Piotr Beczała: Dnes už se na scéně nemůžete nechat nalíčit na mouřenína
Především u role Otella a podobných, považuje její ztvárnění za značně zkomplikované. „Je směšné, že nebude možné v divadlech nalíčit Otella tmavou barvou. To chcete někomu zakazovat se načernit? Zakažte Butterfly si nalíčit šikmé oči. Je to ubohé, i když důvody chápu.“
Piotr Beczala oceňuje filmovou produkci Otella Franca Zefirelliho z roku 1986 s Plácidem Domingem. Důležitou složkou opery je také herectví, které doplňují vizuální prostředky. Pokud se jich dobrovolně vzdáme, omezí to emocionální dopad. Opera je složené umělecké dílo, každá složka je podle Piotra Beczały stejně významná, stejně tak i černý hrdina.
Plácido Domingo sám konstatoval, že na počátku se nechal nalíčit pouze lehce. Čím více však na roli pracoval, tím více pociťoval, že tragiku této postavy vyjadřuje právě její barva kůže a proto přidával na intenzitě líčení.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]