Čajkovského Evžen Oněgin v Plzni s Eliškou Gattringerovou

Čtenáři Opery Plus blogují

Na poslední letošní repríze Evžena Oněgina 10. června 2017 se představila plzeňskému publiku nová Taťána Elišky Gattringerové. Mladá zpěvačka se převedla mimořádně krásným hlasovým materiálem, trochu připomíná americkou pěvkyni Angelu Meade (a to nejen zpěvem).

Eliška Gattringerová (zdroj eliskagattringerova.cz)

Zatímco její výslovnost a frázování byly výborné, její interpretace této velké postavy ruského repertoáru musí ještě dozrát, nicméně v inscenaci si počínala zkušeně.

Bohužel dnešní operní provoz už požaduje, aby zpěváci nejen dobře zpívali, ale také dobře vypadali, a tak Elišce Gattringerové postava může být překážkou jejích dalších vstupů na jeviště. Sekundoval jí Oněgin Sheldona Baxtera (v závěru již trochu hlasově unavený); sympatickým překvapením večera byl i Philippe Castagner v roli Lenského (který rovněž do inscenace vstoupil později, až v průběhu repríz), způsobem svého zpěvu a hereckým typem měl „physique du rôle“ Lenského.

P. I. Čajkovskij: Evžen Oněgin – DJKT Plzeň (foto Marek Olbrzymek)

Představení bylo součástí druhého ročníku mezinárodních dirigentských kurzů, které pořádalo Divadlo J. K. Tyla ve spolupráci s Zürcher Hochschule der Künste, a tak se v průběhu večera před orchestrem vystřídali tři mladí dirigenti, Jonas Ehrler, Andrew Joon Choi a Kerem Hasan, přičemž dle mého názoru nejpřesvědčivější výkon podal právě korejský umělec Andrew Joon Choi.

V této roční době nadmíru zaplněné hlediště plzeňského divadla ocenilo solidní výkony všech účinkujících, ale v první řadě představitele Taťány a Lenského.

I váš text v této rubrice rádi uveřejníme. Naše adresa: [email protected]

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Hodnocení

Vaše hodnocení - Čajkovskij: Evžen Oněgin (DJKT Plzeň)

[yasr_visitor_votes postid="228939" size="small"]