Co zazpívá Kate Lindsey v Praze
Je jen dobře, že frekvence vystoupení zahraničních operních sólistů u nás se poslední dobou – alespoň co se Prahy týče – stále více zahušťuje, byť přání nejednoho z fanoušků moci je zastihnout spíše než na koncertím pódiu v regulérní operní inscenaci je hned z několika víceméně zjevných důvodů stále z kategorie nesplnitelných snů. Po německém tenoristovi Jonasu Kaufmannovi, ohlášeném už na tuto neděli, nadejde poslední lednovou středu v pražském Obecním domě čas pro americkou mezzosopranistku Kate Lindsey a její recitál.
Menu pražského vystoupení Kate Lindsey je sestaveno poměrně netradičně, a tak tím spíš vzbuzuje zvědavost. Netradičně nejen tím, že společně s ní se o program postará i další mladý umělec – náš houslista Roman Patočka, vítěz a laureát řady mezinárodních soutěží, ale i samotným výběrem hudby, která v interpretaci obou sólistů zazní.
Mezzosopranistka Kate Lindsey do Prahy přiveze proslulý písňový cyklus Les Nuits d´Été (Písně letní noci) Hectora Berliore, zkomponovaný na texty skladatelova přítele, básníka Théophila Gautiera z jeho sbírky Comédie de la mort. Neméně zajímavá a navíc s tou první kontrastující bude druhá část večera, která by se s trochou nadsázky dala nazvat „mozartovsko – operetní“: vedle Mozartova Cherubína a Zerliny totiž zazní i populární árie Lehárovy Giuditty a také Rondo Offenbachovy Velkovévodkyně z Gerolsteinu, ohlášena je i romance Niklase z Hoffmannových povídek, v němž Lindsey před časem zaujala při přenosu této opery z Met i diváky u nás.
Roman Patočka pak sáhl po Bizetově Carmen, resp. koncertní fantazii španělského houslisty a skladatele Pabla de Sarasata, po přestávce pak nabídne Dvořákovu Humoresku Ges dur a Montiho Čardáš. Oba umělce doprovodí Český národní symfonický orchestr, dirigentem koncertu bude hudební ředitel souboru Opéra Royal Wallonie v Lutychu Paolo Arrivabeni.
Kate Lindsey – mezzosoprán
Roman Patočka – housle
Český národní symfonický orchestr
Dirigent: Paolo Arrivabeni
25.ledna 2012 Smetanova síň Obecního domu v Praze
program:
Pablo de Sarasate: Carmen, koncertní fantazie, op. 25 pro housle a orchestr (výběr)
Hector Berlioz
Les Nuits d’Été, op. 7
1. Villanelle
2. Le spectre de la rose
3. Sur les lagunes
4. Absence
5. Au cimetière
6. L’île inconnue
– přestávka –
Jacques Offenbach:
Vois sous l’archet frémissant
Romance Niklase z 3. dějství opery Hoffmannovy povídky
Jacques Offenbach:
Ah! Que j’aime les militaries
Rondo Velkovévodkyně z Gerolsteinu z 1. dějství stejnojmenné operety
Antonín Dvořák:
Humoreska Ges dur, op. 101, č. 7
pro housle a orchestr
Wolfgang Amadeus Mozart
Non so più cosa son, cosa faccio
Árie Cherubína z 1. dějství opery Figarova svatba
Wolfgang Amadeus Mozart:
Vedrai, carino
Árie Zerlíny z 2. dějství opery Don Giovanni
Vittorio Monti:
Čardáš
pro housle a orchestr
Franz Lehár:
Meine Lippen, sie küssen so heiss
Árie Giuditty ze 4. obrazu stejnojmenné operety
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]