Verdiho Requiem zaznělo na Svatováclavském festivalu v Ostravě

  1. 1
  2. 2

Třetí část, Offertorium, je jakýmsi intermezzem, klidným až intimním, s barevnými a dynamickými vlnami ansámblu a sopránovým messa di voce. Čtvrtá část, Sanctus, je příležitostí pro radostnou fugu v podání sboru za podpory orchestru. Bohužel zde opět zafungovala akustika, která ztěžovala čitelnost poslechu. Pátá část, lyrické Agnus dei pro soprán, alt a sbor, bylo naplněno vroucí zbožností, kde vynikla barva mužského sboru, a které se zklidnilo do pianissima orchestru i sboru a následovalo Lux aeterna pro soprán, tenor a bas, jako vroucí a klidná prosba. Závěrečná část, modlitba Libera me, kterou Verdi napsal již před lety (jako součást nedokončeného projektu zádušní mše za zemřelého Gioacchina Rossiniho), se stala v podstatě východiskem pro celé toto Requiem, napsané později. Je tu proto opakující se hudební materiál a je schopna být provozovatelná i samostatně. Zaujme především part pro soprán, tmavý a nízko položený, ve kterém nechybí části, které jsou pro sopranistku příležitostí prokázat své vrcholné umění. A toho dokázala sólistka plně využít a ve spolupráci sboru a orchestru vznikl ohromující efekt dravého a plného proudu hudby. Skladba tak vyzněla jako monumentální a dramaticky výrazové dílo, které ohromuje i dnes.

V podání interpretů to byl opravdu špičkový výkon, který se málokdy v takové kvalitě podaří. Svatováclavský hudební festival může tohle provedení zapsat jako jeden z nejlepších koncertů.

Svatováclavský hudební festival (SHF)
10. září 2021, od 19:00 hodin
Ostrava – Mariánské Hory, Kostel Panny Marie Královny

Program:
Giuseppe Verdi: Messa da Requiem

Účinkující:
Janáčkova filharmonie Ostrava
Český filharmonický sbor Brno

Petr Popelka – dirigent
Petr Fiala – sbormistr
Veronika Dzhioeva – soprán
Jana Sýkorová – mezzosoprán
Michal Lehotský – tenor
Jozef Benci – bas

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


5 1 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments