna Národního divadla v Praze se v sobotu 20. února proměnila v koncertní sál –…

Kateřina Hebelková – hvězda druhé premiéry Popelky v ND

Maďarská Popelka hýří humorem Když jsem si před premiérou Rossiniho ve Stavovském…

Ať žije král! Oslavné Bachovy kantáty s Luksovým Collegiem

Poslední dva koncerty Collegia 1704 v loňském roce se konaly na Pražské křižovatce…

Oratorium o malých i velkých ztrátách v Opeře ND

Nová scéna Národního divadla uvedla 17. prosince postminimalistické oratorium Lost Objects skladatelského…

Mozart Gala s Plachetkou a Kněžíkovou

Přiznám se, že podobně jako řada hudebních kritiků jdu vždy na koncert…

Magdalena Kožená v Debussym a Mahlerovi

Mezzosopranistka Magdalena Kožená je tuto sezonu rezidenční umělkyní České filharmonie. Včera, 18.…

Nádech snového a neskutečného. Jaroussky překračuje hranice všemi směry

Slavný kontratenorista Philippe Jaroussky přijel na Struny podzimu s výjimečným projektem: vychází z jeho…