Ruth Iniesta a španělské scénické kuplety
Třetí setkání se španělskou hudbou na Pražském jaru se neslo v duchu staré hudby. 30. května v Rudolfinu hostoval soubor Forma Antiqva pod vedením cembalisty…
Svatava Barančicová, PhDr. je hudební publicistka a kritička. Studovala hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Doktorský titul získala v roce 1987.
Působí jako vedoucí sekce časopisů v nakladatelství Portál, v minulosti byla též předsedkyní správní rady v Nadaci musica iuvenis. Jako publicistka psala mimo jiné pro odborný časopis Hudební rozhledy, měsíčník Xantypa nebo pro Lidové noviny.
Pro Operu Plus připravuje rozhovory a píše recenze operních inscenací a koncertů.
Třetí setkání se španělskou hudbou na Pražském jaru se neslo v duchu staré hudby. 30. května v Rudolfinu hostoval soubor Forma Antiqva pod vedením cembalisty…
Po flamenku zpěvačky Rocío Márquez se v pondělí v Rudolfinu prezentovala žhavá současnost španělské hudby: kytarové kvarteto EntreQuatre na Pražském jaru hrálo skladby, které mu…
Pražské jaro letos věnuje několik večerů španělské hudbě. První z nich se odehrál 14. května v sále Divadla ABC, kde vystoupila flamenková zpěvačka Rocío Márquez.…
Na koncert jihoafrické sopranistky se zlínskou Filharmonií Bohuslava Martinů jsem se dala zlákat doporučením: „Běž na ni, je fakt dobrá!“ Ale ukázalo se, že je…
Na tom pomníku bylo od začátku všechno špatně – nejprve sochařská soutěž, do níž se hlásilo jen málo návrhů, pak špatně zvolené místo, které po…
PKF – Prague Philharmonia přišla v pondělí 13. února s novou řadu koncertů v elegantním prostředí Lobkowiczkého paláce na Hradčanech. Program nazvaný Vášeň i meditace…
Jako každý rok jsme se 27. ledna, v den narozenin navždy mladého génia Mozarta, opět sešli ve Stavovském divadle. Pravda, chodí nás každý rok nějak míň…
V kostele Šimona a Judy uvedlo 7. prosince Collegium 1704 program s názvem La Virtuosissima – virtuózní sonáty a árie německých, českých a italských mistrů.…
Národní divadlo uvedlo na Nové scéně 3. prosince dokumentární digitální videooperu Steva Reicha a Beryl Korot Three Tales. I když název zní téměř pohádkově, tři…
Na operní recitály Bryna Terfela se chodí s vědomím, že ať už zpívá cokoli, rozhodně se nebudete nudit. Jeho charisma, herecký talent a přesvědčivé prožívání…
Závěrečný festivalový večer 24. září v Rudolfinu v programu sliboval „spojení Čajkovského efektní hudby s italským temperamentem proslulého tělesa Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia a jeho šéfdirigenta Antonia…
Slavný britský houslista Daniel Hope se stal na letošní Dvořákově Praze kurátorem komorní řady. Po zahájení ve Dvořákově síni s Zurich Chamber Orchestra a klavíristou…
Na zavřené dveře k šatnám umělců narazili sběratelé podpisů po vystoupení Londýnského symfonického orchestru s Jiřím Bártou. Nepropustnou bariéru tvořily dvě hostesky, které od otravných prosebníčků…
Jedním z dramaturgických vrcholů Dvořákovy Prahy byl bezesporu včerejší koncert London Symphony Orchestra s italským dirigentem Gianandreou Nosedou (8. září, Dvořákova síň). Jednoduchou dramaturgii tvořila…
Festival Dvořákova Praha poprvé jmenoval kurátorem komorní řady koncertů zahraničního umělce – britského houslistu Daniela Hopea. Dostat tohoto světově proslulého a originálního umělce do Prahy…
Andrea Chénier ve druhém obsazení Historické operní drama o čtyřech obrazech z pera Umberta Giordana se v Národním divadle dává teprve podruhé – po dlouhých sto…
Druhá premiéra Gounodova díla Romeo a Julie (recenzi z první premiéry najdete zde) se na scéně Státní opery Praha konala 23. dubna – na den přesně…
O nové inscenaci Pucciniho Butterfly ve Státní opeře bylo na tomto místě napsáno již mnoho. Od příprav přes potíže s uvedením kvůli indispozicím sólistů v době chřipkové…
Velké překvapení a nevšední podívanou uchystala návštěvníkům Rudolfina 24. února mezzosopranistka Magdalena Kožená, rezidenční host České filharmonie. A nebyla to jen světová premiéra skladby Ariadna…
Scéna Národního divadla v Praze se v sobotu 20. února proměnila v koncertní sál – orchestřiště překlenulo pódium, sólisté na něm mohli zpívat bezprostředně do blízkých řad obecenstva…