Rusalka v parku překonala očekávání
Hned v úvodu musím upozornit na to, že co se týče Litně, Jarmily Novotné, neziskovky Zámek Liteň a Festivalu Jarmily Novotné, nejsem nezaujatý recenzent. Měla…
Dita Hradecká (nar. 1975) je muzikoložka, hudební kritička a publicistka. Vystudovala konzervatoř v Plzni a hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Její texty vycházejí v Opeře Plus, odborných časopisech Harmonie a Hudební Rozhledy nebo v Hospodářských novinách. V letech 2016-18 vedla redakci vážné hudby na Vltavě a v roce 2019 se stala vedoucí knihovny Ústavu hudební vědy na Filozofické fakultě.
Kromě publicistiky také překládá odborné texty a libreta z angličtiny, němčiny a francouzštiny a má zkušenosti jako organizátorka a marketingová manažerka.
Hned v úvodu musím upozornit na to, že co se týče Litně, Jarmily Novotné, neziskovky Zámek Liteň a Festivalu Jarmily Novotné, nejsem nezaujatý recenzent. Měla…
Vyšlo CD Eduard Dřízga – The Complete Piano Work, které natočila pianistka Eliška Novotná ve spolupráci s klavíristou Lukášem Michelem. Natáčení kompletního klavírního díla ostravského…
Muzikolog Viktor Velek se na hudební a muzikologické scéně pohybuje řadu let, a to v mnoha různých rolích. Jeho nález filmové hudby k prvnímu československému…
V rámci klavírní řady FOK vystoupil v sobotu 14. prosince 2019 v Rudolfinu na sólovém recitálu Lukáš Vondráček, v současnosti nejúspěšnější český pianista v zahraničí.…
„A fantastic concert-opener,“ fantastický otvírák koncertu, tak označil Marc-André Hamelin Skrjabinovu Fantazii h moll op. 28. S citem pro ruský patos, s absolutní koncentrací zahájil…
Dvořákova síň Rudolfina v sobotu 23. listopadu 2019 vyslechla beethovenovský večer, který připravil – snad jako předzvěst výročí v příštím roce – Jevgenij Kissin. Pianista…
Festival Rudolfa Firkušného uvádí české pianisty vedle světových jmen. Při výběru ještě nesáhl vedle. Letos se cti vystoupit na pódiu Dvořákovy síně Rudolfina vedle trojice…
Večer, který festival Struny podzimu přichystal v prostoru Divadla X10 (pro účely klasické hudby dosud nevyužitého), byl přesně na opačném konci spektra než hvězdný zahajovací koncert…
Elisabeth Leonskaja patří k hrstce žen své generace (spolu s Mitsuko Uchidou a Marthou Argerich), jimž se podařilo prosadit se na světových pódiích. Pomohla jí…
Festival věnovaný Antonínu Dvořákovi pozval do Prahy mimo jiné dva pianisty, o nichž se ve světě hodně mluví. V pátek 20. září 2019 měl v…
Druhý koncert hostujících symfoniků z Toulouse, který byl zároveň závěrečným koncertem letošního festivalu Pražské jaro, nedostál tak docela očekáváním, která měli hlavně ti, kdo slyšeli…
Pražské jaro přivítalo dne 21. května 2019 pianistu Jana Lisieckého, mladého Kanaďana, který přijel s komorním tělesem z New Yorku: Orpheus Chamber Orchestra.
Martin Daněk přesvědčivě zvítězil v soutěži hobojistů. Flétnistka Anna Talácková má druhé místo. Čtyři finálové koncerty v Rudolfinu přinesly obdivuhodně profesionální výkony mladých sólistů.
Pražské jaro uvedlo monumentální Te Deum Hectora Berlioze. Symfonický orchestr Českého rozhlasu a sdružené sbory dirigoval John Nelson.
Píše-li se na webu souboru Collegium Marianum, že Barokní podvečery patří k „nejoriginálnějším hudebním projektům metropole“, není to vychloubání, ale konstatování faktu. Dramaturgie koncertů dokáže…
Dne 28. ledna 2019 prohlásilo Ministerstvo kultury pražskou Bertramku národní kulturní památkou. Na počátku tohoto procesu stojí mimo jiné i Mozartovou obcí vyloučený architekt Daniel…
Ostrovy radosti Miroslava Sekery a na návštěvě u Bacha s Angelou Hewitt.
Sezóna, v níž u České filharmonie zahájil Semjon Byčkov v roli šéfa, začala energicky. První abonentní koncert pod taktovkou pětašedesátiletého umělce přinesl dramaturgické osvěžení v podobě Sinfonie…
Ukrajinská pianistka na svém sólovém recitálu v rámci Dvořákovy Prahy nešetřila sebe ani publikum.
Byla to šťastná koincidence: o tomto víkendu bylo možné slyšet hvězdy evropských operních domů ze vzdálenosti dvou metrů. Pokud jste se vydali do středočeských obcí…