Týden s tancem

  1. 1
  2. 2

Studio ALTA otevře po 5. lednu svůj Obývák a také program v prvních dnech věnuje práci s nejmladšími diváky. Od 9. do 11. ledna je na programu několik představení pro školy i pro veřejnost, a to inscenace Putování ve větvích Lenky Tretiagové a Tanečního studia Light. Tanečně-divadelní inscenace inspirovaná románem Timothée de Fombella Tobiáš Lolness pro děti od 5 let a dospívající mládež byla vybrána pro prezentaci českého divadla v zahraničí v katalogu Czech Performance Collection 2010 a osobně oceněna autorem předlohy Timothée de Fombellem. Co se stane s přátelstvím, když se musí rozpřáhnout do dvou konců světa? Udrží se na prudkém svahu, spočine v měkké trávě nebo se musí rozdělit? „Vstupte spolu s tanečníky a herci do imaginárního světa košatého stromu a staňte se na okamžik malými lidmi, pro něž je tento Strom celým světem. Putujte naboso ve větvích od koruny až ke kořenům, kolem jezera i měkkou trávou a poznejte jeho tajemství, které je vlastně jedním velkým podobenstvím o naší planetě,“ vybízejí tvůrci malé i velké diváky.

 

https://youtu.be/c48wtveXtjU

Balet v kině
V přenosech již skončila série britského Louskáčka Petera Wrighta, ale stále je ještě možné zhlédnout Coppélii Královského baletu, a to 13. ledna ve zlínském Golden Apple Cinema. Na leden už se chystá nová série Baletu v kině, tentokrát londýnská Spící krasavice. Inscenace těšila diváky v Covent Garden od roku 1946, kdy se tento klasický ruský balet po druhé světové válce stal trvalou součástí repertoáru Královského baletu. O šedesát let později, v roce 2006, byla původní inscenace oživena a na jeviště se vrátily i scénická výprava a třpytivé kostýmy Olivera Messela. Partitura Petra Iljiče Čajkovského a tradovaná choreografie Maria Petipy jsou propojeny s částmi, které pro Královský balet vytvořili choreografové Frederick Ashton, Anthony DowellChristopher Wheeldon. Balet bude v přímém přenosu v našich kinech uveden poprvé 16. ledna, dále 19. ledna a 3. února. Přenosy do kin nabízejí 26. ledna živě představení z Bolšoj Baletu, a to balet Giselle v choreografické úpravě Alexandra Ratmanského.

Spící krasavice Královského baletu v Londýně (zdroj Balet v kině, foto Bill Cooper)

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2